Toon posts:

Internetsnelkoppeling icoontje wil niet veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al langere tijd heb ik last van een vreemd probleem wat maar niet wilt verdwijnen, ondanks meerdere pogingen tot reparatie. Het gaat zich om een vreemd probleem rondom het internetsnelkoppeling icoontje. Dit is na de standaard installatie namelijk in iets veranderd wat er niet hoort te zijn. Het heeft namelijk helemaal geen icoontje meer.

De standaard installatie heb ik gedaan met gebruik van een Windows XP Home Edition nLite CD'tje, inclusief het Post SP2-, WMP11-, IE7-, en het .Net-pack. De CD is foutloos gecompiled, en werkt gewoon goed, op een kleinigheidje na dan... Het enigste probleempje lijkt te bestaan rondom de internetsnelkoppeling. Zoals op onderstaand voorbeeld goed te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/4158/snelkoppelingprobleemhb2.jpg

Aangezien ik de Opera (versie 9.20) browser op mijn systeem gebruik, moeten deze icoontjes normaal gezien het Opera icoontje zijn. Maar helaas is dat niet het geval.

Zelf heb ik al geprobeerd om het icoontje gewoon te veranderen in het menu "bestandstypen" bij "mapopties". Maar dat lijkt maar niet te helpen. Het icoontje blijft gewoon zoals het nu is, ongeacht wat ik doe.

Graag had ik toch een oplossing gevonden voor dit probleem. Maar ik zou echt niet weten of er nog andere middelen zijn om deze icoontjes te veranderen.

Ik draai een 100% legale versie van Windows XP Home Edition, en ook alle overige software en games die ik op mijn besturingssysteem draai zijn 100% legaal. Dat is dus al een thema waar over geen discussie kan worden gevoerd.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Probeer eens met TweakUI (link staat in lijst rechts) om je pictogrammen opnieuw op te bouwen.

Wellicht dat dat een uitkomt bied.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik had dit eerst ook. Als je Opera als default browser hebt voor zowel HTML als URL bestanden, dan gaat er daar iets mis. Ik heb het nog eens geprobeert op te lossen via Extra > Maptopties > Bestandstypen en het icoon bij zowel Internet Snelkoppeling als bij URL: HyperText Transfer Protocol, maar het mocht niet baten (ik wilde ook nog custom iconen kunnen gebruiken). Ik ben toen het register in gegaan en bij bestandstype .url de omschrijving opgezocht en kwam ergens bij Opera.HTML uit ofzo. Deze heb ik toen verandert naar Internet Snelkoppeling. Onder DefaultIcon heb ik toen de Opera icoon opgegeven en bij Shell\Open\Command, Opera locatie opgegeven (dus "%Opera install folder%\Opera.exe" %1, waar %Opera install folder% de map is waar Opera is geïnstalleerd). Dat werkt. Geen idee waarom het eerst niet wilde werken. Misschien omdat het anders reageert door registersleutels ofzo.

Let op, de namen heb ik grofweg vertaald naar het nederlands, ik gebruik een engelse Windows. De naam voor de internet snelkoppeling sleutel kan "InternetShortcut" zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Hero of Time op 15-04-2007 16:11 . Reden: Disclaimer ]

Commandline FTW