Toon posts:

Sata schijf via controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb het volgende: Ik heb in mijn kast een gembird i/o-controller (type sata3) geplaatst om zo mijn nieuwe harde schijf (barracuda) aan te sluiten. Het duurde even voordat ik mijn i/o-controller aan de praat kreeg (sata en ata driver) en dat lijkt nu te werken, maar hoe krijg ik nu de sata harde schijf aan de praat? Ik heb wel e.e.a. rondgezocht maar dat ging over nieuwe installaties en dit een bestaande installatie. Wat moet ik nog doen, om mijn harde schijf te zien?

verdere pc-gegevens: asus p4pe mobo, v9480 grafisch, 1,5gb ddr2 mem, windows xp pro sp2

de drivers voor de i/o controller heb ik nieuw van de website gehaald, dus dat zou het niet mogen zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sluit de disk aan, ga in windows naar je diskmanagement toe, maak hier een partitie aan (of meerdere) en formatteer deze en zorg dat ze een schijfletter hebben (of mount het ding in een NTFS folder). Dat is het enige dat je hoeft te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik ook gevonden via wat gegoogle, maar daar zie ik die schijf niet tussenstaan.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wordt hij wel herkend in de bios van de S-ATA controller dan? En zijn de drivers van dat geval goed geinstalleerd.
En vind je de drive wel in devicemanager?

[ Voor 44% gewijzigd door TERW_DAN op 15-04-2007 17:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is even nieuw. Hoe kom ik daarin? Of bedoel je bij het opstarten van windows de configuratie van de ali-raid controller? Daarin zie ik geen schijven.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:54:
Dat is even nieuw. Hoe kom ik daarin? Of bedoel je bij het opstarten van windows de configuratie van de ali-raid controller? Daarin zie ik geen schijven.
Die ali-raid controller is je gembird waar de schijf aan hangt?
Als je daar al geen disks ziet dan zit het daar al fout, dus dan moet je de disk eens controleren of de kabels eens vervangen. Vaak kunje dmv CTRL+F, CTRL+G oid in de biossen van die dingen komen op het moment dat er een schijf (of meerdere schijven) aanhangen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden in een los contact van de adapter-voedingskabel. Dus bedankt Terw_Dan voor de tip.
Pagina: 1