Ik wil graag de x en y waarde van de cursor in een textarea hebben. Er zijn heel veel scripts te vinden op GoT en met Google om tekst in te voeren na de cursor, maar dat wil ik dus niet. Ik wil een suggestiebox toevoegen direct onder het punt waar je aan het typen bent. De suggestiebox is gewoon een absoluut gepositioneerd divje waarvan ik de left en top waardes dan verander. Daarvoor moet ik dus weten waar de cursor zich bevindt.
Een mogelijke oplossing was om als font courier te gebruiken (met vaste breedtes per letter dus) en voor elke getypte letter een aantal pixels toe te voegen aan de left. Het probleem is alleen dat je dan ook moet corrigeren voor backspace, delete en voor geselecteerde tekst die verwijderd wordt. Een echt makkelijke oplossing is dat dus niet. Daarnaast moet je nog newlines herkennen voor de top waarde (hoewel dat wel op te lossen is omdat je weet hoeveel letters er op een regel passen).
Iemand hier nog suggesties voor een makkelijkere oplossing?
edit: makkelijker is natuurlijk om [textarea].value.length*10 te gebruiken (als het font 10px breed is)
. Goed, tis zondag zullen we maar zeggen. Nettere oplossingen zijn nog steeds welkom overigens.
Een mogelijke oplossing was om als font courier te gebruiken (met vaste breedtes per letter dus) en voor elke getypte letter een aantal pixels toe te voegen aan de left. Het probleem is alleen dat je dan ook moet corrigeren voor backspace, delete en voor geselecteerde tekst die verwijderd wordt. Een echt makkelijke oplossing is dat dus niet. Daarnaast moet je nog newlines herkennen voor de top waarde (hoewel dat wel op te lossen is omdat je weet hoeveel letters er op een regel passen).
Iemand hier nog suggesties voor een makkelijkere oplossing?
edit: makkelijker is natuurlijk om [textarea].value.length*10 te gebruiken (als het font 10px breed is)
[ Voor 9% gewijzigd door Wekko op 15-04-2007 16:25 ]