Toon posts:

Experiabox 780

Pagina: 1
Acties:
  • 5.577 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik sinds korte tijd de experia box in bezit.
Ik was al heel lang fan van de alller eerste speedtoutch modem. Die platte.
Die heb ik getweakt en via telnet kon je dan poorten fowarden enz.
Nu heb ik de experia box 780 en krijg met geen 10 paarden de poorten geforward.
Ik heb de hele wizzard gedaan maar het lukt niet.
Nu wilde ik dit ook via telnet proberen maar kan niet in het modem komen omdat ik het paswoord en user name niet heb.
Iemand een idee wat dit is?

Ik heb 1 keer de melding gehad dat ik niet allowed ben om in te loggen.
Nu heb ik een handleiding gevonden van de 780 waarin je users kan aanmaken.
Ik denk namelijk dat je eerst een admin moet aanmaken voordat je kan inloggen via telnet.
Alleen nu komt het probleem... de opties die ik in de handleiding zie, zie ik niet in mijn software van de modem.
Alle schermen zijn precies het zelfde alleen mis ik wat knopjes.
BV om een user toe te voegen.
Ik kan alleen van de bestaande user (kpn) het paswoord veranderen.
Weet iemand hoe ik alle opties in het modem kan activeren?
Volgens mij heeft KPN alles afgeschermt...

Iemand een idee???

Wat ik ook niet snap, in het oude modem kon je port forwarding doen, en dan moest je inside adres (ip van je pc) en outside adres 0.0.0.0, en inside port 4661 outside port 4661 instellen.
Nu kan je alleen nog maar een poortbereik invullen en deze aan een ip nummer hangen.
Ik vind dit een rare manier van forwarden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 15:10 ]

Verwijderd

Je kunt niet via telnet in de experiabox (zit potdicht en de wachtwoorden worden niet vrijgegeven)
Poorten openzetten kan gewoon via 192.168.1.254 in je browser, en dan toolbox -> Delen van spelen & toepassingen

Dat er wat knopjes missen komt omdat het een experiabox is, en geen speedtouch 780. (Experia-box is eigenlijk een 780 met kpn software). Hierdoor haalt het modem bijvoorbeeld automatisch de instellingen en updates binnen, maar kun je geen users aanmaken of er via telnet inkomen. Als je er via telnet in zou kunnen komen zou je bijvoorbeeld ook je voip gegevens uit het modem kunnen halen of aanpassen, wat kpn (natuurlijk :r ) wil voorkomen.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 15:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik dus gedaan maar ik blijf in emule low id houden.
Echt heel raar. terwijl als ik de oude thomson gebruik of de nieuwere die er tussen zat heb ik dit in 1 min ingesteld.
Met de experia box lukt het niet.
Of ligt dat misschien aan de poort keuze???

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:12:
Ja dat heb ik dus gedaan maar ik blijf in emule low id houden.
Echt heel raar. terwijl als ik de oude thomson gebruik of de nieuwere die er tussen zat heb ik dit in 1 min ingesteld.
Met de experia box lukt het niet.
Of ligt dat misschien aan de poort keuze???
Oh, ik zit met hetzelfde probleem, ook altijd een low-id in emule. Sterker nog ik had er vanochtend nog aan gedacht om een topic op got te openen met dit probleem, omdat ik echt alles al geprobeert heb.
Maar het gekke is dat als ik bijvoorbeeld poort 80 open zet dat ik wel een webserver kan draaien...

Met mijn oude speedtoch 716 (die bijna hetzelfde is als de 780) gaat alles wél goed, met precies dezelfde instellingen. Helaas kan ik dus de voip gegevens niet uit de experiabox halen, en kan ik mijn 716 dus niet gebruiken om mee te bellen... (adsl werkt wel met de standaard direct-adsl passwoorden van kpn :D ). Maar om te bellen zit je dus aan de 780 experiabox vast...

Dit is trouwens ook de reden dat ik mijn internetplus bellen per eerst volgende mogelijkheid op ga zeggen. Ik neem wel alleen adsl en ga voipbuster ofzo gebruiken. Kan ik tenminste mijn eigen modem weer gebruiken in plaats van dat kpn-branded prutgeval waar ik nog elke dag van moet kotsen... Het modem crashed namelijk ook bij teveel torrent verkeer. Ik heb het idee dat kpn op deze manieren teveel p2p onmogelijk wil maken

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer heeft alles draaien van versatel (tele 2 consument).
Wat een geweldige modem en een verbinding..
Hij haalt met gemak 1,5MB per seconde..

Dat heb ik echt nog nooit gezien met kpn.
Ik heb nu net getekend voor kpn dus zit nu ff vast.
Maar de eerstvolgende keer word het voor mij versatel denk.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-03 11:32
Een vriend van mij heeft ook last van een dergelijk apparaat.
Is zo iets niet uit te lezen met een laptop waar een telefoonaansluiting opzit, en de juiste software?

There is no replacement for displacement!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:06:
Mijn broer heeft alles draaien van versatel (tele 2 consument).
Wat een geweldige modem en een verbinding..
Hij haalt met gemak 1,5MB per seconde..

Dat heb ik echt nog nooit gezien met kpn.
Ik heb nu net getekend voor kpn dus zit nu ff vast.
Maar de eerstvolgende keer word het voor mij versatel denk.
Tja, dat kan natuurlijk ook een reden zijn. Helaas is het onmogelijk dat hij zijn maximale snelheid haalt als er ook nog gebeld wordt op dat moment. Wat dat aangaat maakt de provider weinig uit.

