Toon posts:

Nieuwe Computer, Geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 381 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

gisteren heb ik mijn nieuwe systeem binnengekregen. in plaats van 50 euro assembly-kosten neerleggen heb ik de computer zelf in elkaar geklust. na veel guides gelezen te hebben ben ik begonnen met het in elkaar zetten van mijn computer maar er is een probleem : mijn computer weergeeft geen beeld! ik zal eerst even de specs geven :

Intel Core 2 Duo E6600
Asus P5N32-E SLI
Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)
Kingston 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4
Asus GeForce 8800 GTS 320MB
Seagate Barracuda 7200.10, 320GB
Western Digital 250gb(<master, daar stonden nog dingen van mijn vorige computer op inc vista en allemaal andere dingen)
Antec LifeStyle Sonata II
Samsung TFT Monitor 940BF 19", DVI

ik zal eerst maar eens vertellen hoe ik begonnen ben :

1. Moederbord in mijn kast gezet, vastgeschroefd
2. Harddisks eringelegd, nog niet aangesloten.
3. CPU erin gelegd.
4. geheugenreepjes geplaatst.
5. videokaart eringelegd
6. cpu-koeler eringezet en aangesloten.
7. voedingkabels aangesloten(mobo, harddisk, videokaart)
8. IDE-kabels aangesloten.
9. ventilatorkabels aangesloten.

nadat ik dit alles gedaan had(en dit volgens mij voldoende is om een pc alleen op te starten om te kijken of die werkt) deed mijn scherm het niet. de hele computer draait wel maar zoals gezegd : geen beeld. ik hoor geen piepjes uit de computer komen om aan te geven dat er iets fout zit.

uiteraard heb ik zelf ook nog wat dingen geprobeerd om het te fixen en wel het volgende :

- andere videokaart geprobeerd
- ander geheugen geprobeerd(ook andere slots)
- een harddisk tegelijkertijd, met jumpers die goedstonden.
- heel hard schreeuwen

geen van deze dingen lukte. nog steeds geen beeld. het rare is dat als de computer niet aanstaat, of de kabel niet goed aangesloten is aan de videokaart, het beeldscherm gewoon wel beeld weergeeft. ik denk dus dat het probleem in mijn computer zit(of door hardwarefalen, of omdat ik misschien iets vergeten ben aan te sluiten.)

ik denk zelf niet dat het probleem bij mij videokaart of geheugen ligt : zoals gezegd heb ik voor beide dingen al voor eenzelfde vervanving gezorgd, zonder enig succes. ik zou dus denken dat het probleem op het mobo ligt.

ik ben echt ten einde raad en weet NIET wat ik moet doen. als iemand nog vragen heeft, of als er onduidelijkheden zijn, meld het even dan probeer ik datgene wat verder te belichten

alvast bedankt,

Sjoerd

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:57
Wat zo snel even in mij opkomt:

- zaten de afstandbujes(in de kast) op de goede plek? Het wil namelijk wel eens dat er een busje op een andere plek zit waardoor deze kortsluiting maakt onder op het moederbord
- BIOS reset geprobeerd?
-Videokaart goed in het slot en extra power connectoren (op VGA kaart en de P4 stekker) aangesloten?

[ Voor 17% gewijzigd door Rendier2710 op 15-04-2007 13:33 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Heb je afstandsbusjes gebruikt bij het inschroeven van je mobo?
Alle stekkers aangesloten, dus 24pin + extra 4/8 pins aansluiting?
Bios reset gedaan?
Nog is gekeken of alles wel goed zit? Dus cpu enzo.

Misschien een ander grafisch kaartje om te testen? Simpel pci dingetje ofzo?

