[KDE] Nodige schijfruimte voor build van KDE4 uit SVN

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik ben op zoek naar de minimale harddisk requirements om KDE4 te bouwen uit SVN

Op het moment ben ik dit in een VMWare image van (KDE) Debian Etch (CD1) aan het uitvoeren, maar heb de hard disk ongeveer 8.0 GB gemaakt. Nu ben ik net begonnen met de stap kdelibs op Getting Started/Build/KDE4 en zie dat mijn schijf al voor meer dan 50% vol zit.

debian: /home/kde-devel# df
Filesystem           1K-blocks      Used Available Use% Mounted on
/dev/sda1              7850996   3980040   3472144  54% /
tmpfs                   258484         0    258484   0% /lib/init/rw
udev                     10240        52     10188   1% /dev
tmpfs                   258484         0    258484   0% /dev/shm

Hoeveel disk-space heb ik in vredesnaam nodig?

In de Development/FAQs vind ik dit:
If you have questions which are not answered in the FAQs simply add them. Other contributors will probably answer.
Maar ik zie mezelf nog niet echt als iemand gekwalificeerd om zulke vragen toe te voegen aan zo'n site.

[ Voor 14% gewijzigd door rickiii op 15-04-2007 21:32 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Vind ik helemaal geen rare vraag, gewoon doen, KDE developers komen altijd erg vriendelijk op me over :)

En zie je sig :+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
kenneth schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:41:
Vind ik helemaal geen rare vraag, gewoon doen, KDE developers komen altijd erg vriendelijk op me over :)

En zie je sig :+
Ik kom er vanzelf achter denk ik. Er ging iets fout bij de build van kdelibs.

Ik schijn /X11/SM/SMlib.h te missen.

[ 17%] Building CXX object kdeui/CMakeFiles/kdeui.dir/kernel/kapplication.o
/usr/bin/c++   -Dkdeui_EXPORTS   -Wnon-virtual-dtor -Wno-long-long -ansi -Wundef -Wcast-align -Wchar-subscripts -Wall -tions -fno-check-new -fno-common -fno-threadsafe-statics -fvisibility=hidden -g3 -fno-inline -fPIC -I/home/kde-devel/kdc/kdelibs/kdeui -I/home/kde-devel/kde/src/kdelibs -I/home/kde-devel/kde/build/kdelibs -I/home/kde-devel/kde/src/kdelibskdefx -I/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/interfaces/kregexpeditor -I/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdecore/sonnet -I/hode-devel/kde/build/kdelibs/kdecore -I/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdecore/compression -I/home/kde-devel/kde/src/kdeldelibs/kdecore/date -I/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdecore/io -I/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdecore/jobs -I/homeome/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdecore/network -I/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdecore/services -I/home/kde-devel/kde/evel/kde/src/kdelibs/kdecore/sycoca -I/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdecore/text -I/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kddeui/actions -I/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/colors -I/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/config -I/home/kde-e-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/findreplace -I/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/fonts -I/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/itemviews -I/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/jobs -I/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel -I/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/plotting -I/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/shortcuts -I/home/kde-devel/kde/src/kddelibs/kdeui/util -I/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/widgets -I/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/windowmanagemlgui -I/home/kde-devel/qt-copy/include -I/home/kde-devel/qt-copy/include/Qt -I/home/kde-devel/qt-copy/mkspecs/default -e/kde-devel/qt-copy/include/QtGui -I/home/kde-devel/qt-copy/include/Qt3Support -I/home/kde-devel/qt-copy/include/QtAssigner -I/home/kde-devel/qt-copy/include/QtNetwork -I/home/kde-devel/qt-copy/include/QtOpenGL -I/home/kde-devel/qt-copy/i/QtXml -I/home/kde-devel/qt-copy/include/QtSvg -I/home/kde-devel/qt-copy/include/QtScript -I/home/kde-devel/qt-copy/incde/QtTest -I/home/kde-devel/qt-copy/include/QtDBus -I/usr/local/include   -D_BSD_SOURCE -D_XOPEN_SOURCE=500 -D_BSD_SOURSCII -D_REENTRANT -DKDE_DEPRECATED_WARNINGS -D_FILE_OFFSET_BITS=64 -D_LARGE_FILES -o kdeui/CMakeFiles/kdeui.dir/kernel/ibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:92:26: error: X11/SM/SMlib.h: No such file or directory
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:303:2: error: #error QT_NO_SESSIONMANAGER was set, this wanagement support.
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:206: error: ‘IceIOErrorHandler’ does not name a type
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp: In constructor ‘KApplication::Private::Private(const QBy
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:161: error: class ‘KApplication::Private’ does not have a
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp: In constructor ‘KApplication::Private::Private(const KCo
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:175: error: class ‘KApplication::Private’ does not have a
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp: In constructor ‘KApplication::Private::Private()’:
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:189: error: class ‘KApplication::Private’ does not have a
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp: In member function ‘QString KApplication::sessionConfigN
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:305: error: ‘sessionKey’ was not declared in this scope
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:308: error: ‘sessionId’ was not declared in this scope
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp: At global scope:
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:312: error: ‘SmcConn’ does not name a type
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp: In member function ‘void KApplication::iceIOErrorHandler
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:412: error: ‘class KApplication::Private’ has no member n
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:413: error: ‘class KApplication::Private’ has no member n
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp: In member function ‘void KApplication::enableSessionMana
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:632: error: ‘mySmcConnection’ was not declared in this sc
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:633: error: ‘SmSaveLocal’ was not declared in this scope
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:634: error: ‘SmInteractStyleAny’ was not declared in this
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:635: error: ‘SmcRequestSaveYourself’ was not declared in
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:638: error: ‘SmcGetIceConnection’ was not declared in thi
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:638: error: ‘IceFlush’ was not declared in this scope
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp: In member function ‘void KApplication::commitData(QSessi
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:654: error: invalid use of undefined type ‘struct QSessio
/home/kde-devel/qt-copy/include/QtGui/../../src/gui/kernel/qapplication.h:48: error: forward declaration of ‘struct QSe
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:656: error: invalid use of undefined type ‘struct QSessio
/home/kde-devel/qt-copy/include/QtGui/../../src/gui/kernel/qapplication.h:48: error: forward declaration of ‘struct QSe
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:686: error: invalid use of undefined type ‘struct QSessio
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:686: error: incomplete type ‘QSessionManager’ used in nes
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:688: error: invalid use of undefined type ‘struct QSessio
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:688: error: incomplete type ‘QSessionManager’ used in nes
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp: In member function ‘void KApplication::saveState(QSessio
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:697: error: ‘mySmcConnection’ was not declared in this sc
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:697: error: ‘SmcConn’ was not declared in this scope
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:697: error: expected `;' before ‘sm’
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:700: error: invalid use of undefined type ‘struct QSessio
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:700: error: incomplete type ‘QSessionManager’ used in nes
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:705: error: invalid use of undefined type ‘struct QSessio
/home/kde-devel/qt-copy/include/QtGui/../../src/gui/kernel/qapplication.h:48: er
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:705: error: incomp
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:725: error: invali
/home/kde-devel/qt-copy/include/QtGui/../../src/gui/kernel/qapplication.h:48: er
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:742: error: invali
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:759: error: invali
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:761: error: invali
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:765: error: invali
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp: In destructor ‘vi
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:875: error: ‘class
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:876: error: ‘class
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:876: error: ‘IceSe
/home/kde-devel/kde/src/kdelibs/kdeui/kernel/kapplication.cpp:883: error: ‘mySmc
make[2]: *** [kdeui/CMakeFiles/kdeui.dir/kernel/kapplication.o] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/kde-devel/kde/build/kdelibs'
make[1]: *** [kdeui/CMakeFiles/kdeui.dir/all] Error 2
make[1]: Leaving directory `/home/kde-devel/kde/build/kdelibs'
make: *** [all] Error 2
makeobj[0]: Leaving directory `/home/kde-devel/kde/build/kdelibs'
kde-devel@debian:~/kde/build/kdelibs$

