Toon posts:

Dell Inc E521 Mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met de huidige bios van mijn pc, (dell inc 1.1.4) kan ik geen temperatuur uitlezen, mijn vid kaart overklokken lukt niet en werkt bijna geen enkele hardware tool.

In de bios setup is ook zowat alles geblokkeerd.

Nu vroeg ik me af, of er misschien voor dit moederbord ook andere bios versies zijn, die wel unlocked zijn.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Wat voor een mobo is het dan?

Beetje magere TS als je het mij vraagt. ;) mag zelf ook wel wat zoeken.

[ Voor 60% gewijzigd door mad_max234 op 15-04-2007 09:57 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dell planken zijn over het algemeen wat minder te OCen. Je zou moeten kijken of er iemand zo gek geweest is om een custom bios voor dit ding te maken (kans acht ik heel klein) of dat er evt een retail plankje is dat overeenkomt met jouw plank (maar voor zover ik weet zijn Dell borden gemaakt voor Dell en relabelen ze niet een retail bordje).

Ik denk dus dat je je er bij neer moet leggen dat een Dell geen OCbak is en dat je wil je echt gaan OCen je een andere plank nodig hebt.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Probeer eens te achterhalen wat voor een mobo er nu inzit. Want cpu-z leest alleen de onzin uit dat dell erin heeft gezet. want misschien kan je heb flashen naar een normalen bios van het mobo.

Model: oct103. :)

Of maakt dell zijn eigen mobo's?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mad_max234 schreef op zondag 15 april 2007 @ 10:28:
Probeer eens te achterhalen wat voor een mobo er nu inzit. Want cpu-z leest alleen de onzin uit dat dell erin heeft gezet. want misschien kan je heb flashen naar een normalen bios van het mobo.

Model: oct103. :)

Of maakt dell zijn eigen mobo's?
Ik heb ooit ergens gelezen dat Dell niet z'n eigen planken maakt, maar dat laat doen door een of andere mobobakker, maar dit gebeurd wel naar eigen ontwerp waardoor je een Dell mobo niet als retailplank tegen zult komen.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Terw_Dan schreef op zondag 15 april 2007 @ 10:30:
[...]

Ik heb ooit ergens gelezen dat Dell niet z'n eigen planken maakt, maar dat laat doen door een of andere mobobakker, maar dit gebeurd wel naar eigen ontwerp waardoor je een Dell mobo niet als retailplank tegen zult komen.
Oké dacht ik al. Kan maar weinig vinden over je mobo, denk dat de TS er maar vanuit moet gaan dat er geen andere bios beschikbaar is. Maar laat je niet tegen houden om te zoeken door mijn bericht. ;)

Verwijderd

Dell laat z'n planken door Foxconn maken, geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
Dan denk ik dat ik maar eens opzoek kan gaan naar een asus bordje, toch bedankt
Pagina: 1