Toon posts:

[XP] Installatie start steeds opnieuw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vaag probleem
ik wil een legale xp installeren met het volgende systeem
mobo: gigabyte 7vrxp 1.1
hdd: maxtor 250 gb
proc 2100 amd
vidkaart: 3d prophet mx
geheugen 512 mb ddr
nu als ik de cd van windows er in doe krijg ik netjes het hardware configuratie scherm, alle bestanden worden geladen, hdd wordt geformatteerd. enter om te installeren. dan worden er een paar bestanden ge installeerd voor windows. en dan moet hij rebooten, dan naar het windows installatie scherm gaan....dat doet hij dus niet. hij begint weer van voor af aan.

het moederbord komt uit een andere pc die altijd goed heeft gelopen ( van mijn vader) . geheugen en proc ook. maar goed. ik heb het geheugen al omgewisseld... geen effect
ik heb al 4 verschillende hdd geprobeerd. de 2e wou wel ) maxtor 80 gb. maar tijdens install van windows kreeg ik blauw scherm. dat er iets mis was, en dat dat waarschijnlijk aan de hdd lag.
de 3e ging ook constant in de loop zitten. de 4e wou de eerste install probleem loos. alleen om de zoveel minuten sloeg de computer uit.....

ik heb er een andere voeding aan gehangen...maakt ook niks. ander hdd maakt ook niks, ander geheugen..maakt ook niks. wat kan er nog meer zijn?
kabels? moederbord zelf op een of andere manier stuk gegaan, maar dat hij toch half om half draait?

ik snap er echt helemaal niks van omdat het soms wel goed gaat en soms niet. ik heb de hdd elke keer nieuw gehaald. 80 gb, 120 gb, 80 gb, 250 gb. hij krijgt genoeg stroom, de koeler van de cpu staat op max.

hoop dat iemand een oplossing heeft.
alvast bedankt

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01-2025
probeer is andere cd..

• Onbekend
  • Laatst online: 09:40

Onbekend

...

Is de CD schoon en krasvrij?
Of leest je CD-ROM speler niet goed meer?

Heb je al eens eerder op deze pc configuratie Windows geïnstalleerd?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En wat als je de bootsequence eens aanpast nadat ie opnieuw op wil gaan starten zodat de harddisk als enige boot device staat?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Staat de bootsector (anti-virus) beveiling in bios wel uit? (vaak het probleem)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• hell4you
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-03 22:11
hmm.. dit is toevallig.. ik ben laatst naar een LAN geweest en daar had ik ook iemand met een dergelijk probleem.. ik heb daar niet echt kunnen ontdekken wat er nu precies aan mankeerde maar check ff de volgende dingen:

- master/slave staat goed op je CD/DVD drive(s)
- je condensatoren op je moederbord zijn niet dik.. een beetje opgezwollen kan al genoeg zijn
- cd start in een andere machine wel goed op (dus gewoon even testen, je hoeft niet te installeren)
- voeding is krachtig genoeg (dit niet direct in verband met jouw probleem)

suc6! :P

Verwijderd

Topicstarter
allemachtig, ben ik ff über blond. het lag gewoon aan het bios( spone bedankt), daar stond bij hdd detect, secondiary slave User, 80 gb, etc....gewoon op auto gezet en klaar was het.
bedankt voor de tips.

heb ik nog een probleem, nou ja probleem.
als een computer soms na 5 minuten soms na een half uur uit valt, wat kan dat beteken, verschillende hdds en ok verschillende soorten geheugen. moet ik dan zoeken bij voeding of bij het moederbord?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kan allebei. Probeer eerst eens een andere voeding. Als de pc dan nog steeds random uitvalt dan moet het het moederbord wel zijn ;)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

Verwijderd

Ik pas je topic titel nog even aan :)

• hell4you
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-03 22:11
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 08:02:
heb ik nog een probleem, nou ja probleem.
als een computer soms na 5 minuten soms na een half uur uit valt, wat kan dat beteken, verschillende hdds en ok verschillende soorten geheugen. moet ik dan zoeken bij voeding of bij het moederbord?
nou.. ook dit kan liggen aan dikke condensatoren.. (vaak warmte probleem, er is hier ooit een serie van uitgekomen die allemaal op den duur dik worden)
Ik zal even een foto van eigen ervaring erbij doen:
Afbeeldingslocatie: http://www.imagehosting.com/out.php/i475897_DSCF0024.JPG

deze machine startte wel gewoon op, maar na bepaalde tijd.. BSoD en uit... daarna kon je em gewoon weer aanzwengelen, maar de frequentie van uitvallen werd steeds groter.. zelfs pas na een lange tijd uit laten staan is er nog maar half mee te werken... constant schrijffouten.. |:(

hij hoeft alleen maar een klein beetje dik te zijn, en hoeft geen vloeistof te hebben verloren.. dan is het vaak al te laat :|

• Onbekend
  • Laatst online: 09:40

Onbekend

...

Die bolle elco's duiden niet op een warmte probleem.
Meestal is de voedingsspanning te hoog geworden of heeft een verkeerde polariteit (gehad).

Je kan ze vervangen, maar ik weet niet of de rest van je moederbord nog naar behoren werkt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb nu een andere voeding gepakt en die werkt wel, probleemloos.
ik heb die oude voeding zelf gemod met douch slangen.. dikkere stroomkabels gebruikt ( op aan raden van de electroman) misschien was dat het probleem.
nu maar een hiper modular type r bestellen...die zien er erg vet uit
Pagina: 1