Toon posts:

Probleem met videorecorder Aiwa GX810

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een goedwerkende Aiwa videorecorder, type GX810. Onlangs heeft echter Casema bij mij in de buurt (en waarschijnlijk in half Nederland) de zenderfrequenties gewijzigd. Hierdoor kan ik geen video meer kijken. Het geval wil dat in de video het uitgangskanaal standaard staat ingesteld op een bepaalde frequentie (CH36). Voorheen was dit ook het videokanaal van Casema.
Nu hebben ze daar echter een ander net op gezet.
Het videokanaal heeft Casema nu op CH33 gezet. Maar dat herkent de video dus niet.

Wie herkent dit probleem, en weet de oplossing? Het gaat dus om de frequentie wijzigen IN de videorecorder zelf..

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:15
Op oude video's zit een schroefje achteraan waarmee je de frequentie kan verzetten. Op nieuwere video's gaat het via het menu. Maar waarschijnlijk staat dat wel in je gebruiksaanwijzing?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Heb je hem niet gewoon via scart o.i.d. aangesloten ?
Via RF heb je wel erg beroerde kwaliteit.. en vhs is al niet byzonder.

Verwijderd

Topicstarter
Een schroefje zit er niet, en via het menu gaat het niet. Er is mij verteld dat je een combinatie van toetsen op de afstandsbediening of de videorecorder zelf een aantal seconden ingedrukt moet houden, maar ik weet niet welke. Helaas is de handleiding in een verhuizing verloren gegaan.

Via scart lijkt het niet te werken..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 15:13 ]

• Archie_T
DukeBox schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:06:
Heb je hem niet gewoon via scart o.i.d. aangesloten ?
Via RF heb je wel erg beroerde kwaliteit.. en vhs is al niet byzonder.
Op zich is dit ook een goede optie... Moet je alleen even je antenne splitten, eentje naar de TV en eentje naar de video. Ik heb ook even gegoogled voor je, maar vond niet zo snel gebruiksaanwijzingen.

Verwijderd

Topicstarter
Archie_T schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:13:
[...]

Op zich is dit ook een goede optie... Moet je alleen even je antenne splitten, eentje naar de TV en eentje naar de video. Ik heb ook even gegoogled voor je, maar vond niet zo snel gebruiksaanwijzingen.
Dank je wel! Ja op google had ik ook al gekeken, maar er is nergens iets te vinden op internet over deze video. En Aiwa is helaas failliet, anders was het makkelijk geweest. De divisie is overgenomen door Sony, maar helaas hebben die na een paar keer bellen en emails nog steeds niet gereageerd.

• Archie_T
Wellicht dat deze procedure wat helpt:
http://groups.google.com....pair/msg/f6edf2e4e1446170
of deze
http://groups.google.nl/g...=3&hl=nl#6645b16cab43681a
Hoe dan ook beide spreken ze over de channel knoppen ingedrukt houden.. En anders toch maar een antenne splitten ;)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:09:
Via scart lijkt het niet te werken..
Wat niet ?

Verwijderd

Topicstarter
Archie_T schreef op zondag 15 april 2007 @ 18:51:
Wellicht dat deze procedure wat helpt:
http://groups.google.com....pair/msg/f6edf2e4e1446170
of deze
http://groups.google.nl/g...=3&hl=nl#6645b16cab43681a
Hoe dan ook beide spreken ze over de channel knoppen ingedrukt houden.. En anders toch maar een antenne splitten ;)
Joepie! Ik heb het gevonden! Je moet, als de video uitstaat in stand-by, beide channel-knoppen op de video zelf ingedrukt houden. Dan verschijnt er op het display de RF-out met het kanaal. Dan makkelijk aan te passen! Nou heb ik alleen nog geen beeld, maar daar moet ik nog maar even verder aan "pielen"!

edit: Ja het is gelukt! Ik ben een blij mens! *O*
Via scart krijg ik ook geen beeld. Misschien een verkeerde/oude/kapotte scartkabel, dus die mogelijkheid ga ik ook nog onderzoeken!

Bedankt in elk geval iedereen voor de tips!

Verwijderd

program toets samen met stop toets terwijl app op standbye staat,
dan met program +/_ rf channel op 33 zetten OK en dan power off .
Pagina: 1