Geen KPN meer (analoog)

Pagina: 1
Acties:

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Topicstarter
Mensen,

de tijd breekt aan dat je niet meer KPN hoeft te hebben om te bellen.
Bij veel (adsl) Internetproviders, kan je KPN de deur uit doen.

Toch hebben veel mensen nog KPN (Budget) omdat ze ook als de stroom uitvalt nog het alarmnummer nog kunnen bellen. Die mensen hebben dan een simpele telefoon die stroom krijgt van de KPN lijn.

Je kunt nu ook met KPN digitaal bellen, en ze praten al van de analoge lijn eruit gooien over een aantal jaar. Maar hoe zit het nu met noodgevallen.
En ja, ik weet dat iedereen een mobieltje heeft, maar stel dat...

Weet iemand hoe dit zit? Of KPN nog wat nieuws bedenkt daarvoor?

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

The Milkman schreef op zondag 15 april 2007 @ 16:30:
Mensen,

de tijd breekt aan dat je niet meer KPN hoeft te hebben om te bellen.
Bij veel (adsl) Internetproviders, kan je KPN de deur uit doen.

Toch hebben veel mensen nog KPN (Budget) omdat ze ook als de stroom uitvalt nog het alarmnummer nog kunnen bellen. Die mensen hebben dan een simpele telefoon die stroom krijgt van de KPN lijn.

Je kunt nu ook met KPN digitaal bellen, en ze praten al van de analoge lijn eruit gooien over een aantal jaar. Maar hoe zit het nu met noodgevallen.
En ja, ik weet dat iedereen een mobieltje heeft, maar stel dat...

Weet iemand hoe dit zit? Of KPN nog wat nieuws bedenkt daarvoor?
Volgens mij is het zo dat KPN verplicht elk huis moet voorzien van telefonie. Daar is denk ik genoeg mee gezegd?

...en waarom?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Heb je zelf nog wel een toestel in huis en aan de lijn hangen dat zonder adapter (dus zonder stroom) ook werkt?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12 16:27

Boss

+1 Overgewaardeerd

Noodgevallen zijn gewoon niet te doen over een digitale lijn, omdat de apparatuur (hubs etc) nu eenmaal stroom nodig hebben. Geen stroom -> geen signaal -> geen noodoproep.

Maar hoe vaak heeft bij jou ADSL eruit gelegen de laatste jaren? Bij mij eigenlijk nooit, ik zie dus niet zo'n probleem. Ik ken inmiddels ook een aantal bedrijven die heel veel bellen, en dit ook probleemloos via voip doen. Voor mij een teken dat deze techniek inmiddels betrouwbaar genoeg is.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• draadje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09 13:22
boss,het blijft link als je niet kunt bellen. met name ouderen zijn het haasje ,zeker die zonder kinderen.
onze buurvrouw (87) heeft dankzij ons op tijd medische hulp kunnen inroepen.doordat wij een belletje op batterijén (elke maand controleren) bij haar hebben geinstalleerd. de elekra is pas uitgevallen.de bel bracht uitkomst ,en wij moesten mobiel haar arts bellen via 112!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Topicstarter
draadje schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:38:
boss,het blijft link als je niet kunt bellen. met name ouderen zijn het haasje ,zeker die zonder kinderen.
onze buurvrouw (87) heeft dankzij ons op tijd medische hulp kunnen inroepen.doordat wij een belletje op batterijén (elke maand controleren) bij haar hebben geinstalleerd. de elekra is pas uitgevallen.de bel bracht uitkomst ,en wij moesten mobiel haar arts bellen via 112!
Precies, dat soort dingen voorkom je gewoon niet. Ik was benieuwd, of dit later nu echt niet meer kan.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
The Milkman schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:49:
[...]

Precies, dat soort dingen voorkom je gewoon niet. Ik was benieuwd, of dit later nu echt niet meer kan.
Het wordt pas link als er en grote storing is oid, dan zal je zien dat het GSM netwerk binnen de kortste keren overbelast is. Analoge signaal is misschien niet aantrekkelijk voor de KPN, maar op dit moment tijdens storingen wel heel erg handig. Zie dat ook nog niet 123 veranderen eigenlijk.
Pagina: 1