MSI P965 Bios update mislukt

Pagina: 1
Acties:
  • 896 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11-2025
Goede avond,

Ik dacht met mn stomme kop de live Update functie eens uit te proberen.
Het programma crashte, Flash mislukt.

Mn systeem gaat nog wel aan, alle fans gaan draaien. Floppy hoor ik NIET, geen beeld, geen toetsenbord (Numlock etc)

Ik heb al geprobeerd een bootflop te maken volgensen de instrucies hier in de FAQ. Maar dat lukt niet aangezien ik geen Floppy activiteid heb.

Wie kan me vertellen wat ik moet/kan doen om weer een werkend systeem te krijgen.

Specs:
MSI P965 NEO
E6600
2gig Kingston
DvD
Vista

Bvd, Bas

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat je dit bordje tegen de muur kunt hangen.
De P965 van MSI heeft bij mijn weten namelijk geen losse bioschip maar zit die integrated in de chipset (net als mijn DS3 van gigabyte heeft) . Hotflashen gaat dus niet (dat kan alleen als je een socketed bios hebt, en die heb je zeker niet).

Je kunt hem natuurlijk RMA sturen naar MSI en hopen dat ze coulant zijn en het plankje vervangen.

• ApOE
Meen je niet?!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anders zou ik het niet typen.

Ik heb dit bordje zelf ook gehad, maar kon toch echt geen losse bioschip vinden. Tenzij ik me heel sterk vergis zit het gewoon in de chipset, danwel ergens een chipje dat niet van je mobo los te krijgen is. Dus zelf vervangen kan niet.
Als je niet kunt booten met een bootflop zoals beschreven staat in de FAQ dan is het iets waar je niets aan kunt doen.

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-04 22:13
Zit er geen batterij op dat bordje? Anders even de stroom eraf halen, batterij eruit halen, power knop indrukken, batterij terug, stroom eraan, pc aanzetten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

XNightmare schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 21:33:
Zit er geen batterij op dat bordje? Anders even de stroom eraf halen, batterij eruit halen, power knop indrukken, batterij terug, stroom eraan, pc aanzetten.
Dat werkt alleen in het geval van verkeerde CMOS settings. Als de firmware (bios dus) corrupt is dan haalt dit niets uit.

• ApOE
Toch bedankt voor je snelle reactie.
Balen zeg, kan ik mn OEM lecentie van Vista ook wel op mn buik schrijven zeker :(
Toch wel vreemd dat die mobo Vista ready is, alleen de software crash op een "ongelegen" moment :S

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ApOE schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 21:34:
Toch bedankt voor je snelle reactie.
Balen zeg, kan ik mn OEM lecentie van Vista ook wel op mn buik schrijven zeker :(
Toch wel vreemd dat die mobo Vista ready is, alleen de software crash op een "ongelegen" moment :S
Dat is ook de reden dat je gewoon vanuit DOS moet flashen (misschien nu een beetje mosterd na de maaltijd). Dus volgende keer gewoon vanuit dos AWDFLASH (of soort gelijk prog) starten op die manier flashen.
Vanuit windows flashen doe ik hooguit als ik een backup bios op het bord heb zitten, anders netjes vanuit DOS, dat bespaart gewoon een hoop ellende.

En verder is het zo dat lang niet alle software feilloos werkt in Vista, de reden dat veel mensen het niet willen.

• ApOE
Ik had ook beter moeten na denken.
Wat baal ik hier van zeg, ik zal MSI maar een heel vriendelijk mailtje sturen. Misschien dat ze me kunnen helpen. (Tis toch ook een beetje hun schuld)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ApOE schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 21:39:
Ik had ook beter moeten na denken.
Wat baal ik hier van zeg, ik zal MSI maar een heel vriendelijk mailtje sturen. Misschien dat ze me kunnen helpen. (Tis toch ook een beetje hun schuld)
Ik denk dat dat het beste is wat je kunt doen (ook al zie ik niet in hoe het hun schuld is). Misschien dat zij nog wat inside info hebben waarmee ze het ding kunnen maken.

