Zwart beeld na restart

Pagina: 1
Acties:

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Een paar dagen geleden had ik al gepost dat mijn videokaart kapot is, maar eigenlijk weet ik dat niet zeker. Dit is er gebeurt:
Me pc liep niet zo lekker (stond al een dag of 20 aan), dus restartte ik 'm ff. Maar bij het opstarten kreeg ik geen beeld meer. De pc doet het wel en start ook door (num lock gaat aan), maar ik krijg geen beeld. Mijn scherm is nog goed.

Specs:
A8N-E
Athlon 64 3200+
ATI x850 Pro
2 Gb OCZ DDR pc4200
Seagate 250 gig
Tagan 420 watt
DVD- brander en speler

Ik denk dus dat me videokaart 'op' is, of misschien doorgebrand. Maar doorgebrand lijkt me sterk aangezien hij het na een restart niet meer deed, het is niet zo dat hij in één keer eruit klapte. Ik heb vlak nadat ik 'm heb gekocht (sep 2005) de bios 3 keer geflasht (laatste keer was terug naar origineel). Daarna heb ik hem een jaar stabiel overgeklokt gedraaid, en sinds sep 2006 draait hij weer stock. Ergens in het begin van mijn overklok avontuur heb ik de stock cooler door een zalman VF700-Cu vervangen. Veder heb ik áltijd mijn pc aan. Gemiddeld staat hij 20 dagen achter elkaar aan, maar soms wel eens 40. En als hij dan even niet aan staat is het een restart. Hij staat maximaal 1 volledige dag per maand uit. Het lijkt me dat zo'n videokaart wel een iets langere levensduur zou moeten hebben, dus wat denken jullie?

Edit: er is geen PCIe pc verder in huis, dus testen zal iig niet gaan.

• WingsOfFury
Niemand die iets weet?

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 23:42

Dhrax

Prog Lord

Ligt erg voor de hand dat het je videokaart is.

[ Voor 4% gewijzigd door Dhrax op 16-04-2007 13:49 ]

• WingsOfFury
Dank u. Nu kan ik tenminste met een geruster hart een nieuwe bestellen. Ik had toch al gezegt dat ik het even wilde controleren...

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-07 13:22
Heb je geen oude videokaart liggen waarmee je het even kan testen?
Doet je beeldscherm het wel op een andere pc?

• WingsOfFury
Ja, beeldscherm doet het wel op de laptop. Maar ik heb geen PCIe kaartjes hier liggen, dus dat kan ik niet testen.

• WingsOfFury
Is het ook nog mogelijk dat het gedeelte op mijn mobo dat me videokaart aanstuurt kapot is? Of is dat een beetje vergezocht en kan ik gewoon morgen me nieuwe kaart bestellen?
Pagina: 1