Webbased PHP editor

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:21
Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een goede webbased PHP editor. Ik zit namelijk wel eens op locaties waar alle poorten, behalve poort 80, zijn dicht gezet waardoor ik geen bestanden kan uploaden naar mijn server. Nou lijkt mij het meest ideaal als ik een webbased PHP editor heb waarmee ik in mijn development omgeving bestanden kan editten. Iemand een goede suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 14:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

In veel admin systemen zit standaard een editor. Maar moet het specifieke php edit eigenschappen hebben?

Je kan kijken naar tiny MCE
deze heeft volgens mij ook een highlighter voor php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liqued
Mr_gadget schreef op zondag 15 april 2007 @ 14:47:
In veel admin systemen zit standaard een editor. Maar moet het specifieke php edit eigenschappen hebben?

Je kan kijken naar tiny MCE
deze heeft volgens mij ook een highlighter voor php.
Het vervelende is dat deze editor vaak niet heel soepel aansluit op de behoefte van PHP editen. Daarnaast, en wat nog veel belangrijker is, is dat mijn admin gedeelte achter een secure gedeelte van de website zit en dus via een ander poort dan poort 80 gaat. Hierdoor kan ik er dus niet bij.

Ik ga wel even verder kijken naar tiny MCE. Wat ik er van weet is alleen dat het een editor is die handig in webbased applicatie (zoals een CMS) gezet kan worden, maar volgens mij zit er ook een file browser bij.

edit:
Helaas is de filebrowser die bij Tiny MCE zit niet gratis :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Liqued op 15-04-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 19:14
misschien een compleet andere richting, maar wat dacht je van een pc ergens aan laten staan, extern bureaublad over poort 80, zodat je vanaf overal daarbij kan en vanaf die server op de gebruikelijke manier kunt werken aan websites.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:14

Tead

nnb

Je kan ook een webbased file browser gebruiken. Bestand downloaden, bewerken in je favoriete editor en dan weer uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liqued
vriesdude schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:01:
misschien een compleet andere richting, maar wat dacht je van een pc ergens aan laten staan, extern bureaublad over poort 80, zodat je vanaf overal daarbij kan en vanaf die server op de gebruikelijke manier kunt werken aan websites.
Daar had ik ook al over na zitten denken. Het vervelend is dat bij mij thuis, waar dit zou kunnen, er ook al een webserver draaid, dus poort 80 al in gebruik is.

[ Voor 51% gewijzigd door Liqued op 15-04-2007 15:08 . Reden: quote toegevoegd voor verheldering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liqued
Tead schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:04:
Je kan ook een webbased file browser gebruiken. Bestand downloaden, bewerken in je favoriete editor en dan weer uploaden.
is inderdaad niet verkeerd (wel een extra stap, maar als er geen ander oplossing voor is prima). Enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:14

Tead

nnb

Liqued schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:07:
[...]

is inderdaad niet verkeerd (wel een extra stap, maar als er geen ander oplossing voor is prima). Enige tips?
In Webmin zit er standaard 1, maar er zijn genoeg alternatieven op het internet. Zoek maar eens op google naar web file browser. Zal er ongetwijfeld een bij zitten die aan al je wensen voldoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:32

tha_crazy

Mafketel

Even terugkomen op die remote control.
Ik heb hier zelf ook problemen mee gehad op school dat ik ineens wat in mijn server moest veranderen.
Wat je dan kan doen is eens kijken naar Log me in
Dit is een webbased Remote Control, beveiligt en al.
ik gebruik het zelf al maanden en heb er nooit problemen mee gehad.
Misschien wat voor jou ?

Edit
Wat je ook kan doen is zoeken naar eHpanel.
heb ik ook ooit eens mee gewerkt, is ook een webbased editor met upload en alles erop en eraan

[ Voor 16% gewijzigd door tha_crazy op 16-04-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:59

Zyppora

155/50 Warlock

Misschien is Hamachi iets voor je? Soort VPN verbinding made easy.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:54
ik gebruik hiervoor codepress zorg dan wel voor goede beveiliging

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
via phproxy zou je bij alle poorten kunnen, of ze nou open staan of niet. De server die dat draait heeft geen firewall neem ik aan :)

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
kijk eens of niet toevalling poort 8080 ook open staat. Is vaak zat wel zo bij proxies...

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vreemd dat je niet altijd kan FTP'en, want dat is wel de mooiste (en meest semantische) oplossing hiervoor. Als je bij een klant een module installeerd, doe je dat neem ik aan toch wel via / met de systeembeheerders aldaar, die zullen vast wel kunnen FTP'en voor je of jou anders daar toegang voor geven... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

http://www.net2ftp.com/ e.d. deden het altijd goed bij mij op school :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1