PC blijft spontaan uitvallen...

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Morion
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:56
Hey allemaal,

Ik heb geen idee of ik wel op het goede forum aan het plaatsen ben, lees normaal alleen en post nooit zelf. Dit keer heb ik echter een probleem waar ik toch echt niet uit kom en ik hoop dat de kennis die hier zit mij wat verder kan helpen.

Tijdje terug heb ik een nieuwe PC aangeschaft voor mijzelf. De oude PC was niets mis mee, alleen wat out of date voor mijn gamen. Deze ging dan ook door naar mijn kleinere broertje, maar daar begonnen gelijk al problemen. Voor het verhuizen van de kast is die geformateerd, zodat mijn broertje met een schone PC kon beginnen. Alles is geinstalleerd aan drivers etc en het zou gewoon moeten werken. Toch bleef spontaan zijn beeldscherm uitvallen. Alles in de kast draait nog gewoon en scherm geeft aan dat die in standby oid staat door het knipperen van het aan-lampje. Eerst eens gekeken of het de temperatuur kon zijn, dus van alles gebruikt om dit te monitoren, extra fans erin, etc. Het probleem bleef echter aanhouden. Uiteindelijk besloten om de voeding the vervangen in de hoop dat dit het zou oplossen. Hangt nu 450 watt in (was altijd 200watt) en nog blijft het probleem zich voordoen.

Een format later werkt de PC prima, zonder de drivers van de onboard geluidskaart. Zodra ik deze installeer begint het gezeur weer en dus maar een los geluidskaartje aangeschaft. Nieuw formatje, nieuwe kaart erin en klaar is kees. Toch niet, want vandaag viel die weer uit... Ondertussen is dat ding half vervangen en wordt ik een beetje ziek van die kast...

De PC zelf valt dus niet uit, maar de connectie met het beeldscherm oid naar mijn idee. PC blijft draaien en reageert ook op toetsaanslagen, alle fans e.d. draaien nog en niets bijzonders te ontdekken. Het scherm gaat echter spontaan in die "standby" stand en komt hier ook niet meer uit. Dit gebeurt ook tijdens het surfen e.d., dus niet alleen na een bepaalde tijd op standby. Ik heb zelf echt geen idee meer wat het zou kunnen zijn, maar ben niet zo technisch wat dit soort dingen betreft, dus hoop hier toch een oplossing te vinden ;)

Bij voorbaat dank :)

Verwijderd

Niet echt direct hulpzaam voor je, maar hoe zit het als je het scherm op je nieuwe PC aansluit? Is het probleem er dan ook? En als je je nieuwe scherm op de oude PC aansluit, heeft het nieuwe beeldscherm dan ook hetzelfde probleem?

edit:
Misschien even een title change aanvragen naar 'Beeldscherm blijft spontaan uitvallen/in standby gaan'

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 15:25 ]

• Morion
Ik heb het scherm dat ik op die PC zelf gebruikte er nu nog steeds aanzitten, heb hiervoor ook nog even getest met mijn broertje zijn oude scherm en dat gaf hetzelfde probleem. Mijn nieuwe PC heeft echter een nieuw scherm met een andere aansluiting, dus dat heb ik niet getest... maar zou wel erg toevallig zijn als beide de oude van mijn broertje en de oude van mij het probleem veroorzaken, toch?

Verwijderd

Als 2 schermen het doen dan ligt het idd aan de hardware/software maar niet aan het scherm...
Zit er een bepaalde regelmaat in het naar standby gaan van het scherm? (zoja zou het een energie instelling kunnen zijn)

• Morion
Ik dacht dat ik deze instellingen allemaal nagekeken had (standby ivm energie etc), maar met al die formats weet ik dat niet meer... zal het nog eens doorlopen en mijn broertje vragen bij te houden wanneer die uitvalt (wanneer start je op, wanneer valtie uit en welke activiteiten ben je dan mee bezig... kijk of het een bepaalde tijd is tussen starten en uitvallen...)

Voor de Edit, zou wel willen maar weet niet hoe? Heb geprobeert mijn eerste post te editen, maar daar zie ik geen functie om de titel te veranderen?...

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Khaine

Python liefhebber

Dat klopt, de titel veranderen doe je door de betreffende mod van dit forum een DM of mailtje te sturen, of in het "lieve adjes" forum een topicje te openen.

Ontopic: Heb je geprobeerd een andere monitor aan te sluiten? Als dat het niet is kan het een combinatie van verschillende hardware zijn. Als iets na het verhuizen het niet meer doet ben ik altijd geneigd om te zeggen dat je HDD waarschijnlijk gaar is. Ik denk niet dat het daar aan ligt, maar eens een test draaien kan geen kwaad.

Probeer proefsgewijs hardware uit te sluiten, zoals je eerst ook al deed. Target 1: monitor. Als je die uit kan sluiten is target 2 je HDD, of RAM wellicht.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02 21:01
Monitor was al uitgesloten, zijn eigen oude scherm gaf zelfde probleem. Ik zou eerder denken dat het met je videokaart te maken heeft, dat die los is gaan zitten oid door de verhuizing. Misschien even proberen die eruit te halen, en er opnieuw insteken zodat je zeker weet dat die helemaal goed zit?

Verwijderd

Jarrovanginkel schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:40:
Monitor was al uitgesloten, zijn eigen oude scherm gaf zelfde probleem. Ik zou eerder denken dat het met je videokaart te maken heeft, dat die los is gaan zitten oid door de verhuizing. Misschien even proberen die eruit te halen, en er opnieuw insteken zodat je zeker weet dat die helemaal goed zit?
Zorg dan wel dat je eerst even de stekker van de PC eruit trekt ;) maar dat kan sowieso geen kwaad, denk alleen niet dat daar het probleem in zit, daar hij vaak wel gewoon werkt. Maar probeer in ieder geval en kijk ook of er een regelmaat in zit!

• Morion
Met de vervanging van de geluidskaart hebben we ook alles schoon gemaakt binnenin, dus de videokaart is er toen uitgeweest en opnieuw ingezet. Die zit goed en de fan is schoon, dus kan ook niet daar aan liggen voor zover ik weet. Ondertussen eens naar de regelmaat gekeken, maar die is er niet. Ene moment valtie weg na een paar uur, andere keer na een half uurtje...

Zover nog steeds geen oplossing *zucht*... wordt misschien toch verstandiger een nieuwe aan te schaffen voor hem...
Pagina: 1