Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista]Printen in IE werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Ik heb een klein probleem in Vista, wat inmiddels een grote ergernis aan het worden is. In de basis is het heel simpel: printen vanuit Internet Explorer werkt gewoonweg niet. Ook een afdrukvoorbeeld werkt niet.

Ik heb hier als printers staan:
Een Canon MP150 (USB)
Een Canon iP3300 (netwerk)
Microsoft XPS Document Writer

Als OS draai ik Windows Vista Home Premium NL (64-bit).

Als ik deze pagina wil printen, dan krijg ik de melding:
code:
1
Kan file [$bestandspad] niet vinden. Controleer het pad of internetadres.

Deze melding kan ik oplossen, zodra ik IE in de administrator-versie ga draaien. Dan lijkt het probleem weg te zijn, ik kan bijv. weer een afdrukvoorbeeld maken. Helaas is dan het probleem niet echt verholpen: Als ik daadwerkelijk wil gaan printen, en dus in het menu kom waarbij ik bijvoorbeeld het aantal kopieën kan instellen, zegt hij dat ik eerst een printer moet installeren. De printers die ik geinstalleerd heb, staan dan keurig in het rijtje, maar ik kan domweg niet op afdrukken drukken.

Dit probleem is ook bij een kennis van mij, die een 32-bit HP NL versie, en een Canon MP160 heeft. De drivers zijn allebei van Canon (laatste versie), en voor de rest is Vista helemaal bijgewerkt.

En dan nu een mooie standaardzin: Wie weet een oplossing voor dit probleem? :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Subtiel kickje... Heeft iemand anders misschien hetzelfde probleem? Als het bij mij al bij twee installaties zo is, zou ik niet de enige moeten zijn...

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Verwijderd

Krisp schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 07:07:
Subtiel kickje... Heeft iemand anders misschien hetzelfde probleem? Als het bij mij al bij twee installaties zo is, zou ik niet de enige moeten zijn...
Al is deze discussie al meer dan 2 weken oud, ik heb het zelfde soortgelijk probleem met Vista, als ik uit mijnpostbank.nl afschriften wil ophalen lukt dat, totdat ik die in een appart ophaalvenster heb staan, druk ik dan op print knopje dan komen de geinstalleerde printers netjes te voorschijn, maar printen homaar

Ik heb een paar work around's bedacht;

Ik laat Vista het opslaan in XPS, goed dat kan je dan opslaan en denk je daarna afdrukken in IE maar dat lukt dus ook niet :(

Ik selecteer de inhoud van IE wat ik ook met sommige inet pagina's doe, en dat copy en pasta in word, maar dat resulteerd een een heleboel troep in word en dus niet te printen :(

Ik heb dat opgeslagen document in XPS dan op een memstick gecopyeerd, en naar een andere PC met XP erop, en IE 7 maar je raad het al die geeft het wel weer, maar printen homaar :(

Dit is dus een subtile maar harde schop, ik heb gezocht op het forum mar heb niet echt een oplossing gevonden, ook uit de Vista-agenda werkt het dus niet, ik kan dus nu de roosters die ik heb gemaakt voor 2009 niet per maand uitprinten, uit XPS :( en als ik geen oplossing vindt, dan moet ik alles weer overdoen in een ander progsel dat weer problemen geeft met de kleuren van Vista 8)7

Iemand toch een oplossing :?

Verwijderd

Ik heb een work aroud gevonden 8)

Ik ga ervan uit dat je de XPS file hebt opgeslagen.

Download Abel2Extract van http://www.investintech.com/able2extract.html dit is van oorsprong een pdf conferter maar deze kan ook xps naar bv doc conferteren.

Installer het progsel, zet deze even op nederlands ;) volg de instrukties en je kan zo xps conferteren in doc, daarna in word uitprinten 8)