Toon posts:

[XP]Extreem raar gedrag SVCHOST.EXE

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een uurtje of wat terug systeem herstel gedaan, omdat er iets was gebeurt wat ik niet wou en niet anders ongedaan kon maken... Het probleem is nou echter dat hij na het systeem herstel raar gedrag begon te tonen, terwijl hij dat toen op dat herstelpunt (afgelopen vrijdag) dat niet deed. Ik heb dus even gekeken en gezocht maar ik ben er dus achter gekomen dat SVCHOST.EXE (een van de meerdere operationeele SVCHOST's) 90-100% CPU gebruik in neemt..
Nou vind het systeem het blijkbaar niet erg dat ik deze gewoon af zet.. Alleen veranderd de "skin" van windows wel in een keer in de skin die hij laat zien als hij veilige modes draait.. Al ik dan weer een ander programma opstart dan is de skin (bij dat programma) weer normaal :S.. Nou heb ik ook weer SVCHOST.EXE moeten beëindigen alleen momenteel heb ik nergenst last van (van de skin dan)... Wel ergert het me dat dan het geluid hiet niet meer doet van een programma of muziek player die ik opstart, de muziek player die ik al open had staan toen ik hem nog niet had beëindigd werkt nog gewoon! Ook na het beëindigen van die SVCHOST.EXE...

Nou heb ik de installatie CD er al bij gehaald en wat geprobeerd via de reparatie mode maar dit brengt ook weinig met zich mee...
Ook heb ik Windows tune up het systeem laten scannen met weinig resultaat, ook mijn antivirus scan (sophos) heb ik er overheen gejagen maar ook geen resultaat.. Het laatste wat ik dan nog geprobeerd heb is de Ad-Aware scan er overheen gedaan maar dit had helemaal geen resultaat (8 cookies :p)...

Mijn vraag hierbij:
Wat kan ik hier tegen doen? Moet ik eventueel een ander herstelpunt probeeren, of heeft dit geen effect op dit probleem? Of word het dan toch weer *hele groote zucht* windows opnieuw installeeren?
In dit laatste heb ik heel weinig zin (de laatste tijd al iets te vaak moeten doen (al werkt(e) hij tot nu toe eindelijk goed))...

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Google eens op Process Explorer.

Dan kan je zien, als ze zweeft over de svchost.exe, welke services deze inneemt.

Overigens: probeer automatische updates eens uit te schakelen, en dan via de site jouw windows fully updaten, en dan zet je ze terug aan. Dat helpt soms.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Snakiej schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:52:
Google eens op Process Explorer.
_/-\o_
Zeker een heeel mooi programmatje :D.. Bedankt!
Heb ik het nou goed, kan ik hiermee het process debuggen? Zodat het weer normaal draait? Of snap ik het princiepe dan niet van debuggen?
In iedergeval, ik ga er morge eens iets mee doen.. Erg bedankt voor je tip!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je ziet daarbij je svchost.exe die zoveel cpu eet.

Bij view -> Select Columns -> Process Memory -> working set aanvinken, zie je ook het ram gebruik.

laat je cursor nu even staan op die svchost.exe, en dan zie je een lijstje met alle services ;)

Maar heb je al geprobeert met die update? ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-03 19:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Is ondertussen een vrij bekend probleem aan het worden. Als je hier op GoT had gezocht had je al tig topics erover gevonden, niet allemaal bevatten ze een werkende oplossing, maar in een van de topics wordt hier naar verwezen.
Ik heb het probleem bij een klant gehad een tijdje geleden, zoals het in de link hierboven staat heb ik het toen kunnen oplossen. Vorige week had ik het op de pc van mijn vader en ook toen heeft dat geholpen.

De melding zoals ie op die pagina staat komt misschien niet 100% overeen met wat jij aan foutmeldingen krijgt in je eventviewer, maar proberen kan geen kwaad.

[edit]
Ik zie nu pas dat op die pagina ook de oplossing wordt vermeldt zoals snakiej die aangeeft (auto-updates uitschakelen enz.). Enige probleem is dat dat misschien problemen kan opleveren als je een niet zo geheel legale versie van Windows hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door FlipFluitketel op 16-04-2007 09:41 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-03 21:32

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

bij microsoft is een hotfix te krijgen voor dit svchost probleem. draai die samen met een wsus reset en je problemen zijn voorbij. :)
hotfix is KB927891

[ Voor 7% gewijzigd door Hubert op 16-04-2007 09:44 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
@FlipFluitketel,
Ik krijg alleen geen raare foutmeldingen op mijn schermen alleen een raar gedrag dat hij 100% CPU gebruik (net dus gekeken via die process explorer en dan blijkt het maar rond de 80-90% te hangen maar toch nog veels te veel). Maar bedankt voor je pagina, ik zal hem eens helemaal doorlezen, heb hem nog maar deels gelezen dus ja..
En eens uitprobeeren en hopen op resultaat, zo niet dan ga ik dat met die hotfix probeeren.
Het heeft in iedergeval wel iets met de automatishe updates te maken want die draait onder die SVCHOST.EXE. Ook valt het me op dat het dus een hele grote waslijst is met processen die er onder draaien...

