HP Pavilion ZE4317ea laadt niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-01 12:57
Hallo,

Tijdje geleden heb ik een 2ehandse laptop gekocht en was er zeer tevreden over.
Alleen na een paar dagen begonnen de problemen...

De laptop wou sporadisch niet meer opladen.
De ene dag wel, maar na een paar uur gebruik zat het dik erin dat hij niet zou opladen.
Nu heeft hij blijkbaar helemaal de geest gegeven en laadt de laptop niet meer op.

Wat mij wel opvalt is als ik de stekker in het stopcontact steek dat de plug heel erg warm word en het "voedingskastje" zelf ook. Na een uur valt het bijna niet aan te raken zo warm.
Naar mijn weten niet geheel normaal gedrag.

Heeft iemand zoiets vergelijkbaars meegemaakt en heeft iemand een oplossing klaar liggen?

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-01 09:14

Fixer

FP ProMod
De laptop werkt wel als je hem alleen aan de adapter hebt hangen?
zo ja, dan acht ik de kans groot dat de accu defect geraakt is.

• Blinker
Nee, ook niet.
Daarom verdenk ik de adapter.

Ik heb nu nog iets raars gevonden.
Als ik zoek naar een adapter voor mijn laptop op het internet word er op alle pagina's verwezen naar andere soorten adapters.
Mijn huidige is een 75watts, 19 volts met 3.95Ampére oid en op de websites word ik verwezen naar een 90 watts, 18.5V, 4.9 A :?

Het zou toch niet zo zijn dat er een verkeerde adapter bij zit?

Ik heb wel een theorie!
De laptop wou vaak niet opladen, zodra ik op de accu had gewerkt en games had gespeeld bv.
Zou het zo kunnen zijn dat deze zwakkere adapter moeite heeft met het opladen en dat hij daarom niet aan gaat?

Ik ben zelf niet zo'n techneut maar ik dacht laat mijn gedachten even gaan, misschien zit er bruikbare informatie tussen ;)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:32
Blinker schreef op zondag 15 april 2007 @ 19:15:
Ik heb wel een theorie!
De laptop wou vaak niet opladen, zodra ik op de accu had gewerkt en games had gespeeld bv.
Zou het zo kunnen zijn dat deze zwakkere adapter moeite heeft met het opladen en dat hij daarom niet aan gaat?
Dit zou je eenvoudig kunnen testen, haal de accu eruit, stop de adapter in de laptop en probeer de laptop aan te zitten, werkt dit wel > adapter waarschijnlijk te zwak.

Werkt dit niet > adapter kapot.

Werkt de laptop wel op accu?

• Blinker
Met de accu eruit werkt hij inderdaad ook niet. Maakt totaal geen verschil.
Toen de laptop niet meer op netstroom wou werken, deed hij het inderdaad nog wel op de accu.

Die is onderhand nu helemaal leeg.