Toon posts:

Radeon x1900 Gt cooler probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb effen een vraagje over de radeon x1900 gt

Wanneer de fan op de videokaart word aangesloten en ik mijn pc opstart wil de fan niet draaien
Beginnen zoeken naar een oplossing. en heb nu eens de fan connector van mijn videokaart rechtstreeks op mijn moederbord aangesloten. nu werkt hij. Alleen denk ik dat hij nogal te snel draait.
namelijk aan ong 10000 toeren. mijn vraag nu is kan dit kwaad en hoe komt het wanneer ik de fan connector op de grafische kaart aansluit deze niet wil draaien

Mvg

tom

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-02 00:55
Ik denk dat jouw fan wel gaat draaien naarmate deze meergebruikt word (langer aanstaat), deze is volgens mij gewoon temperatuur gestuurd en zal stoppen met draaien als deze koel genoeg is

Verwijderd

Topicstarter
ik denk het niet want heb mijn pc een eindje laten draaien en de core van de kaart heeft al 95 graden en nog steeds slaat de cooler niet aan

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Kijk is naar (bios) instellingen van de kaart. Zou ook kunnen zijn dat die fan aansluiting het niet doet.

Verwijderd

Topicstarter
waarom zou die het niet doen normaal is toch standaard de cooler aangesloten op de videokaart zelf.
Dus gewoon videokaart inpluggen en stroomkabel aansluiten.

Ps hoe kan ik de biossettings van de grafishe kaart bekijken

Verwijderd

Met het bios van je videokaart heb je helemaal niets te maken. Ik zou hem nog testen in een andere pc, en als hij het daar ook niet goed doet meteen garantie regelen. Dat ding hoort het gewoon te doen, en als je aan het bios van je videokaart gaat kloten, vervalt je garantie.
Verder is het wel handig te vermelden welke fabrikant de kaart heeft gemaakt, en of de kaart nieuw is, of dat het probleem ineens begon.

Verwijderd

Topicstarter
nu ik zal het zo laten ik heb juist nog de vraag of 10000 toeren te snel is
Ik heb deze kaart op ebay gekocht en is in nieuwstaat nu heb ik natuurlijk de connector van de van de cooler op mijn videokaart eraf gehaald en een andere opgezet omdat deze niet dezelfde was als de connector op mijn moederbord. Dus garantie zal ik wel niet meer hebben

Het is een Connect3D radeon X1900 GT

http://www.connect3d.com/products/pcie_x1900gth.htm

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 22:23 ]

Verwijderd

Sja, die 10000 rpm lijkt me nogal onzin, ik weet niet waar je die waarde vandaan hebt?
Mocht je het probleem niet op kunnen lossen, lijkt het me het handigst om er een compleet nieuwe koeler op te zetten. Denk aan Zalman, Zerotherm, Arctic, Thermalright, etc.

Verwijderd

Topicstarter
die waarde komt uit mijn bios hij is aangesloten op de system fan connector van mijn moederbord en die snelheid word weergegeven in de bios. het probleem ligt niet aan de cooler want die werkt nu.
Denk ergens een fout op de grafische kaart

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 22:33 ]

Verwijderd

10000 rpm is dus pure onzin, dat draait een fan echt niet (3000 rpm is al een behoorlijk hoge snelheid). Ik weet niet of je nog in contact kunt komen met de ebay verkoper, maar je hebt natuurlijk kans dat dit de reden van verkoop was...

Verwijderd

Topicstarter
dus de snelheid zal waarschijnlijk niet goed weergegeven zijn in de bios
Maar wanneer ik het programma ati tray tools opstart en daar de snelheid van mijn cooler bekijk draait hij wel degelijk aan ong 10000 RPM
Hij draait wel behoorlijk snel

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 22:47 ]

Verwijderd

ik denk niet dat jij het verschil gaat zien met het blote oog tussen 3000 rpm en 10000 rpm
je zal het hoogstens horen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 17:35 ]

Pagina: 1