Toon posts:

Live geluid en beeld online streamen hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
We hebben over een paar maanden een groot converentie en die moet ook op afstand te volgen zijn. we zouden graag willen dat mensen bijvoorbeeld door een webcam en een microfoon de hele conferentie zouden kunnen streamen. Dit moet allemaal worden gekoppeld worden aan ons website. dus hoe moeten mensen via ons website de conferentie kunnen streamen?

welke apparatuur, programma's heb ik daar voor nodig?

ik hoop snel van jullie te horen.
alvast bedankt

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

VideoLAN?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 10:30

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Met Windows Media Encoder (http://www.microsoft.com/...pros/encoder/default.mspx), een camera (eventueel met ingebouwde mic), een computer en een internet verbinding moet je een heel eind komen.

WME installeren, camera aansluiten, instellen en de stream embedden in je website. Let wel op dat je dan mensen rechtstreeks op je internet verbinding laat kijken dus dat er flink wat capaciteit nodig is.
Voor een stream van ongeveer 400kbit moet je ongeveer 500kbit per kijker reserveren. Verwacht je echt veel kijkers dan moet je op zoek gaan naar een bedrijf die je een Windows Media Server kan aanbieden denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
dus om rekening te houden met 20 mensen die live aan streemen heb ik een 10 MBIT up nodig?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 10:30

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:08:
dus om rekening te houden met 20 mensen die live aan streemen heb ik een 10 MBIT up nodig?
Daar zou ik wel rekening mee houden ja, zodat iedereen het fatsoenlijk kan bekijken.
Als je 20 kijkers verwacht zou ik contact zoeken met een bedrijf wat WM servers aanbiedt. Deze heeft meerdere servers in een datacenter staan met een flinke upload etc. Jij hoeft de stream dan alleen maar naar die server te versturen.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

IIg heeft het niks met officesuites van doen. Een of twee streams kun je zoals gezegd met streamingsoftware doen, voor tientallen streams zul je naar professionele oplossingen moeten zoeken.
Vziw ondersteunen sommige ISP's beperkt het streamen van privebeelden. :)

Verder is er natuurlijk ook nogal wat over te vinden, en dat mis ik in de topicstart volledig: een eigen opzetje. En dat is -zeker bij dit soort topics- toch wel hard nodig.

[ Voor 24% gewijzigd door Lustucru op 15-04-2007 21:33 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.