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
- Voorzichtig geweest met statische elektriciteit?
- Voedingstekkertje van de videokaart aangesloten?
- Probeer eens op te starten met puur mobo + videokaart, dus ook geen hdd/opticals/pci kaarten

spuit23984

[ Voor 5% gewijzigd door geez op 15-04-2007 13:35 ]

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 00:07
Tja, het kan zoveel zijn.
Ik heb het ook een keer mogen meemaken en toen lag het uiteindelijk aan het geheugen. Probleem toen was dat de kast waarin alles kwam te liggen geen speakertje had zodat ik niet kon horen wat er mis kon zijn.
Ik hoop voor je dat jij die speaker wel hebt. De piepjes geven aan wat er stuk kan zijn, voor meer info moet je de handleiding van je mobo raadplegen.
Hoor je helemaal niks, dan zou het kunnen zijn dat je mobo zelf kapot is. Maar goed, zelfs je monitor kan kapot zijn of niet goed zijn aangesloten en dat geeft je mobo ook niet aan...

tip: ga naar buiten en vergeet die computer, geniet van de zon en ga morgen als het weer minder mooi wordt verder...

succes

EDIT: luister ook naar Bassie!
Alle stekkers aangesloten, dus 24pin + extra 4/8 pins aansluiting?
enne: sommige videokaarten moeten ook gevoed worden, doe je dat niet: geen beeld....

[ Voor 12% gewijzigd door omitz op 15-04-2007 13:37 ]

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 22:14
idd, ook het eerste dat bij mij op kwam. De extra powerconnectors.

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 21:40
Zelf ook het probleem gehad; bleek uiteindelijk een rot mobo te zijn. Die heeft mijn processor opgeblazen.

Dus ik nieuwe proc gehaald, weer opgeblazen. Toen toch maar het mobo om laten ruilen, weer proc opgeblazen (gewoon een hele rotte serie van MSI) en uiteindelijk dus een mooie ASUS gehaald...

MAW, het kan overal aan liggen :D

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties, om maar even snel te reageren op omitz : ja ik ga naar buiten, het pierebadje ligt al buiten gevuld dus dat zit prima.

ik heb de extra 4-pins connector al geprobeerd maar toen startte mijn computer helemaal niet op en hoorde ik iets wat verdacht veel op kortsluiting leek. snel de computer uitgezet natuurlijk, maar ik rook niks verbrands dus ik hoop het echt niet dat er nou ook al iets kortgesloten is. ik zal straks een extreem kale start doen met alleen mobo, vid en geheugen en de 4-pins connector er nog eens in pluggen(maar die liet ik denk ik maar achterwege) en als dat niet helpt .. dan maar een RMA.

ill keep you updated

Sjoerd

Verwijderd

trek de videokaart er eens uit en zet vervolgens de PC aan. piept hij? nee? mobo defect!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:57:
trek de videokaart er eens uit en zet vervolgens de PC aan. piept hij? nee? mobo defect!
mits hij een PC speaker heeft aangesloten :D

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:57:
En als je ram brak is en niet goed werkt gaat ie ook piepen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:44:
bedankt voor de snelle reacties, om maar even snel te reageren op omitz : ja ik ga naar buiten, het pierebadje ligt al buiten gevuld dus dat zit prima.

ik heb de extra 4-pins connector al geprobeerd maar toen startte mijn computer helemaal niet op en hoorde ik iets wat verdacht veel op kortsluiting leek. snel de computer uitgezet natuurlijk, maar ik rook niks verbrands dus ik hoop het echt niet dat er nou ook al iets kortgesloten is. ik zal straks een extreem kale start doen met alleen mobo, vid en geheugen en de 4-pins connector er nog eens in pluggen(maar die liet ik denk ik maar achterwege) en als dat niet helpt .. dan maar een RMA.

ill keep you updated

Sjoerd
Ik heb precies hetzelfde probleem en snap er helemaal niks van, heb jij nog een oplossing gevonden?

Verwijderd

voeding??
Misschien moet je eens kijken of je voeding wel ok is..
Verder moet je niet bang zijn de 4pins aan te sluiten, deze moet er toch in om te werken.

Verwijderd

Het probleem is (deels) opgelost. Het Asus M2N-e SLI moederbord blijft hangen wanneer hij 2 gig aan geheugen ingeprikt heeft in de dual channel brackets. Ik weet niet of dat afhankelijk is van het merk geheugen maar ik las het bij een iemand anders ergens op internet. Mijn geheugen wordt overigens wel offlicieel door asus als Qualified aangeduidt.

Als het goed is moet na het flashen van de bios het een en ander verholpen zijn. Dat ga ik vanmidddag doen. Zal deze post dan nog wel even editten met de resultaten..