Verwijderd

bij gigabyte is het geloof ik zo als je het met hun tool gedaan hebt dat het dan vergoed word (heb zelf 2 x DS4 gehad en nu een DS3)

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Je hebt toch altijd nog van die nood-oplossingen? Dat je de BIOS los op diskette of CD-R zet. En dan opstarten dat hij daar naar gaat zoeken ofzo?

Vroeger moest je tenminste nog een .bat hebben met stukje code erin om op te starten (diskette) maar dat zie ik dus steeds vaker tegenwoordig met CD-R'etjes waar je de BIOS op moet zetten.

• ApOE
Oe.. je hebt mijn aandacht :)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Shaggy_NL schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 21:48:
Je hebt toch altijd nog van die nood-oplossingen? Dat je de BIOS los op diskette of CD-R zet. En dan opstarten dat hij daar naar gaat zoeken ofzo?

Vroeger moest je tenminste nog een .bat hebben met stukje code erin om op te starten (diskette) maar dat zie ik dus steeds vaker tegenwoordig met CD-R'etjes waar je de BIOS op moet zetten.
Dat lukt alleen als je een boot block error krijgt na het flashen. Zonder beeld is er sowieso niks aan te beginnen.
Als ik jou was zou ik bord terugsturen naar de leverancier met de melding dat ie geen beeld meer geeft, die zullen em normaal gesproken terugsturen naar de distribiteur of evt. direct omruilen
Je hebt het bord immers geflasht met MSI's eigen software en zodoende ook niks verkeerd gedaan.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Heng er eens een floppydrive aan, als je dan floppydrive geratel hoort heb je kans dat je hem nog kan fixen.
Hoe? Dat vertel ik wel als je dat geratel hoort :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

nieuwe borden hebben een nood opties.
Meestal met de originelen cd rom
Mijn gigabyte heeft deze optie ook
De asus heeft een exyta nood bios die word ingeschakelt.
De msi is rijp voor de muur (leuk voor terw_dan)

• ApOE
Geen Floppy geratel, wel Cd/dvd actie. Als ik er een Dvd in doe, dan lijkt het erop alsof hij hem probeerd te lezen.

Is het een plan om awdflash en een bios file op dvd te zetten?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
ApOE schreef op zondag 15 april 2007 @ 00:25:
Geen Floppy geratel, wel Cd/dvd actie. Als ik er een Dvd in doe, dan lijkt het erop alsof hij hem probeerd te lezen.

Dat doet een CDROM standaard als je er een CD in stopt

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ApOE schreef op zondag 15 april 2007 @ 00:25:

probeer maar, maak gewoon een schijfje op exact dezelfde manier als je bootdisk aan en hoop dat hij dan wat doet, dat zou echt de enige uitweg zijn.

Verwijderd

dat hangt er nog maar net vanaf, je weet zeker dat het niet de CD-ROM drive zelf is die de disc even leest?

soms is het dat je enkelt de BIOS file (.bin) op CD moet zetten, maar in andere gevallen moet je een automatische flash CD maken (bootdisk op CD plempen, AWDFLASH aansturen vanuit autoexec.bat)

zie hiervoor de handleiding van je moederbord (welke methode geschikt is)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 00:33 ]

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
laatste hoop = http://www.flashbios.org/...p?cPath=22&products_id=54
kost je wel wat geld, maar dan heb je wel weer een werkende bios :)

http://specs.tweak.to/15535

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Volgens Terw-Dan zat die er waarschijnlijk niet op he ;)
, maar zit hij in de chipset.

[ Voor 21% gewijzigd door Maarten-NForce op 15-04-2007 00:43 ]

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 21:31:
[...]
Tenzij ik me heel sterk vergis zit het gewoon in de chipset, danwel ergens een chipje dat niet van je mobo los te krijgen is
even ter info, je vergiste je wel degelijk. de BIOS chip zit namelijk domweg vastgesoldeerd aan het moederbord ipv in een socketje geplaatst.

• ApOE
Terw_Dan schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 21:31:
[...]

