Geen reactie van hoster

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 14:59
Ooit heb ik een domeinnaam geregistreerd bij een zekere provider. Deze provider is na een paar maanden over de kop gegaan waarna het bedrijf is overgenomen door een Belgisch bedrijf. Allemaal leuk en aardig, maar m'n domein ligt dus plat!

- Op whois.com zie ik netjes mijn eigen gegevens als ik een query-aanvraag doe voor het betreffende domein.
- Als ik de provider probeer te bereiken krijg ik geen resultaat. Zowel door email als via telefoonnummer (06-nummer) krijg ik geen contact.

Wat moet ik nu doen? Ik heb contact gehad met een andere, wel te vertrouwen provider, en deze vertelden me dat ze vrij weinig kunnen doen: ze hebben een unlock-code nodig.

Maar deze kan ik dus niet krijgen omdat m'n huidige provider ontzettend moeilijk doet! Zijn hier speciale instanties voor die 'overrulen' o.i.d.?

• FuzzyLogic66
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-11 16:53
Nee, helaas, het enige wat je kunt doen is je hoster toch proberen te bereiken. Meer kun je helaas niet doen...

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:06
Ik kan me vergissen, maar ik meen dat als de domeinnaam op jouw naam staat je altijd een verhuizing kunt uitvoeren. Je kan contact opnemen met een willekeurige hosting provider en vragen de domeinnaam te verhuizen. Zij zullen dan, met toestemming van de eigenaar - jij dus - de DNS records aanpassen en door laten linken naar hun eigen server.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:51

DukeBox

loves wheat smoothies

Metalman schreef op zondag 15 april 2007 @ 22:56:
Ik kan me vergissen, maar ik meen dat als de domeinnaam op jouw naam staat je altijd een verhuizing kunt uitvoeren. Je kan contact opnemen met een willekeurige hosting provider en vragen de domeinnaam te verhuizen. Zij zullen dan, met toestemming van de eigenaar - jij dus - de DNS records aanpassen en door laten linken naar hun eigen server.
Klopt 100%

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:04
Klopt 100%. Mits bij sommige domeinnamen. Bij .COM/.NET en wat andere smaken zal je toch echt een zogenaamde AUTHCODE moeten hebben, en daar zit TS dus mee.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 13:14

Beaves

Usque ad Finem

Ligt er maar helemaal aan wat voor extensie je domein heeft. Als het een .nl domein is, is een verhuizing zo gedaan, de juiste formulieren invullen en de nieuwe provider kan het domein verhuizen.

Als het een .com domein is wordt het al lastiger, je hebt dan én een auth-code nodig en je domein moet ge-unlocked worden. Zonder deze twee stappen kan je een .com/.net/.org niet verhuizen zonder een dure procedure bij de ICANN.

Bij een .be/.eu wordt er een mailtje naar het genoemde mail adres gestuurd en als daar positief op geantwoord wordt, wordt het domein daarna verhuist.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:51

DukeBox

loves wheat smoothies

DiedX schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:07:
Klopt 100%. Mits bij sommige domeinnamen. Bij .COM/.NET en wat andere smaken zal je toch echt een zogenaamde AUTHCODE moeten hebben, en daar zit TS dus mee.
Oeps.. je hebt gelijk, ging ervanuit dat het een .nl was.. maat aangezien op whois.com gechecked maakt dat het wel lastiger.
Volgens mij kun je een hoster wel (financieel) verantwoordelijk houden voor niet geleverde diensten. Zelfs wanneer zij een andere toko overnemen, is dat ook incl. de plichten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Bij .nl wordt er ook altijd contact opgenomen met de betreffende deelnemer welke het domein heeft geregistreerd. Voordeel is dat SIDN flink wat controle heeft over de deelnemers en dus het weet wanneer een bedrijf over de kop is.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
best kan je contact opnemen met de belgische overnemer

en niet langer met de ten onder gegane nederlandse firma - zij hebben hun diensten doorgegeven/doorverkocht en zijn er dus niet meer verantwoordelijk voor ...

