Hey,
gisteren heb ik mijn nieuwe systeem binnengekregen. in plaats van 50 euro assembly-kosten neerleggen heb ik de computer zelf in elkaar geklust. na veel guides gelezen te hebben ben ik begonnen met het in elkaar zetten van mijn computer maar er is een probleem : mijn computer weergeeft geen beeld! ik zal eerst even de specs geven :
Intel Core 2 Duo E6600
Asus P5N32-E SLI
Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)
Kingston 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4
Asus GeForce 8800 GTS 320MB
Seagate Barracuda 7200.10, 320GB
Western Digital 250gb(<master, daar stonden nog dingen van mijn vorige computer op inc vista en allemaal andere dingen)
Antec LifeStyle Sonata II
Samsung TFT Monitor 940BF 19", DVI
ik zal eerst maar eens vertellen hoe ik begonnen ben :
1. Moederbord in mijn kast gezet, vastgeschroefd
2. Harddisks eringelegd, nog niet aangesloten.
3. CPU erin gelegd.
4. geheugenreepjes geplaatst.
5. videokaart eringelegd
6. cpu-koeler eringezet en aangesloten.
7. voedingkabels aangesloten(mobo, harddisk, videokaart)
8. IDE-kabels aangesloten.
9. ventilatorkabels aangesloten.
nadat ik dit alles gedaan had(en dit volgens mij voldoende is om een pc alleen op te starten om te kijken of die werkt) deed mijn scherm het niet. de hele computer draait wel maar zoals gezegd : geen beeld. ik hoor geen piepjes uit de computer komen om aan te geven dat er iets fout zit.
uiteraard heb ik zelf ook nog wat dingen geprobeerd om het te fixen en wel het volgende :
- andere videokaart geprobeerd
- ander geheugen geprobeerd(ook andere slots)
- een harddisk tegelijkertijd, met jumpers die goedstonden.
- heel hard schreeuwen
geen van deze dingen lukte. nog steeds geen beeld. het rare is dat als de computer niet aanstaat, of de kabel niet goed aangesloten is aan de videokaart, het beeldscherm gewoon wel beeld weergeeft. ik denk dus dat het probleem in mijn computer zit(of door hardwarefalen, of omdat ik misschien iets vergeten ben aan te sluiten.)
ik denk zelf niet dat het probleem bij mij videokaart of geheugen ligt : zoals gezegd heb ik voor beide dingen al voor eenzelfde vervanving gezorgd, zonder enig succes. ik zou dus denken dat het probleem op het mobo ligt.
ik ben echt ten einde raad en weet NIET wat ik moet doen. als iemand nog vragen heeft, of als er onduidelijkheden zijn, meld het even dan probeer ik datgene wat verder te belichten
alvast bedankt,
Sjoerd
gisteren heb ik mijn nieuwe systeem binnengekregen. in plaats van 50 euro assembly-kosten neerleggen heb ik de computer zelf in elkaar geklust. na veel guides gelezen te hebben ben ik begonnen met het in elkaar zetten van mijn computer maar er is een probleem : mijn computer weergeeft geen beeld! ik zal eerst even de specs geven :
Intel Core 2 Duo E6600
Asus P5N32-E SLI
Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)
Kingston 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4
Asus GeForce 8800 GTS 320MB
Seagate Barracuda 7200.10, 320GB
Western Digital 250gb(<master, daar stonden nog dingen van mijn vorige computer op inc vista en allemaal andere dingen)
Antec LifeStyle Sonata II
Samsung TFT Monitor 940BF 19", DVI
ik zal eerst maar eens vertellen hoe ik begonnen ben :
1. Moederbord in mijn kast gezet, vastgeschroefd
2. Harddisks eringelegd, nog niet aangesloten.
3. CPU erin gelegd.
4. geheugenreepjes geplaatst.
5. videokaart eringelegd
6. cpu-koeler eringezet en aangesloten.
7. voedingkabels aangesloten(mobo, harddisk, videokaart)
8. IDE-kabels aangesloten.
9. ventilatorkabels aangesloten.
nadat ik dit alles gedaan had(en dit volgens mij voldoende is om een pc alleen op te starten om te kijken of die werkt) deed mijn scherm het niet. de hele computer draait wel maar zoals gezegd : geen beeld. ik hoor geen piepjes uit de computer komen om aan te geven dat er iets fout zit.
uiteraard heb ik zelf ook nog wat dingen geprobeerd om het te fixen en wel het volgende :
- andere videokaart geprobeerd
- ander geheugen geprobeerd(ook andere slots)
- een harddisk tegelijkertijd, met jumpers die goedstonden.
- heel hard schreeuwen
geen van deze dingen lukte. nog steeds geen beeld. het rare is dat als de computer niet aanstaat, of de kabel niet goed aangesloten is aan de videokaart, het beeldscherm gewoon wel beeld weergeeft. ik denk dus dat het probleem in mijn computer zit(of door hardwarefalen, of omdat ik misschien iets vergeten ben aan te sluiten.)
ik denk zelf niet dat het probleem bij mij videokaart of geheugen ligt : zoals gezegd heb ik voor beide dingen al voor eenzelfde vervanving gezorgd, zonder enig succes. ik zou dus denken dat het probleem op het mobo ligt.
ik ben echt ten einde raad en weet NIET wat ik moet doen. als iemand nog vragen heeft, of als er onduidelijkheden zijn, meld het even dan probeer ik datgene wat verder te belichten
alvast bedankt,
Sjoerd