Ik heb dit bordje zelf ook gehad, maar kon toch echt geen losse bioschip vinden. Tenzij ik me heel sterk vergis zit het gewoon in de chipset, danwel ergens een chipje dat niet van je mobo los te krijgen is. Dus zelf vervangen kan niet.
Eens kijken of ik er 1 kan vinden :P

• hell4you
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:58
kun je niet gewoon je bios clearen.. die dingen van tegenwoordig zijn toch crash-free O-)

zie handleiding (pagina 2-19)
of voor de mensen met wat minder tijd :P -->

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehosting.com/out.php/i473477_neomanualsmall.png

het is een proberen waard toch? :)

• ApOE
Dat was het eerste wat ik probeerde, helaas zonder suc6 :(
CD.DVD's met bios files, AUTOEXEC.BAT etc wil ook niet lukken.

Zo vaag he, hij gaat aan. Na 5seconden gaat mn videokaart Fan Volgas draaien en dan houd het op. En dan veranderd er niets meer.

Verwijderd

hell4you schreef op zondag 15 april 2007 @ 00:52:
kun je niet gewoon je bios clearen.. die dingen van tegenwoordig zijn toch crash-free O-)

[afbeelding]

mad-dog schreef op zondag 15 april 2007 @ 00:15:
[...]

Dat lukt alleen als je een boot block error krijgt na het flashen. Zonder beeld is er sowieso niks aan te beginnen.
Als ik jou was zou ik bord terugsturen naar de leverancier met de melding dat ie geen beeld meer geeft, die zullen em normaal gesproken terugsturen naar de distribiteur of evt. direct omruilen
Je hebt het bord immers geflasht met MSI's eigen software en zodoende ook niks verkeerd gedaan.
dat gaat dus helaas niet werken he

• hell4you
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:58
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 00:58:
dat gaat dus helaas niet werken he
ja ok.. idd nu je het zegt is het ook logisch.. want waar moet ie zijn data dan vandaan toveren.. :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

tjtristan schreef op zondag 15 april 2007 @ 00:40:
laatste hoop = http://www.flashbios.org/...p?cPath=22&products_id=54
kost je wel wat geld, maar dan heb je wel weer een werkende bios :)
Maar zonder chip gaat dat lastig he :P
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 00:42:
[...]

even ter info, je vergiste je wel degelijk. de BIOS chip zit namelijk domweg vastgesoldeerd aan het moederbord ipv in een socketje geplaatst.
Enig idee waar die chip dan op dat bord zit. Ik kan hem namelijk niet vinden.
ApOE schreef op zondag 15 april 2007 @ 00:56:
Dat was het eerste wat ik probeerde, helaas zonder suc6 :(
CD.DVD's met bios files, AUTOEXEC.BAT etc wil ook niet lukken.

Zo vaag he, hij gaat aan. Na 5seconden gaat mn videokaart Fan Volgas draaien en dan houd het op. En dan veranderd er niets meer.
Dan denk ik dat je dat plankje tegen de muur kunt hangen, want die bios is dan echt dood.

Verwijderd

Een gesoldeertde chip kan ke wel flashen.
JE moet een losse zelfde chip die al geflash is boven op de anderen plaatsen en vast solderen.
Dan kan je gewoon booten en op nieuwe flashen.
De vraag is alleen waar haal je die?

• mouse256
  • Laatst online: 17-04 10:26
Volgens de msi site: dit of dit , help dat mss?

trouwens: die live update is een ramp, ipv dat ze een supported os check er op steken. Als je het niet gezien hebt dat het idd niet onder vista werkt (staat wel op hun site) en het probeert te installeren op vista 64bit wordt je zot van de foutmeldingen weg klikken...

• ApOE
Ik heb een Bootflop gemaakt met "drdflash", Een autoexec.bat aangemaakt en de op de bootflop gezet (Moest de bestaande vervangen) awdflash en een biosblife op flop gezet.
5min staan kijken naar het lampje van mn floppydrive, maar die licht geen 1x op :(

Het enige wat ik krijg is, Power on, reset, CPU-Fan, netwerk lampje, Video-Fan volgas (Na een paar seconden) en zo blijft het dan.

