Enorme karmadrop?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 14:20
Hallo. In 1 dag zijn er 22 karmapunten afgegaan terwijl ik de afgelopen dagen geen reacties onder het niveau '1' heb geplaatst. Hieronder het mailtje dat al naar een fp moderator was gestuurd;

Ik stuur dit mailtje puur uit nieuwschierigheid. Hoe is het mogelijk dat mijn karma in
1 dag met meer dan 20 is afgenomen terwijl ik geen reacties onder het 1 niveau heb
geplaatst? Niet dat het nou zo erg is maar een beetje vreemd is het wel. Dit is mijn
account en het karma stond gisteren op 305 en was grootmeester. Nu staat het dus op
283 en ben ik weer tweakotine addict? Graag een reactie hierover.

Aangezien deze mij hier niet echt antwoord op kan geven ben ik erg benieuwd of meer mensen hier wel eens last van hebben. Leuk is het niet :D

[Account:http://tweakers.net/gallery/131545]

[ Voor 4% gewijzigd door Barre_Code op 15-04-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

Je hebt dat mailtje gisteren om 22:28 verstuurd en ik heb om 23:06 een reactie teruggemaild naar je zonnet adres.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
Klopt, maar het is wel iets vreemds. Misschien dat iemand anders een suggestie zou hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-03-2021
hardware_freak schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:37:
Klopt, maar het is wel iets vreemds. Misschien dat iemand anders een suggestie zou hebben. ;)
De karma wordt bepaald aan de hand van de punten die je krijgt van moderators en niet aan de hand van het totale aantal punten of het gemiddelde ervan (ondanks dat het wel verband houd). De laatste posts hebben allemaal 1 punt en hebben geen extra punten gekregen van moderators. Het aantal punten dat je gemiddeld per post aan moderatorpunten hebt gekregen is door de post waarop je geen punten hebt gekregen gedaald. Als je dan in een korte tijd toch behoorlijk wat posts doet kan dat gemiddelde hard achteruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakotine 1267 (#3)
Nette score BTW, dacht dat ik redelijk vaak op Tweakers rondkeek maar kom nu pas achter de betekenis van 'tweakotine'

Om even ontopic verder te gaan; zodra je een bericht post zal je karma na enkele minuten dalen als de score gewoon '0' is. Door ineens veel berichten te posten die de score 1 krijgen (of gewoon de standaard score van 1) zal het gemiddelde ineens behoorlijk dalen, juist omdat je posts daarvoor veel punten waard zijn

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het is idd een know-bug van het karma-systeem. Als je een +4 scoort, dan zal de karmateller na een uur deze score meenemen voor je score en die +4 zal de afterburner aanzetten zodat je 20 punten krijgt (of over meerdere reacties iig die 20 punten). Het probleem is echter, als na die karmateller je reacties verder gemodereerd worden en omlaag gaan (naar +3 bv) de karmateller pas na 24 uur een herberekening uitvoert om de correcte karma te bepalen.
Zodoende zit er een groot gat tussen je momentopname (hey, goed gescoort, 20 punten erbij met die +3) en de daadwerkelijke afrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
Ok, dit heldert alweer een hoop op! Aangezien ik veel simpele reacties post in de V&A welke meestal niet gemodereed worden is het wel een beetje jammer. Je karma gaat dus achteruit naarmate je meer reacties op het standaard 1 niveau post. Wel bijzonder dat sommige mensen gemiddeld 7,2 karmapunten per reactie hebben (kan toch nooit?)

Wat betreft tweakotine sta ik heel vaak in de top 5. Het is niet zo dat ik uren op Tweakers zit maar gewoon snel door de paginas blader denk ik. Nouja, 2-3 uur per dag is het wel. Had overigens laatst 1500+ en stond nog niet eens op de nummer 1 :>
Pagina: 1