E-mail ophalen op 2 verschillende PC's

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd een laptop naast mijn gewone pc voor onderweg.
Nu gebruik ik thuis altijd Office Outlook 2007 om mijn mail op te halen.
Nu wil ik dit ook doen op mijn laptop, maar stuit ik echter op het probleem dat mijn mail dan OF op mijn laptop staat OF op mijn desktop.

Ik wil mijn desktop al hoofd pc gebruiken, en mijn laptop simultaan ernaast. Als ik dus mail ophaal met mijn desktop mag het weg zijn, maar met mijn laptop niet!

hoe kan ik dit het beste oplossen?

Ik gebruik Zonnet als email account.

mvg,

Martijn Snoek

Verwijderd

Je kan in Outlook toch gewoon aangeven of die wel of niet de mails van de surfer moet verwijderen?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-12 11:55
FAQ van Zonnet en kijken of ze IMAP protocol ondersteunen.

Met IMAP kan je mail ophalen van de server. maar je mail berichten staan dan ook nog op je server, hierdoor kan je dus op je DT en LT zelfde mailbox bijhouden. echter moet je wel in de gaten houden wat de maximale mailbox grote is op de server.

Je kan dan anders nog kijken naar Gmail die ondersteund dit wel

A Soldiers manual and a pair of boots.

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:48
Je geeft idd in je outlook aan dat je voor (bijv.) 10 dagen een kopie op de server wilt bewaren. Dan kun je met beide computers onafhankelijk checken.

Het handigste is natuurlijk IMAP, maar vraag me af of zonnet dat ondersteunt.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:21

samo

yo/wassup

Je kan ook kijken of je emailhost IMAP ondersteunt. Hierdoor blijven alle mails op de server staan, en worden bewerkingen (zoals gelezen, verstuurde mails) ook daar opgeslagen. Als je dat niet wilt/het niet wordt aangeboden, kan je idd kiezen 'kopie van de berichten achterlaten op de server' onder 'geavanceerd' in je accountinstellingen.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• martijnsnoek
samo schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:30:
Je kan ook kijken of je emailhost IMAP ondersteunt. Hierdoor blijven alle mails op de server staan, en worden bewerkingen (zoals gelezen, verstuurde mails) ook daar opgeslagen. Als je dat niet wilt/het niet wordt aangeboden, kan je idd kiezen 'kopie van de berichten achterlaten op de server' onder 'geavanceerd' in je accountinstellingen.
Net even nagekeken of zonnet IMAP ondersteund, maar helaas inderdaad niet.
Als G-mail het wel ondersteund, kan ik het dan misschien zo oplossen dat ik zonnet als virtuele "domeinnaam" aanhou en dat ik deze inbox alles direct door laat sturen naar mijn G-mail?

of is dit niet mogelijk??

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Gewoon zorgen dat je je pop3 clients instelt op 'mail na xx dagen verwijderen van server'. Dat is een functie die Outlook 2007 ondersteunt.
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:27:
Je kan in Outlook toch gewoon aangeven of die wel of niet de mails van de surfer moet verwijderen?
Een surfer vergeet meestal de meel toch direct nadat 'ie 't gelezen heeft ?

[ Voor 6% gewijzigd door StevenK op 15-04-2007 15:43 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

Een surfer vergeet meestal de meel toch direct nadat 'ie 't gelezen heeft ?
Server XD

Ik typte eerst 'surver' en toen had ik bij mezelf het idee dat het helemaal verkeerd stond, nog verkeerd verbeterd ook |:(

• martijnsnoek
martijnsnoek schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:39:
[...]

Net even nagekeken of zonnet IMAP ondersteund, maar helaas inderdaad niet.
Als G-mail het wel ondersteund, kan ik het dan misschien zo oplossen dat ik zonnet als virtuele "domeinnaam" aanhou en dat ik deze inbox alles direct door laat sturen naar mijn G-mail?

of is dit niet mogelijk??
kan iemand mij vertellen of dit misschien een goede oplossing is?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
mij lijkt het makkelijkst/ handigst in outlook aan te duiden dat de mails een aantal dagen beschikbaar blijven op de server.

Een fowardingsysteemkan ook natuurlijk,maar er is een extra schakel waar wat mis mee kan gaan en veel (gratis) e-mail providers onderstenen hievoor niet de juiste methodes. Bij "gewoon" forwarden verander immers het adres van de afzender en dat is écht niet handig!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

martijnsnoek schreef op zondag 15 april 2007 @ 16:23:
[...]

kan iemand mij vertellen of dit misschien een goede oplossing is?
Beetje onnodige kick :?
Als je de mail naar Gmail wilt laten forwareden om dan mbv IMAP de mail op je PC te halen zou ik eerst even kijken of Gmail IMAP ondersteund.
Does Gmail support IMAP?
Gmail doesn't currently support IMAP access. As part of our ongoing commitment to give our users easy access to their email, we have introduced POP access. We look forward to announcing other new features as they become available.
Nee dus.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Pagina: 1