*Snik*

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan heb je zowat alles gedaan wat je kon doen en is die plank gewoon dood :'(

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Wat ik nog niet heb gezien is het proberen van de CD die je bij je mobo kreeg. Bij sommige bordjes is het zo dat als je die CD (met chipset drivers) erin stopt, dat je op een alternatieve je BIOS kan restoren. Gezien er wel activiteit is op je DVD station is het het proberen waard. Ook een USB stick kan uitkomst bieden. Hoe dat moet, staat allemaal in je handleiding. Het verbaast me dat je die nog niet gelezen hebt m.b.t. het restoren van de BIOS. Alhoewel ik je weinig kans geef dat je je bordje weer werkend krijgt, zou je toch eens die stappen EXACT volgen...

• ApOE
Ik heb gister avond/nacht de handleiding door gespit. Niks gevonden over Bios recovery!

Ik pak het boekje er nog eens bij :9

Edit - Staat NIETS over bios recovery in het boekje!

[ Voor 18% gewijzigd door ApOE op 15-04-2007 18:04 ]

Verwijderd

nee gigabyte en asus onderstuen bij dooie bios update de cd-rom nog
De originelen cd heeft dan de fabriek bios ingebouwt in de boot sector van de cd.
Hier door word de moederbord met de eerste bios uitgerust
Msi heeft dat helaas niet.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op marktplaats kun je vast wel een goedkoop 2e hands alternatief vinden. Sommige webshops veilen hun oude spullen nog wel eens, wellicht zit er iets bij zoals een moederbord dat jij nodig hebt.

Verwijderd

dr snuggles schreef op zondag 15 april 2007 @ 18:27:
Op marktplaats kun je vast wel een goedkoop 2e hands alternatief vinden. Sommige webshops veilen hun oude spullen nog wel eens, wellicht zit er iets bij zoals een moederbord dat jij nodig hebt.
:|
Waarom zou je een goedkoper (lees: waarschijnlijk slechter moederbord) willen hebben als die je nu hebt gewoon goed is. Hij lost het hopelijk op. Op deze manier hoeft hij geen nieuw bord te kopen!
Als jij een duur ding had gekocht, en kapot is gegaan, zou jij hem ook niet graag hebben vervangen door een goedkoop ding, en had je hem ook graag willen repareren

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 14:27 . Reden: Toevoegen tekst ]

Verwijderd

hell4you schreef op zondag 15 april 2007 @ 00:52:

[afbeelding]

http://nl.wikipedia.org/wiki/CMOS --> 2e keer dat ik deze opmerking lees.... Enige wat je kunt doen is of MSI mailen of proberen het bordje naar je leverancier terug te sturen in de hoop dat ze het niet zien >:)

• ApOE
Ik heb mijn moederbord opgestuurd naar MSI, deze hebben mijn moederbord gemaakt/deze hebben mij een ander exemplaar gestuurd.
Erg nette service van MSI

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Waar heb je hem naartoe gestuurd (NL?) en met welke helpdesk heb je hoe contact gelegd? Is wel handig om te weten :).

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

mad-dog schreef op zondag 15 april 2007 @ 00:28:
Dat doet een CDROM standaard als je er een CD in stopt
Niet dus.
Het was trouwens niet genoeg om enkel AUTOEXEC.BAT op die CD te zetten. Het moet nog bootable zijn ook.
Maargoed, vijgen na pasen :z

Yes, but no.

Verwijderd

ApOE schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 10:17:
Ik heb mijn moederbord opgestuurd naar MSI, deze hebben mijn moederbord gemaakt/deze hebben mij een ander exemplaar gestuurd.
Erg nette service van MSI
Ik heb hetzelfde probleem met een MSI moederbord. Heb ook gemaild naar MSI en ik kan hem ook opsturen. Hoe lang heeft het bij jou geduurd? Ik ben hem liever niet al te lang kwijt...
Pagina: 1