Toon posts:

SATA en IDE schijf probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb sinds vandaag een nieuw systeem in elkaar gezet, maar ik denk ik haal de oude harde schijf uit me oude systeem en plug die hierop en ik heb gelijk xp en alles er weer op staan! Alleen werkt dit niet jammer genoeg.

Als ik de ide schijf erop aansluit (de oude) en hij start op krijg ik gelijk blauw beeld van windows en word opnieuw opgestart, dit werkt totaal niet. Dus nu heb ik op de andere sata schijf windows geinstalleerd.

Nu probeerde ik het nog een keer, want denk nu heeft hij een stabiele windows waar hij onder draait, maar krijg hetzelfde, hij gaat vanaf de IDE schijf booten. Ik heb al in de bios instellingen gekeken maar ik zie niet staan vanaf welke van de 2 schijven hij nu boot :'(

Weet iemand een oplossing hiervoor? Ik wil toch erg graag die bestanden terughebben van de andere schijf!

ALvast bedankt!

Configuratie:
Asus M2N4-SLI
Asus EN7600GS
Maxtor Diamondmax 21, 250GB
Amd Athlon 64 x2 4600+
Kingston 1gb ddr2 800mhz

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-02 23:06

Thapous

Nee toch niet.

Je moet zowieso Windows herinstalleren, windows van een ander systeem meenemen kan niet.

Misschien slim om op de S-ATA schijf windows te zetten en dan die andere schijf ook aansluiten dan kun je nog bij de gegevens als ik het goed heb ;)

//Thapous

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ik heb op de S-ATA schijf windows vista geinstalleerd, nu sluit ik de andere schijf aan, maar hij gaat dan alsnog winxp opstarten vanaf de IDE schijf, maar hij moet juist Vista opstarten vanaf de S-ATA schijf, alleen dit doet hij niet.

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:25
Je kan in je bios de volgorde aanpassen waarin de HDD's worden aangesproken, als het goed is.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Even goed zoeken in je BIOS, druk anders tijdens het booten (tijdens de POST) op F8, bij Asus is dat meestal de shortkey voor het bootmenu.

offtopic:
Een S-ATA schijf is net zo goed een IDE schijf als een P-ATA schijf. Misschien duidelijker om de juiste termen te gebruiken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
fsfikke schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 19:49:
offtopic:
Een S-ATA schijf is net zo goed een IDE schijf als een P-ATA schijf. Misschien duidelijker om de juiste termen te gebruiken.
we weten toch allemaal wat ie bedoelt ;) verder ben ik het wel met je eens :P ;) je kunt gewoon de volgorde waarin je schijven worden aangesproken aangeven :)

[ Voor 10% gewijzigd door struul op 14-04-2007 21:04 ]

Pagina: 1