Toon posts:

12V connector kortsluiting?

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag m'n pc aangezet zoals normaal. Alleen gebeurde er niets. Lampje van de voeding (aan/uit switch) brand wel.

Ik heb alles gedemonteerd tot op de ATX power connector (die brede) na. Als ik m dan aan zet gaat de processor fan draaien. Doe ik m weer uit en sluit ik de 12v connector er bij aan, dan doet ie niets meer. (processor fan draait dan ook niet). Haal ik de 12v er af en start ik m dan weer, begint de fan weer te draaien...weird.

Iemand iedeeën?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat trouwens om een Asus A8V Deluxe moederbord icm een AMD 3000+.

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:40
Ik zou eens testen met een andere voeding. Dat lijkt me het meest voor de hand liggende probleem. Je kan ook nog even kijken of je moederboard geen sluiting maakt op je kast.

Verwijderd

Topicstarter
Wel vaag zeg, alles spint up als je de 12v er achter weg haalt, maar zodra je m er weer aanhangt is het gebeurd. Is trouwens een pittige 400 watts voeding. Ik zal eens even kijken met een andere voeding idd...

Verwijderd

Topicstarter
Andere voeding geprobeerd, maar nog steeds het zelfde: zodra de 12v erbij ingeprikt wordt is het gebeurd. Het mobo-controle lampje brand wel, dus er is wel sap op het bord. Zou de CPU gaar zijn?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 12:03 ]

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:40
Of je mobo of je CPU zou je idd denken.

Lastig om te controleren, tenzij je wat 'spares' of een ander gelijksoortig mobo hebt waar je je cpu op kunt testen.

Als je dat niet hebt, zou ik niet al te moeilijk gaan doen en gewoon nieuw bestellen. Momenteel koop je voor relatief weinig al een leuke AMD 64 X2 voor weinig...

Succes....

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53

Onbekend

...

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:07:
Ik heb alles gedemonteerd tot op de ATX power connector (die brede) na. Als ik m dan aan zet gaat de processor fan draaien. Doe ik m weer uit en sluit ik de 12v connector er bij aan, dan doet ie niets meer. (processor fan draait dan ook niet). Haal ik de 12v er af en start ik m dan weer, begint de fan weer te draaien...weird.
Vreemd.
Je bedoelt toch die 20 of 24-pins connector?
Als hij niet is aangesloten behoort de voeding niet te werken.
Pas wanneer deze is aangesloten kan de voeding gestart worden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 12:37

Dentheman

Zie signature

sluit eens onderdelen uit, boot eerst met niks eraan, dan één voor één je hdd's etc. aansluiten zo kan je zien wat er kortsluiting maakt

Zie ondertitel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er niets achter hangen (geen hdd niets) alleen de ATX (brede) power connector en de CPUfan. Als ik dan de powerswitch aan gooi, gaat de fan aan. Doe ik de 12v connector (vierkante CPU power) er bij in, dan doet er niet meer.

• MacBreQ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01-2024
Misschien een domme vraag, maar kan je kijken of je kan opstarten zonder die CPU Power-connector? Ik heb een tijd geleden een Asus A7N8X-E Deluxe nog gehad en die kon opstarten zonder die kabel. (Had ie ook geen aansluiting voor though...)

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft er altijd wel opgezeten. Is dit niet nodig voor stabiele voeding voor AMD 3200 (64bitter) cpu's? Hij heeft geen sluiting in de kabels (andere voeding doet ie t zelfde). Blijkbaar iets in mobo of cpu lijkt me dan.

• MacBreQ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01-2024
Naja, dan gok ik dat het moederbord kapot is. Probeer eens van een vriend ofzo eentje te lenen met dezelfde socket en kijk dan of je nog steeds dezelfde problemen hebt. Zo niet, is het je moederbord; zo wel, is het iets anders. Zo kun je dus zeg maar debuggen en afstrepen wat er niet kapot is... :)

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-04 21:36
De cpu uit je bord halen, stekkertje weer aansluiten, start ie dan wel op? Cpu dood, geen kick? dan bord dood.

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb nu dus eigenlijk precies hetzelfde probleem. Overal komen er wat vage dingen uit, of iets met spares, maar dat gaat dus niet lukken hier. Gelukkig vond ik hier nog iets...
rapsac schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:34:
De cpu uit je bord halen, stekkertje weer aansluiten, start ie dan wel op? Cpu dood, geen kick? dan bord dood.
Je bedoelt hiermee te zeggen dat het bord wel verder moet komen als de stekker aangesloten is, maar de CPU er niet in zit? Mijn grote vraag is namelijk of het dan niet "normaal" is dat 'ie niets doet.. :P (Gaat ook om een 939 socket trouwens :) )
Bij mij gebeurde er namelijk ook niets toen de processor er niet in zat maar de 12v stekker wel, ik vermoed dus (nog steeds) dat het bord de boosdoener is. Enkel, doordat de CPU een reattached heatsink heeft, en ik er na een tijd naar het moederbord pas wijzen achter kwam dat het aan de 12v lag, ben ik de CPU weer gaan verdenken.. :P

[ Voor 26% gewijzigd door TheZeroorez op 29-04-2007 12:20 ]

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-04 21:36
Zonder cpu doet het bord 'niets' en met een cpu met sluiting doet het 'nog minder' :P
'niets': ventilator van de voeding draait, met wat geluk spinnen de hd's op
'nog minder': voeding gaat meteen uit zodra die ziet dat er een sluiting is (soms hoor je die dan hikken als hij telkens opnieuw probeert te starten)

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dan zit het dus in mijn bord, want ook zonder CPU doet het bord 'nog minder'. 'Niets' doet hij alleen als de 12v-plug er niet in zit :)
Pagina: 1