USB probleem

Pagina: 1
Acties:

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12
Ik heb het volgende probleem: als ik een usb stick in de usb poort van de computer van mijn vriendin duw zegt windows dat hij hem niet herkent.

Het gekke is echter dat de printer en muis het op dezelfde poort wel doen. De usb stick doet het in geen enkele poort. De usb stick dat het wel gewoon op de laptop.. We hebben ook al een andere usb stick geprobeerd, in totaal geloof ik 3 verschillende. Allemaal geven ze die foutmelding.

Eerst werd ons via de ICT van school aangeraden om de usb poorten te uninstallen en dat bij het booten windows automatisch de usb poort weer zou installeren. Dit hielp echter ook niet.
De computer herkende de usb sticks daarvoor wel nog gewoon. Het is niet mijn computer dus ik weet niet wat er veranderd is vlak voordat de usb sticks het niet meer deden. Ze zeggen dat er niks is gebeurd.

Gisteren uit wanhoop windows opnieuw geinstalleerd. Windows xp pro met sp2. En ja hoor werkt nog steeds niet, word nog steeds niet herkent.

Na wat zoeken op internet wat .inf files gevonden maar die werkte ook niet.
Omdat ik alles geprobeerd heb wat ik maar kan bedenken. En het probleem zich nog steeds voor doet, vraag ik jullie om hulp.

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen!
Alvast bedankt

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Om wat voor USBstick gaat het? En met bijgeleverde drivers werkt het ook niet? (Ja soms zitten ze er bij)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

dan zal waarschijnlijk deze stick usb 2.0 zijn en moet je wel in je bios aanmelden anders herkend je pc alleen 1.0

• OsiriS.nl
We hebben 1.0 en 2.0 geprobeerd.
Er zaten geen drivers bij.

Het gekke is dat de printer etc wel werkt..

@JKO hoe bedoel je dat aanmelden in de bios?

• OsiriS.nl
Verder echt niemand een idee??

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-01 21:26
Probleem kan hem in windows zitten, heb het vaker gezien dat usb stick niet meer werden gezien in windows pas na een herinstall weer.

• jvbuiten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik zou op zoek gaan naar de driver van de USB stick, dit is een algemene driver voor USB storage binnen windows. Om de exacte naam van het .sys bestand te vinden, kun je binnen apparaatbeheer kijken bij driver, zodra je de USB sitck hebt aangesloten.

Verwijder deze driver (dus niet je USB driver, daar is niets mis mee) en verwijder de USB stick. Na het opnieuw aansluiten van de USB stick installeert windows automatisch de driver opnieuw. (mischien heb je wel xp cd nodig)

Succes

op mijn pc is de driver USBSTOR.sys

[ Voor 3% gewijzigd door jvbuiten op 16-04-2007 14:27 ]

• OsiriS.nl
@mroolvink: ik heb windows al reinstalled..

@jvbuiten: ik zal dat een dezer dagen eens proberen, als ik weer bij mijn vriendin ben.
Hopelijk werkt het!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-01 21:26
OsiriS.nl schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:09:
@mroolvink: ik heb windows al reinstalled..

@jvbuiten: ik zal dat een dezer dagen eens proberen, als ik weer bij mijn vriendin ben.
Hopelijk werkt het!
Is ook alles goed gegaan bij de install geen rare dingen of dergelijke, hoe staat de bios ingesteld op full speed of high speed? werkt de usb stick wel in andere poorten? maak anders screenshot van device manager..
Pagina: 1