al je gegevens en 'dienst levering' moet nu gebeuren door de overnemende firma
(en die bereik je niet op een 06-nummer maar op een +32-nummer ;) )

en dan kan je wrs zo wel een overstap/verhuis regelen ...

welke gegevens staan er bij je "agent" als je een whois opvraagt - daar moet je zijn.
en anders moet je de beheerders (dns.be voor .be, nids.nl voor .nl (dacht ik), ...) eens raadplegen wat je kan doen in zulke gevallen...

of er uitzonderingsregelingen zijn zodat je als klant niet mee ten onder gaat bij zoiets

@hieronder:
die code is wrs een actie tegen de zogenaamde domeinkappingen mbv 'zich voordoen als' enzo...

[ Voor 33% gewijzigd door soulrider op 15-04-2007 23:27 ]

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik heb hetzelfde probleem reeds een paar weken met een .net domein. Registrar geen thuis, dus ik krijg die code maar niet. Unlocken kan ik zelf, ook dns aanpassen wel... maar die code heb ik toch ook echt nodig en die staat niet op mijn account pagina.

Zij hebben het domein via networksolutions geregistreerd, dus daar heb ik een mail naartoe gestuurd. Die staan ook als registrar in de whois trouwens. Maar zij zeggen ook dat ik het via de echte registrar moet regelen. Ik heb echter wel van hun retour gekregen dat ik ze kan bellen, en misschien dat er dan wel iets geregeld kan worden (mijn eigen intepretatie). Dat heb ik nog niet gedaan. Mijn nieuwe registrar wil dit ook wel op zich nemen, dus ik denk dat ik het hen laat doen. Morgen hun maar even bellen.

Al met al zal er best wel een goed idee achter die code zitten, maar bij een bokkende registrar heb je mooi een probleem. Slaat eigenlijk ook nergens meer op dit... je hebt een lock die eraf moet, er moet op allerlei emails gereageerd worden en je hebt die code nodig. Zwaar overdreven in mijn ogen... lijkt wel een afvuurprocedure voor een atoombom :/

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 13:46
Ook met een .com kan je verhuizen, zelfs zonder auth code. Dit kan middels een zogenaamde fax transfer. Het komt er op neer dat je dan een document moet ondertekenen als domein eigenaar dat je akkoord gaat met de verhuizing met daarbij een kopie van je legitimatie bewijs. Ik heb deze procedure al een aantal keer met klanten succesvol doorlopen, je bent helaas niet de enige waarbij de hoster ineens met de noorderzon verdwenen is :(

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Sowieso je betalingen aan hun stop zetten. Kijk maar hoe snel ze reageren. Of stuur ze een aangetekende brief met terugkoppeling. Er staat vast in hun voorwaardes hoe lang hun je site offline mogen houden zonder vergoeding.

En als ze niet op de aangetekende brief reageren, dan zou ik naar de firma gaan die het domein beheert (zoals in Nederland dat SIDN is).

• smeerbartje
Het probleem is dat er alleen maar een 06 nummer bekend is. Ik kan ze op geen enkele manier bereiken. Als ik een whois doe, dan krijg ik deze results. Oftewel, 'agent' staat er niet tussen.
Tuvow schreef op maandag 16 april 2007 @ 00:38:
Ook met een .com kan je verhuizen, zelfs zonder auth code. Dit kan middels een zogenaamde fax transfer. Het komt er op neer dat je dan een document moet ondertekenen als domein eigenaar dat je akkoord gaat met de verhuizing met daarbij een kopie van je legitimatie bewijs. Ik heb deze procedure al een aantal keer met klanten succesvol doorlopen, je bent helaas niet de enige waarbij de hoster ineens met de noorderzon verdwenen is :(
Hoe werkt dit precies? Wat moet ik doen als ik wil 'fax transferen'? Houdt dit in dat ik mijn gegevens + kopie legitimatie naar m'n nieuwe hoster moet sturen?

By the way, heeft het nut als ik de naam van de oude provider hier neer zet?