De problemen met het portforwarden en de st780 zijn overigens bekend. Het schijnt dat de poorten die geopend zijn dat dus niet zijn, maar dat ze "stealthed" zijn. Het zou een probleem in de firmware zijn wat natuurlijk op de "normale" manier opgelost zal worden.

Heb je deze pagina al bekeken trouwens? Vrij nuttig in dit verhaal.

• Nanobotz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-08-2025
kijk dit probleem heb ik nu ook, nare mensjes van kpn :S

Ik heb met brute force attack een beetje de telnet poort afgespeurd en de user kpn en wachtwoord admin gevonden.. maar die kan men zelf eigenlijk wel bedenken..
[vooral ook omdat op de website de user kpn is te vinden en het standaardwachtwoord van die site admin is]
Deze user is geblokkeerd op telnet en ftp dus useless voor het zelf updaten/poorten forwarden.

Ik heb het probleem gevonden dat ik alle bekende poorten onder de 100 wel kan forwarden maar andere niet. wat nogal een probleem veroorzaakt met een spel server ed :S

Als ik andere poorten toevoeg werken deze niet, maar ze staan wel lief en braaf in de lijst van te forwarden poorten.
Ik heb kpn gebelt en werd doorgestuurd naar thompson, en na een heel gedoe beloofden die om dat in de volgende firmware update te verhelpen.. dit was omstreeks begin 2006.

nu heb ik alwel weer een nieuwe firmware eropzitten, automagisch door kpn, maar forwarden ho maar :S

kpn wil idd geen info los laten over wachtwoorden ed.. maar ontkennen mijn probleem, destijds ook al. terwijl thompson deze destijds wel erkende.

ok, ik weet dat dit al 'n oude is maar ik hoop dat iemand er een oplossing voor weet zo niet verder gekomen is.

Verwijderd

Nanobotz schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:58:
kijk dit probleem heb ik nu ook, nare mensjes van kpn :S

Ik heb met brute force attack een beetje de telnet poort afgespeurd en de user kpn en wachtwoord admin gevonden.. maar die kan men zelf eigenlijk wel bedenken..
[vooral ook omdat op de website de user kpn is te vinden en het standaardwachtwoord van die site admin is]
Deze user is geblokkeerd op telnet en ftp dus useless voor het zelf updaten/poorten forwarden.

Ik heb het probleem gevonden dat ik alle bekende poorten onder de 100 wel kan forwarden maar andere niet. wat nogal een probleem veroorzaakt met een spel server ed :S

Als ik andere poorten toevoeg werken deze niet, maar ze staan wel lief en braaf in de lijst van te forwarden poorten.
Ik heb kpn gebelt en werd doorgestuurd naar thompson, en na een heel gedoe beloofden die om dat in de volgende firmware update te verhelpen.. dit was omstreeks begin 2006.

nu heb ik alwel weer een nieuwe firmware eropzitten, automagisch door kpn, maar forwarden ho maar :S

kpn wil idd geen info los laten over wachtwoorden ed.. maar ontkennen mijn probleem, destijds ook al. terwijl thompson deze destijds wel erkende.

ok, ik weet dat dit al 'n oude is maar ik hoop dat iemand er een oplossing voor weet zo niet verder gekomen is.
Hallo, oud of nieuw voor mij is het probleem ook nieuw.

Ben sinds kort over op IPB van KPN en heb nu de Experiabox (SpeedTouch 780i).
Ik gebruik tevens een E-Tech VoIP adapter in combinatie met VoiceBusterPro.
Dit werkte perfect voor de aansluitng van IPB, maar nu wordt de verbinding na precies 25 seconden verbroken. Ik heb al heel veel over dit onderwerp opgezocht, maar nergens een oplossing gezien of gevonden. Ik heb ook ondervonden dat de Experiabox beperkte (door KPN) toegang heeft en een aantal functies ontbreken (niet toegangkelijk zijn)
In de Experiabox heb ik ook port forwarding geprobeerd, al weet ik niet of ik dat juist heb gedaan.
Ik heb een apparaat toegevoegd (Games en aparaten deling) en een naam gegeven (VoiPBusterPro) en
dit gekoppeld aan het aparaat (E-Tech VoIP adapter) hier bij heb ik 2x poort 5060 (VoIPBuster gebruikt ook poort 5060) ingevuld, omdat ik dat in andere voorbeelden zie staan. Echter dit werk niet elke bel poging eindigd na precies 25 seconden.
Ik kan nog wel bellen met VoIPBusterPro via de computer, maar ja, dat betekend dat ik altijd achter de computer moet gaan zitten om te bellen en daar had ik nou juist de E-Tech VoIP adapter voor aangeschaft.

Dus als iemand weet of er een oplossing is, zou ook ik hier heel blij mee zijn!

Verwijderd

Ik heb het nu al een tijdje voorelkaar om met emule en zelfs op verschillende pc's tegelijk een high-id te krijgen. Geen idee hoe het me plotseling wél gelukt is. Maar het draaien van bijvoorbeeld een teamspeak server lukt nog steeds niet :S
Binnenkort toch het einde van het jaarcontract dus dan mooi Alice-dsl, kan ik hopelijk mijn eigen speedtoch 716 gebruiken en tweaken zoveel ik wil *O*

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 13:45 ]

Pagina: 1