Toon posts:

KT7A & AMD 1200 MHz -> multiplier instelling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een systeem besteld met daarin een Abit KT7A mammiebordje en een AMD Athlon 1,2 GHz processor (unlocked :) ) met 200 MHz fsb.
Wat is hierbij de beste instelling voor de multiplier en de kloksnelheid?
Ik denk zelf aan 9 x 133/33, of is er nog een betere instelling?

Bij de weg, ik ben (nog) niet van plan de processor te overklokken tot ik daar echt de noodzaak van ga inzien.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Je kan natuurlijk ook 12x100Mhz nemen. Heb je alleen geen 133Mhz FSB maar zal toch ook zeker werken :)

Overigens misschien wel slim om eerst je CPU te kleuren voordat je um erin propt. Ook al ga je niet oc'n (waarom niet? gaan met die handel!) .. dan hoef je hem straks er niet weer uit te halen.

Ik zou het in en uit halen van je CPU tot een minimum beperken.. afbrekende core, overnieuw koelprut er op moeten smeren, mogelijk pootje ombuigen (of afbreken? WAAH!)..

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 15:57

SG

SG surft naar info hardewaren

ik heb hem op 133 x 9,5 = 1266 Mhz
heb hem ook geprobeert op
137 x 9,5 = 1300

133 x 9 = 1200
150 x 8 = 1200
140 x 8,5=1190

maar dan met een a7v133

is die TB1200 ook fabriek af geunlocked ????

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Topicstarter
12 x 100 lijkt me de standaard instelling voor een 1,2 GHz processor, alleen is mij wijs gemaakt dat een kleinere multiplier i.c.m. een hogere kloksnelheid een grotere performancewinst geeft.
enneh.... inkleuren :? Als je bedoelt: unlocken met een potlood dan denk ik dat dat niet nodig is omdat 'ie al unlocked is. Als je wat anders bedoelt dan hoor ik nog wel van je, pak ik vast m'n verf uit de kast :) .
En of ' ie unlocked is hoop ik dan maar, dat is mij in ieder geval verteld bij waar ik 'm besteld heb. Afwachten.... pompiedompiedom.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 15:35
IK heb gewoon 10.5 * 133 = 1400, alles doet ie goed daarop, maar alleen als ie koud is doet ie vaag, dan is ie opeens supertraag, maar dit heb ik alleen als ik de pc koud opstart, en 2 minuten niks doe ??

• Carel
Een Tb1200, is trouwens altijd unlocked volgens mij, hoewel ze in de winkel keihard beweerden dat het niet zo was....

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 12:27
voor snelheid: 8 x 150, moet je wel geheugen hebben dat 150 MHz aankan ;-)

voor stabiliteit: 9 x 133.

nog suc6 ermee !!!!

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Oh ja.. 1.2tjes zijn altijd unlocked.. Sorry was ik ff helemaal vergeten :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik dat denk ik maar proberen, 9x133.
Heb nog een laatste paar vragen:
Ben ik op deze manier nou wel of niet aan 't overclocken? Oftewel, door deze truuk loopt de processor intern op 266 MHz i.p.v. de 200 waarvoor íe gebouwd is, is dit schadelijk voor de processor?
Er zit een Coolermaster koeling op, gegarandeerd tot 1,2 GHz, is dit dan nog voldoende?
Help me uit mijn vertwijfeling! ;)

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 12:05 schreef Sjors_Bos het volgende:
Ben ik op deze manier nou wel of niet aan 't overclocken? Oftewel, door deze truuk loopt de processor intern op 266 MHz i.p.v. de 200 waarvoor íe gebouwd is, is dit schadelijk voor de processor?
Er zit een Coolermaster koeling op, gegarandeerd tot 1,2 GHz, is dit dan nog voldoende?
Over schadelijheid moet je je absoluut geen zorgen maken ... en overklokken is het niet want je hebt nog altijd 1200 MHz ... over temperatuur kan je eigenlijk maar oordelen als je hem er op hebt zitten ... kan altijd meevallen, je CPU gaat niet warmer worden omdat hij toevallig op 266 FSB staat. Een FOP32-1 of zo is anders nooit weg ... hoe koeler hoe beter ... en als ik jou was probeerde ik 1400 MHz of meer uit die 1.2 te puren ...

Verwijderd

mijn thb 1.2Ghz kan ik geen mhz overklokken
niet eens 1266 ofzo, op een abit kt7a

bad luck

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 12:05 schreef Sjors_Bos het volgende:
Op deze manier ben je zeker wel aan het overklokken. Overklokken is een component boven de spec's laten lopen cq harder laten lopen.
In dit geval laat je de standaard 100Mhz DDR FSB op 133Mhz DDR lopen. De FSB loopt dus harder, dus hij is overklokt. Bovendien lopen door deze aktie de PCI- en AGP-bus harder.
Je hebt dus wel degelijk te maken met een overklokt systeem. Dat hierbij de proc. snelheid niet omhoog gaat heeft hier niets mee te maken. Vergelijk de benchmarks maar tussen een systeem op 12x100=1200 en een op 9x133=1200. Daar zit dus echt wel performance verschil tussen.

Zeer schadelijk is het niet voor je CPU, maar de levensduur wordt er wel door verkort. Maar met redelijke koeling zal hij zeker nog lang genoeg mee gaan.

Of de coolermaster voldoende is zul je aan de temps moeten afmeten. Zelf heb ik een coolermaster DP5-6h51 op een Tbird 1Ghz. Voor standaard gebruik vind ik hem prima. Alleen als ik ga overklokken gaat de temp. over de 55gr heen, wat ik te hoog vind.

• Carel
IK zit nu op 1420 mhz :), mar als ik 5 min niks doe gaat ie in een vage stand ofzo, dan is mijn pc sssssssssuuuuuuuuuuuuuuuper langzaam ????????????????, gewoon echt 1 mhz ofzo , maar dit heb ik alleen als ik 5 minuten niks doe ????????, dat heeft toch niks met stabiliteit te maken ??, want vaslopen doet ie niet of foutmeldingen?

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 18:01

pro_6or

amateur_60r

kheb zelluf ook un 1200mhz en kt7a raid mobo en goed geheuguh (kingston valueram , dus mijn FSB gaat op 155 >:) * ?? proberen maar!!) Zelfs een duron 650 kan op 266 mhz fsb (en hoger als je geheugen zo'n FSB toelaat, klokze)

een treffende spreuk

• Carel
Uuuh pro_6, wat is je multiplier dan , en volgens mij kan je beter al die geheugen settings maximaal hebben, dus cas2, en turbo en geen latency, dan een hoge mhz bus zonder dit , het lijkt me sterk dat jij dit allemaal aan hebt :)

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Waarom wel heeft niemand het hier over de temperatuur? :?
Als je wilt overclocken zul je de temperatuur laag moeten houden ( < 50 ? )
Dus als je over gaat clocken en je ziet dat de temp 80 C. is dan zit je goed fout! >:)

JayGTeam (213177)

Verwijderd

volgens mij trekt die gar via chipset zo'n hoge fsb niet altijd :(
Pagina: 1