Gelukkig lijkt dit vaker voor te komen, volgens de FAQ. Morgen maar even Googlen waarom dit bestand niet standaard in Debian Etch op die plek zit, en of ik een package mis of niet. Maar nu eerst slapen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Waarom zou je KDE4 al willen gaan builden? Volgens mij komt Ubuntu Feisty 7.04 (release 19 april 2007) binnenkort met een serie KDE4 pakketten die je regelrecht kunt installeren. Tevens is KDE4 bij lange na nog niet af. Het grootste gedeelte van de verbeteringen bevind zich in de port naar qt4 en dergelijke. Het uiterlijk, plasma, solid, phonon en oxygen en dergelijke zijn volgens mij nog flink onder development.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

In het jaar ... zei Meester Yoda...
Use the source, luke... O-)
Waarom ook niet :+

[ Voor 26% gewijzigd door psyBSD op 16-04-2007 07:12 ]

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
jealma schreef op maandag 16 april 2007 @ 01:37:
Waarom zou je KDE4 al willen gaan builden? Volgens mij komt Ubuntu Feisty 7.04 (release 19 april 2007) binnenkort met een serie KDE4 pakketten die je regelrecht kunt installeren. Tevens is KDE4 bij lange na nog niet af. Het grootste gedeelte van de verbeteringen bevind zich in de port naar qt4 en dergelijke. Het uiterlijk, plasma, solid, phonon en oxygen en dergelijke zijn volgens mij nog flink onder development.
Een aantal redenen.

Ten eerste vind ik de ontwikkeling van Linux op de Desktop niet snel genoeg gaan. Te vaak merk ik dat er vaak kleine dingetjes nodig lijken te zijn om nét even het gebruikers-gemak van Windows Of MacOS te evenaren. Daarom wil ik kijken of ik er iets aan kan bijdragen.

Het uiterlijk van Gnome rustgevender werken dan KDE, maar op het eerste gezicht is de developer support van KDE vele malen beter. Daarom ben ik alvast benieuwd naar het uiterlijk van KDE4 en hoop dat deze dusdanig verbeterd is, dat ik het de moeite waard vind om over te stappen en voor te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het uiterlijk is voor een heel groot gedeelte aan te passen natuurlijk.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
cybersteef schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:38:
Het uiterlijk is voor een heel groot gedeelte aan te passen natuurlijk.
Klopt, maar als KDE4 heel erg verschilt van KDE3, dan ga ik dat natuurlijk gebruiken als basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
rickiii schreef op maandag 16 april 2007 @ 01:30:
Ik kom er vanzelf achter denk ik. Er ging iets fout bij de build van kdelibs.
Ik schijn /X11/SM/SMlib.h te missen.
Ik miste de package: libsm-dev

Pagina: 1