Toon posts:

Razer Copperhead of Razer Diamondblack

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Halle mede-tweakers.
Ik wil graag een nieuwe muis kopen, ik weet alleen nog niet welke.
Ik vind FPS leuk dus ik wil wel een goede muis.
Ik twijfel tussen de Copperhead en de Diamondblack. Wat zijn de grote verschillen en welke raden jullie mij aan?
Qua prijs/performance verhouding.

Cya

Rik

Verwijderd

ik zou zeggen loop naar de betere pc shop en probeer ze eens uit.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het ligt er voornamelijk aan wat jij het lekkerste in de hand vindt liggen. Ik heb zelf een Copperhead, maar qua prestaties doet die niets onder (of beter) dan bijv een Logitech G5. Een kwestie van gevoel!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 18:03

Patriek

edit koning

Absoluut de Diamondback kiezen! Het grote verschil tussen de diamondback en copperhead is namelijk de sensor. De diamondback gebruikt een LED sensor en de copperhead een LASER sensor. De gebruikte lasersensor (die overigens dezelfde is als in de G3, G5, G7, Habu) is een stuk slechter dan de meeste LED-sensors. Zie ESR Mousescore 2007. Ook heeft de lasersensor op veel oppervlakken moeite met lezen.

Qua vorm is er bijna geen verschil, ik heb beide in m`n handen gehad. De copperhead heeft alleen een iets 'scherpere' rand... daar waar het tussen je wijsvinger en duim én pink en ringvinger komt.

Maar voor je een aankoop doet raad ik je aan deze eerst ergens vast te pakken. De vorm is namelijk nog `t belangrijkste aan een muis. Naast de Razer DB/CH-vorm zijn er nog 4 populaire vormen; die van de Logitech MX5xx-serie en G1 en van Microsoft de IntelliMouse Optical (of dezelfde zonder zijknoppen; WheelMouse Optical) en de IntelliMouse Explorer (oftewel ook de Habu en Deathadder).

Beste prijs/prestatie is de Logitech G1

[ Voor 20% gewijzigd door Patriek op 15-04-2007 07:35 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Persoonlijk vind ik de testresultaten niet erg belangrijk. Qua precisie en gevoeligheid denk ik namelijk niet dat je in een spel het verschil merkt, omdat de verschillen te klein zijn. Wel is het zo dat je het verschil duidelijk merkt tussen een topmuis of een standaard cordless dingetje van een tientje. Verder idd: test ze zelf eens, want het verschil zit hem echt in de 'pasvorm'.

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 18:03

Patriek

edit koning

Edmin schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:49:
Persoonlijk vind ik de testresultaten niet erg belangrijk. Qua precisie en gevoeligheid denk ik namelijk niet dat je in een spel het verschil merkt, omdat de verschillen te klein zijn. Wel is het zo dat je het verschil duidelijk merkt tussen een topmuis of een standaard cordless dingetje van een tientje. Verder idd: test ze zelf eens, want het verschil zit hem echt in de 'pasvorm'.
Of de verschillen te klein zijn hangt misschien af van hoe goed je begaan bent met je muis en je ervaring met verschillende muizen, maar ik merk hier toch echt duidelijke verschillen. En die kun je dan ook feitelijk aflezen in die tests.

Een duidelijk voorbeeld; met mijn Logitech G3 is het zowat onmogelijk te spelen op onze stoffen muismatten. Zodra ik een redelijk snelle beweging maakt volgt tie `t niet meer. Mijn oude MS IntelliMouse met LED-sensor heeft er geen enkel probleem mee. Verschil is wel dat de massa v/d mensen een hoge muisgevoeligheid gebruikt en die snelheid niet gauw bereikt. Maar als je beide hebt, merk je meteen het verschil.

Laat je niet misleiden door de marketing in gamegear. Men is de fout in gegaan met lasers en daar komen ze nu, na de bekende testresultaten, op terug (zie deathadder).

[ Voor 13% gewijzigd door Patriek op 15-04-2007 18:22 ]

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Kijk ook eens naar de Razer Krait!

Zonder die (overbodige?) knoppen, ook een mooi muisje!

• Revolvist
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik heb een Logitech G5 2007 Editie (of iig de nieuwe versie) en het is echt een geweldige muis! Hij ligt echt heel lekker in de hand, beter dan de oude G5 ook. Ik heb een keer een Razer vastgehouden ergens (bij de Mediamarkt ofzo), volgens mij de copperhead, en zelf vond ik hem totaal niet lekker vasthouden, want ik kon mijn pink niet op de zijkant neerleggen omdat die te schuin was. Dus ik zou zeggen ga een keer naar de Mediamarkt en probeer de muizen eens! :P Iedereen heeft zijn eigen 'smaak'.

[ Voor 3% gewijzigd door Revolvist op 17-04-2007 17:42 ]

Pagina: 1