Toon posts:

PC boot niet vanaf CD-ROM! (desperate)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
--edit-- SOLVED --> IVM EIGEN STOMMITEITEN :X --/edit--

Ik wil op een oude PC windows XP installeren.

Specs:
Amd Athlon 1333mhz processor
768Mb SDRAM geheugen
8.6Gb ATA hardeschijf
GeForce 2 MX 400 64Mb videokaart

Heb deze PC altijd gebruikt, nooit iets mee aan de hand.

Het probleem

ik wil dus XP installeren vanaf CD-ROM (origineel en bootable).

De CD-ROM speler wordt herkent in de BIOS (secondary master), en staat als 1st boot device.
Op het 2e opstartscherm verschijnt "Looking for boot record from CD-ROM..."
Je hoort de CD spinnen, en dan de melding "... Not Found".

wat heb ik geprobeerd:

- Andere (100% zeker werkende) cd-rom speler eraan gehangen, zelfde effect.
- Andere IDE kabel gebruikt: zelfde effect
- Als secondary slave / primary master ingesteld: zelfde effect
- Andere voeding erin gedaan: zelfde effect
- HDD en Floppy afgesloten: zelfde effect
- CMOS reset: zelfde effect
- WinXP bootfloppies gemaakt: telkens weer corrupt :s heb hier geen degelijke floppies, en zou het graag zonder floppies doen.
- SUSE 10 disk (uit de verpakking, kras en stofvrij) geprobeerd: zelfde effect

Ik ben echt al 2 dagen bezig hiermee... Heb GOT al afgezocht, en Google, en ik word echt KNETTERGEK hiervan. Kan iemand me vertellen wat er aan de hand is?

Hij wil overigens wel floppies booten, en hij probeert ook van de HDD te booten, maar daar zit een XP installatie van een andere machine op, en die killed ie dus met een bluescreen.

O ja, en is het mogelijk om vanaf een Win98 bootflop de XP cd te booten?

Alvast heel, heel, heel erg bedankt voor reacties!!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Je kan inderdaad vanaf een win98 floppy de xp cd booten. Je moet dan opstarten met cd-rom functies. Vervolgens na het booten d:\i386\winnt.exe starten (d) indien dat de driveletter is van het station waar de schijf in zit.

Ook een andere XP cd geprobeerd trouwens? Denk dat die cd een beetje brak is namelijk.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vergeet dan niet om smartdrive te laden, anders duurt het vrij lang.

Wat voor mobo heb je er verder inhangen? Zijn daar ooit bios updates voor uitgebracht die dit probleem mogelijk oplossen?

Verwijderd

Topicstarter
mijn god, wat ben ik dom.

WAT BLIJKT:

Ik zit al twee dagen lang een XP SP2 (upgrade schijfje) erin te rammen. niks bootables aan. Die SUSE disk blijkt ook niet bootable te zijn.

:o :'( :*) 8) :+ :9 :X 8)7 :? |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

aan de ene kant een ontzettend happy-joy-joy gevoel dat het nu EINDELIJK WERKT (want ja, het werkt!), aan de andere kant zelfmoordneigingen ivm zulke stommiteiten.

Goed, ik wijd het aan de stress en de warmte. Ga ik nu XP installeren!

Mijn excuses for wasting your time! Geniet van het zonnetje, ga ik es kijken of ik nog kan lachen vandaag :D