Toon posts:

dvd station niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 520 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hier mijn probleem, na een reparatie van windows xp(met de install cd) worden mijn dvd station en cd station niet herkend door windows terwijl ze ervoor nog wel werden herkend.

de bios detecteerd hun en ze krijgen stroom, ze staan niet in apparaatbeheer en de ide controller werkt voor zover ik weet naar behoren, en ze zijn via dezelfde ide kabel verbonden aan het mobo.

als iemand suggesties heeft wat ik kan doen dan hoor ik het graag.

Verwijderd

Er staat wel ergens een faq op dit forum, maar dit zal er wel buiten vallen;

* Sluit eerst eens 1 apparaat aan op die ide kabel,
* loop de bios instellingen na om te checken dat de betreffende ide poort nog actief is,
* doe het zelfde in apparaatbeheer.(check de controller niet je dvd aparaat.. )

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zitten te kijken in apparaatbeheer, ik zie niet iets dat ide controller ofzo heet maar wel "primair IDE-kanaal" en die heeft als melding "Er zijn geen stuurprogramma's voor dit apparaat geïnstalleerd".

heeft niemand een idee wat ik hieraan kan doen want dit is zéér onhandig.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
*een voorzichtige kick omhoog*

kan iemand mij misschien uitleggen of een link geven hoe je de schijven verandert naar slave en (master?)

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 23:23
Welk moederbord heb je?
Aan welke controller(s) zitten de speler(s)?
Extra drivers misschien nodig voor die controller?
Al eens geprobeerd om de drivers opnieuw te installeren, zoeken in windows update enzo?

In master en slave instellingen moet je niet rommelen als het al eens gewerkt heeft. Je geeft eigenlijk zelf het probleem al aan: "Er zijn geen stuurprogramma's voor dit apparaat geïnstalleerd".

Verder heb je alleen software veranderd. Dus de fout is zeer waarschijnlik ook software matig.

[ Voor 41% gewijzigd door FireWood op 17-04-2007 23:11 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
ja het lijkt me wel software matig, de drives krijgen stroom en worden herkend in de bios, de drives zijn aangesloten met 1 ide kabel. het moederbord weet ik niet(dell pc:( ). dat van die drivers zal ik eens nagaan.

h.edink, bedankt voor de suggestie om te zoeken naar die drives in windows update heb dat gedaan en ik heb mijn drives weer tot mijn beschikking. hartelijk bedankt _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 00:35 ]

Pagina: 1