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Staat de BIOS jumper niet toevallig op BIOS clear? Het gebeurt soms dat die standaard op clear staat.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• gLn-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-04-2023
Laat ik nu precies hetzelfde probleem hebben sjoerd!

Ik heb nu net een anderhalve maand een eigen pc'tje samengesteld betreft:

Asus M2N-SLI deluxe
AMD atlhon x2 4600+
OCZ XTC Gold geheugen (1024)
ASUS EN7600GT

Nou dit leuke setje geeft mij nu ook het zelfde probleem als jij hebt.

Ik begint, na aankomst van mijn spullen het zooitje in elkaar gedrukt en kijken of het wou draaien.
pc slaat aan moederbord ledje brand alles ziet er goed uit op het eerste ogenblik.
Totdat ik de pc aanslinger, de pc start netjes fans beginnen te draaien etcetc.
maar geen beeld, geen piepjes uit mijn speaker.
eerst heb ik alles aan elkaar geschreeuwd en tegen mezelf vertelt dat het weer zo laat was, en daarna toch is aan de slag gegaan.
Van alles heb ik geprobeerd videokaart getest bij een maat etc etc.
Ik was ten einde raad en wou mijn moederbord gelijkw eer rma posten.
Toch nog mar even mijn socket doorgeblazen van mijn moederbord.
DIt bleek een wondermiddel te zijn en mijn pc draaide strakjes.

Tot aan vorige week zondag nacht, ik had mijn pc draaien en opeens begint mijn cpu koeler 3000 rpm te draaien wat vreemd is voor een artic freezer 64, afijn 3 seconden hard gedraaid en me pc viel uit.
De volgende morgen: ik wil mijn pc opstarten, geen beeld ik dacht bij mezelf nee he hier gaan we weer en inderdaad daar ging ik weer ik trok mijn kast los en tot min grootste verbazing zie ik dat mijn artic freezer geheel van de socket mount afgeknapt is, ah denk ik bij mezelf niets aan het handje, ff de koeler er flink op gedrukt en me pc aan gedrukt.
Hier kreeg ik tot mijn grootste verbazing weer het euvel wat ik in het begin ook had (schreeuwen hielp weer niet)

alles maar dan ook alles nagechecked tervergeefs, ik heb mijn trukkendoos losgetrokken om mijn beestje aan de gang te krijgen maar nee, geen moederbord piepjes door de speaker helemaal niets,
Terwijl mijn pc gewoon aan slaat is het met of zonder cpu videokaart of geheugen wat ook erg vreemd is, want ik kan blijkbaar mijn moederbord aan drukken zonder dat er enige hardware is aangesloten, maar geen piepjes uit het speakertje.

Ik denk dat in onze beide gevallen sjoerdd, het moederbord heel fijn terug gezonden kan worden op rma voor onze eigen kosten natuurlijk, en maar afwachten of we een vervaning krijgen.
Ik heb het in ieder geval al opgegeven.

Ik hoop dat je er wat aan hebt zo, voor mij is het in iedergeval duidelijk!

Virtueel is beter dan een ritiueel xD

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

gLn- schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 15:11:
zie ik dat mijn artic freezer geheel van de socket mount afgeknapt is
Dan moet-ie toch verkeerd geplaatst zijn. Die koeler weegt twee keer niets (in vergelijking met andere, even grote koelers) en zit echt stevig vast. Toevallig niet de retention vergeten over te draaien?

Yes, but no.

• gLn-
Hmm ik heb me koeler er op geklikt en niets anders dan het hendeltje over gehaald, dit is overgens ook 1,5 maand goed gegaan tot op die ramp dag.

beetje jammer maar het hele plastic randje is er gewoon af geknapt.

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43

Vuurvoske

Nunquam cede!

Bios flash gedaan?

Beroeps brabander

• gLn-
Jep
De vorige revisie die er op zat was namelijk HEEL erg brak , maar dat is een beste euvel bij asus moederborden met de 500 chipset

hoezo.. dit is overgens niet de reden dat ik geen beeld meer krijg , dit heb ik gelijk na de aanschaf gedaan dus heeft altijd lekker gedraaid :)

Verwijderd

kom op mensen geen topic kaping :P
My quess is de voeding.. Van welk merk is die?
Pagina: 1