Verwijderd

Topicstarter
Zo het probleem licht dus idd bij de automatishe updates, sterker nog gewoon de updates.. Ook bij maniual update hapert hij ontiegelijk veel (weer die SVCHOST.EXE).. Na een ruim kwartiertje is hij klaar met checken van updates en geeft hij een error melding dat hij niet kan updaten.. Pc licht vervolgens (naar mijn mening) gewoon plat, dus ik heb hem gereset, omdat ik geen zin had om weer een kwartier te wachten tot hij klaar is..
Nu zonder automatishe updates aan gaat alles prima, draait weer als gewoon.. Alleen ik kan dus niet update, moet eens kijken of ik via de site ook gewoon zelf een pakketje kan downloaden en dan update, zonder dat hij mijn pc gaat scannen op de laatste updates die geïnstalleerd zijn..

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-11-2025

Roelof

Illustrious Wolf

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik heb het misschien een beetje stom neergezet, maar ik kreeg dus ook totaal geen foutmeldingen, enige probleem was dat svchost 100% cpu in gebruik nam. Na die dingen gedaan te hebben die ik in mijn link had staan was voor mij het probleem opgelost.
Perform these steps leaving the svchost crash dialog open.

1. Click Start->Run, type "services.msc" (without quotation marks) in the open box and click OK.
2. Double click the service "Automatic Updates".
3. Click on the Log On tab, please ensure the option "Local System account" is selected and the option "Allow service to interact with desktop" is unchecked.

4. Check if this service has been enabled on the listed Hardware Profile. If not, please click the Enable button to enable it.
5. Click on the tab "General "; make sure the "Startup Type" is "Automatic". Then please click the button "Start" under "Service Status" to start the service.
6. Repeat the above steps with the other service: Background Intelligent Transfer Service (BITS)

Step 4: Re-register Windows Update components and Clear the corrupted Windows Update temp folder
================================

1. Click on Start and then click Run,
2. In the open field type "REGSVR32 WUAPI.DLL" (without quotation marks) and press Enter.
3. When you receive the "DllRegisterServer in WUAPI.DLL succeeded" message, click OK.
4. Please repeat these steps for each of the following commands:

REGSVR32 WUAUENG.DLL
REGSVR32 WUAUENG1.DLL
REGSVR32 ATL.DLL
REGSVR32 WUCLTUI.DLL
REGSVR32 WUPS.DLL
REGSVR32 WUPS2.DLL
REGSVR32 WUWEB.DLL

After the above steps are finished. Sicne temporary folder of Windows Update may be corrupted. We can refer to the following steps to rename this folder that

1. Click Start, Run, type: cmd and press Enter. Please run the following command in the opened window.

net stop WuAuServ

(note, you might need to reboot before the net stop command will work)

2. Click Start, Run, type: %windir% and press Enter.
3. In the opened folder, rename the folder SoftwareDistribution to SDold.
4. Click Start, Run, type: cmd and press Enter. Please run the following command in the opened window.

net start WuAuServ
Dit dus eigenlijk.

[edit]
Ik had dus niet die pagina met de info gevonden maar ergens op de site van MS (een of ander forum van ze dacht ik), maar de uitvoering is precies hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door FlipFluitketel op 16-04-2007 19:21 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Het wil allemaal niet zo goed werken, bij jou methode FlipFluitketel kan ik "Background Intelligent Transfer Service" niet vinden.. Ik heb naar iets gezogt in de nederlandse vertaling maar kon het niet in de lijst vinden..

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
In het Nederlands heet die service "Intelligente achtergrondsoverdachtservice".
Maar heb je die hotfix nog niet geprobeerd wat hierboven ergens vermeldt wordt? Misschien dat dat in een keer heel simpel de oplossing voor je probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
De hotfix werkte helaas niet.. Ik heb nu de automatische updates weer aan (en heb gedaan wat er op die site stond wat ik moest doen).. Ik ben benieuwd wat het resultaat is.. Bedankt, dat je even de vertaling er van gaf, nou kon ik het dus wel vinde :D..

Ik dank jullie dat jullie me zo goed hebben geholpen! Hij werkt weer als normaal :D !

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 17:37 ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:55
Crosspost:

De enige fix die bij mij hielp:

update.microsoft.com -> change settings -> stop using microsoft update, start using windows update

Het probleem zit hem in de scanner van Microsoft update. Die terugzetten naar Windows update en probleem is weg.
Pagina: 1