Toon posts:

Vista verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 700 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet dat ik misschien een overbodige vraag stel, maar ik kan nergens een antwoord vinden:

Hoe deinstalleer ik vista.

Wat heb ik geprobeerd:
-Opstarten vanaf CD
-Formatteren met Opdrachtprompt(uitgevoerd als administrator)
-Via systeembeheer de C:\ formatteren, lukt niet, het woordje formatteren staat ' uit'

Weet iemand misschien een andere oplossing?

Ik heb een 32 bit's versie, en geen andere partie's ofzo.

MVG

Marc Zegers

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-03 13:50

Arethusa

Niet die server

Vista is een OS en kun je niet deinstalleren. Wel kun je doormiddel van het opstarten van de cd je schijf formateren. Een kwestie van je pc opstarten met cd erin (let op bootvolgorde), en de instructies op het scherm volgen. Een OS vanuit het OS formatteren kan niet natuurlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Arethusa op 15-04-2007 22:02 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Maar over al backups van de dingen die je wil bewaren.

Druk de cd er in van het OS wat je wel wil. Installeer het over de partitie van vista heen ( formateerd die partitie )

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Formatteren van een operating systeem kan je niet binnen het operating systeem zelf doen.

Je zal het buiten het systeem moeten doen, opstart diskette of cd-rom. Vista cd kan het ook voor je doen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Vista DVD er in en bij de installer de hardeschijf formateren.

Of met een XP CD in de Recovery Console

Ben je wel alles kwijt.

[edit]
Trallalalalalalala, traag

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 22:02 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03 15:08
Opstartdiskette (eventueel op een CD of DVD gebrand) gebruiken, daarmee kan je al formatteren wat je wil. Vanaf een partitie de partitie zelf gaan formatteren lukt je natuurlijk niet ;)

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik heb het verkeerd uitgelegd. Ik wilde de hd formatteren, maar dat lukt niet door gewoon een orginele windows cd erin te douwen en de pc op nieuw op te starten, want dan start vista weer gewoon op.

Verwijderd

Dan moet je de boot volgorde veranderen in je BIOS of gebruik maken van een boot-menu als je BIOS deze heeft (meestal F8 bij het opstarten).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 22:10 ]

• geforce5_guy
  • Niet online
Opstart volgorde in bios goed instellen.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
even in je bios je boot volgorde veranderen. of f11 werkt ook bij sommige pc's dat je kan zeggen start vanaf de dvd rom enz.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:52

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 22:07:
Sorry, ik heb het verkeerd uitgelegd. Ik wilde de hd formatteren, maar dat lukt niet door gewoon een orginele windows cd erin te douwen en de pc op nieuw op te starten, want dan start vista weer gewoon op.
Dan moet je de opstartvolgorde in de bios veranderen, zodat ie als eerste de cdrom/dvd speler kiest bij het opstarten.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet dat dan weer?? Zijn daar toturials of programma's voor?

Verwijderd

Zeiden zij in koor 8)7

/me vraagt zich af of het verstandig is je PC te formatteren als je niet eens op de CD kunt starten...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 22:15 ]

• geforce5_guy
  • Niet online
Kleine tip:

Zo te merken heb je weinig verstand van computers. Blijf er af en laat het doen door iemand die het wel weet. En toon zelf wat inzet. Alles vraag je nu terwijl de antwoorden die je wil ook te vinden zijn in de FAQ's van deze site.

Verwijderd

Nee joh, als je ergens geen verstand van hebt moet je gewoon blijven klooien om er van te leren. Maar een beetje meer eigen inzet tonen en handleidingen lezen kan zeker geen kwaad.

Bij een computer kun je toch weinig stuk maken.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 22:15:
Hoe moet dat dan weer?? Zijn daar toturials of programma's voor?
Ga je bios in en ga zoeken naar je boot volgorde.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 22:40:
Nee joh, als je ergens geen verstand van hebt moet je gewoon blijven klooien om er van te leren. Maar een beetje meer eigen inzet tonen en handleidingen lezen kan zeker geen kwaad.

Bij een computer kun je toch weinig stuk maken.
Weinig... behalve alles :+

Verwijderd

:D

Ja, als je het zo bekijkt wel. Computeren is een van de weinig hobby's waar je zoveel vrijheid hebt om alles software matig te proberen wat je maar wil. Als alles helemaal in puin ligt kun je zo weer een image terug zetten of alles herinstalleren. Met hardware, modelbouw, auto racen, vliegeren, sport kunnen ongelukjes immers veel vervelender gevolgen hebben.

@onderbuur: Jah, daar heb je ook wel een extreem voorbeeld, Beginners werken normaal niet met dat soort software. Maar idd als je je bios verkeerd flashed of voltages verkeerd aanpast dan is er een kans dat je PC dood gaat.

Toch hou ik het er bij dat jezelf moet uitproberen en testen anders leer je het niet.

Try again. Fail again. Fail better

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 23:06 ]

Verwijderd

Nou... ook met software kun je flink wat om zeep helpen hoor... wis de bootblock in je BIOS maar eens, dan zul je toch een nieuwe BIOS chip of hotflash nodig hebben om het te fixen.

Of stel het voltage te hoog zonder de juiste koeling, dat helpt het ook om zeep op den duur.

PCI clock te hoog geeft ook leuke zaken en kan voor permanente schade zorgen.

Maar @TS:

Blijf er inderdaad lekker vanaf en vraag aan iemand die er verstand van heeft je les te geven, das een stuk veiliger.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 23:02 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als de PC niet hard nodig is, en je hebt backups van alles, dan moet je ervan proberen te leren. Echter, als dit je enige PC is en hij is nodig voor werk/studie etc, dan inderdaad backups maken, en een expert erbij zoeken. Intussen proberen te leren via internet, forums etc.

Maar zomaar gaan knoeien, dat is niet verstandig... ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

behalve dat je al niet bepaalt de kennis lijkt te hebben hoe je dingen moet verwijderen cq installeren moet je tevens alles wat je wilt bewaren wel opslaan want je zegt dat je geen andere partitities hebt dus als je de c schijf wist ben je niet alleen je vista installatie kwijt maar tevens al je bestanden die je misschien zou willen bewaren

zou eerst wat meer gaan lezen of anders iemand met kennis er bij halen om dit te doen want het is niet een werkje van effe verwijderen en alles terug zetten en je bent zo klaar, want een pc opnieuw installeren gaat niet altijd vlekkeloos

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 23:10 ]

Pagina: 1