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 13:46
Hoe werkt dit precies? Wat moet ik doen als ik wil 'fax transferen'? Houdt dit in dat ik mijn gegevens + kopie legitimatie naar m'n nieuwe hoster moet sturen?
Je nieuwe hoster zal je een document geven dat je moet ondertekenen en moet faxen inclusief je legitimatiebewijs.

Je kan evt. je domeinnaam even plaatsen zodat we de status kunnen bekijken.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 17:24

jep

smeerbartje schreef op maandag 16 april 2007 @ 09:59:
Het probleem is dat er alleen maar een 06 nummer bekend is. Ik kan ze op geen enkele manier bereiken. Als ik een whois doe, dan krijg ik deze results. Oftewel, 'agent' staat er niet tussen.
ENOM, INC.

Daar moet je wezen met je fax. En voor info over hoe 'm te transferren.

• smeerbartje
Voor de liefhebbers, domeinnaam is: www.markwat.com

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:28

Qwerty-273

Meukposter

Tuvow schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:15:
Je nieuwe hoster zal je een document geven dat je moet ondertekenen en moet faxen inclusief je legitimatiebewijs.
Je kan evt. je domeinnaam even plaatsen zodat we de status kunnen bekijken.
Probleem is wel dat veel hosters daar niet de moeite voor willen nemen, of er een belachelijk prijskaartje aanhangen (250 euro voor een fax te versturen :X). Maar ik heb dan ook alleen ervaring met budget hosters waar een opdoeking wel eens 'regelmatig' voor wilt komen. Goedkoop is duurkoop vaak, en vooral met service zie je dit behoorlijk terug met zulke akkefietjes.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
jep schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:18:
[...]

ENOM, INC.

Daar moet je wezen met je fax. En voor info over hoe 'm te transferren.
Als je de domeinnaam daar invult geeft die aan dat ze geen ondersteuning kunnen bieden op reseller accounts. Wel geven ze de contactinfo, voor t geval dat die anders is. Het is iig geen mobiel nummer. :) Daarna lijkt het me idd de enige optie om direct contact met Enom op te nemen.
Reseller Information Retrieval Tool
markwat.com
Organization: ODR Registry Services
Address: Nieuweweg 2a

Oud Gastel, 4751 TG
Phone: +31.0165318788
Fax: +31.0165317438
Email: beheer@i-s-e.nl

• jep

jep

Absoluut.

Maar, die keeponhosting.nl linked door naar sharepointservices o.i.d. Zijn die ook niet bereikbaar? Die ziet er iets beter uit en beschikt tenminste over een normaal telefoon nummer.

Tel: 0032 9 220 78 97

Wie weer. :)

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 21:15
Ik heb het domein even opgezocht, het domein staat locked. Dus je huidige provider moet het unlocken en je dan ook nog de auth-code bezorgen.

De mogelijke oplossingen zijn simpel :
1. Je huidige provider doet dit als je hem kan bereiken
2. Jij of je nieuwe provider probeert dit via eNom te regelen. Als je via fax kan aantonen dat jij de eigenaar van het domein bent, dan kan je misschien alle info rechtstreeks bij eNom verkrijgen. Maar om dat zeker te weten moet je hen even contacteren.

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

xces

To got or not to got..

Jongens; lezen jullie hier overheen?
Registration Service Provided By: ODR Registry Services
Visit: http://www.i-s-e.nl
Die site is gewoon online, dus je zou daar eens contact mee op kunnen nemen...

p.s. en anders probeer je het via de whois van de belgische toko:
http://www.dns.be/public/...nName=sharepoint-services

[ Voor 23% gewijzigd door xces op 16-04-2007 13:23 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:04
TS: Hoe is dit afgelopen?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• smeerbartje
Ben er nog niet meer mee bezig geweest. Het domein staat op 'n laag pitje. Het is meer een principekwestie dan dat ik echt belang heb, maar toch :). Ik zal binnenkort even contact opnemen met de mensen van ODR, want www.i-s-e.nl heb ik al gemaild, en GEEN resultaat.

• jep

jep

Altijd even bellen. :)
Pagina: 1