Toon posts:

Samsung CRT verkleurd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enkele jaren een Samsung CW-28D83N CRT toestel beneden staan. Sinds een jaar komt het af en toe voor dat het beeld verkleurd naar een zeer aanwezige rood. Het begint met logo's waarbij het lijkt dat het rood verschuift en vervolgens wordt langzaamaan het hele beeld rood. Dit is heel snel en gemakkelijk op te lossen door even de beeldmodus te veranderen en dan weer terug te zetten en dan blijft het een tijdje goed.

Nu is het probleem dat sinds we hier het xbox360 spel Blazing Angels spelen dit verkleur-probleem praktisch elke 10 minuten optreedt. Dat maakt het spelen praktisch onmogelijk, dus vandaar mijn zoektocht naar een oplossing.

Waar ik aan dacht:
- magnetisch veld? misschien veroorzaakt door de voeding van de xbox360 die er op een halve meter tot een meter naast ligt?
- ouderdom/slijtage --> dag tv!
- de xbox360 die dit veroorzaakt?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen..

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tja, CRT beeldbuizen slijten ook. Met een TV is het me nog niet gebeurd, maar vroeger gooide ik een CRT monitor na een jaar of 5 weg, omdat ze meestal richting paars begonnen te verkleuren. In het begin was dit wel te verhelpen door het kleurpalet aan te passen, maar uiteindelijk wint de tijd het altijd.
Ik ben geen expert in deze, maar mijn ervaring zegt me dat je TV gewoon versleten is...

Verwijderd

Topicstarter
ja, daar ben ik dus zelf ook bang voor. Toch leek het me wel nuttig om hier wat over uit te zoeken/ na te vragen, want het zou vervelend zijn als straks mn nieuwe tv hetzelfde krijgt na een week omdat het toch aan iets anders lag.

Zijn er dus nog meer mensen die het probleem kennen, of een idee hebben waar het door veroorzaakt kan zijn? Of houdt iedereen het op een versleten tv?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 12:03:
ja, daar ben ik dus zelf ook bang voor. Toch leek het me wel nuttig om hier wat over uit te zoeken/ na te vragen, want het zou vervelend zijn als straks mn nieuwe tv hetzelfde krijgt na een week omdat het toch aan iets anders lag.

Zijn er dus nog meer mensen die het probleem kennen, of een idee hebben waar het door veroorzaakt kan zijn? Of houdt iedereen het op een versleten tv?
Ik heb dat ook wel eens als ik dvd kijk, een tikje tegen de scart kabel maakt het dan weer goed. Ik weet niet of je het ook bij normaal tv kijken hebt maar kijk eens naar je bekabeling. (al lijkt het me niet heel voor de hand liggend). Maar goed behalve dat hij versleten is lijkt dat me de enige mogelijkheid. Tenzij je het alleen met je xbox hebt, dan kan er ook wat met je xbox aan de hand zijn.
Wat wel aannemelijk klinkt omdat je volgens mij zei dat je het met bepaalde spellen meer hebt.

Verwijderd

Ik denk eerlijk gezegt dat het niet de ouderdom is.. of Slijtage. Eerder dus een magnetisch veld (of check de aansluitingen, kabels of ze nog wel in orde zijn). Ik heb namelijk een tv gehad die 15 jaar is mee gegaan. Een tv hoort niet naar een paar jaar al kapot te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
3 reacties en evenveel oorzaken en oplossingen.

@Qinq: het komt ook voor bij normaal tv kijken, dus dat logo's opeens verkleuren en er een paarse/groene vlek in beeld verschijnt enzo. Nu we Blazing Angels spelen (topspel trouwens) komt het heeel veel voor. Iets met de kabels heb ik ook al geprobeerd, zoals het opnieuw aansluiten enzo, maar dat helpt niks.

@Hitman333: magnetisch veld dacht ik ook al aan. Het enige dat echter in de buurt staat is de x360 met de voeding. Lijkt me sterk dat die zulke sterke velden hebben.

Ik ga straks even de tv compleet demagnetiseren, duurt volgens de handleiding een half uur. Daarna ook wat andere spellen proberen naast BA, kijken of 't daar ook voorkomt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 12:19:
Ik denk eerlijk gezegt dat het niet de ouderdom is.. of Slijtage. Eerder dus een magnetisch veld (of check de aansluitingen, kabels of ze nog wel in orde zijn). Ik heb namelijk een tv gehad die 15 jaar is mee gegaan. Een tv hoort niet naar een paar jaar al kapot te zijn.
en toch is het mogelijk. onze tv beneden is een 6-tal jaar oud en van panasonic. zeer mooi merk vind ik zelf (heb er al heel wat materiaal van gehad) maar toch begint onze tv beneden ook paars.rood uit te slagen in de 4 hoeken. als je dit hebt zal je tv niet lang meer bruibaar blijven. persoonlijk vrees ik dat het wel degelijk de ouderdom is. hoewel ouderdom is verkeerd. zeg maar simpelweg slijtage.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Zit er toevallig een Philips beeldbuis in?

Daar komt dit euvel veel voor, worden allemaal roze/rood voor ze overlijden.

(Met name de generatie rond 1995-1998 geloof ik)

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 15-04-2007 13:08 ]

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-02 22:28
DJSmiley schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:07:
Zit er toevallig een Philips beeldbuis in?

Daar komt dit euvel veel voor, worden allemaal roze/rood voor ze overlijden.

(Met name de generatie rond 1995-1998 geloof ik)
Ik weet niet wat Toxic met 'enkele jaren' bedoelt, maar ik denk niet 12 tot 9 jaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Nope, tis een tv van een jaar of 5, 6 denk ik.
Pagina: 1