Toon posts:

WD800BB IDE disk problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt, heb ik een probleem met mijn WD800BB IDE harde schijf. Sinds korte tijd krijg met deze schijf dat ie zich ineens herstart, wat ervoor zorgt dat mijn pc volledig reboot, aangezien ik op deze schijf ook mijn Windows heb staan.
De capaciteit van de schijf is 80gb, en deze is opgedeeld in 2 partities, 1 van 10gb(waar mijn Windows op staat) en 1 van 70.

In eerste instantie als dit gebeurde kon ik mijn windows gewoon weer inkomen en dan een chkdsk uitvoeren. Met de Partitie C(10gb) was niks aan de hand, de E partitie(70Gb) gaf wel regelmatig problemen. Deze partitie zorgt er volgens mij ook voor dat mn pc zo loopt te flippen.
Bij de chkdsk op E krijg ik soms ook een onbekende fout.

Zoals ik al zei, was het opnieuw inkomen van windows geen probleem. Ik had via Speedfan een S.M.A.R.T. testje gedaan, waarbij alles op Good en Very Good stond, op Ultra DMA CRC Error Rate na. Deze had de status Watch, en het balkje stond helemaal aan de linkerkant. Ik kwam erachter dat dit te maken heeft met de bekabeling, dus ik de IDE kabel vervangen, alleen nu komt hij of met een bluescreen die heel snel even voorbij flitst en dan start mn pc weer opnieuw op, of start mijn HDD opnieuw op en is het dus hetzelfde feest...

Mijn vraag, is het mogelijk om de E partitie uit te sluiten bij het booten, zonder dat ik deze partitie moet formateren of verwijderen? Zo niet, is er dan een andere oplossing zonder data over te moeten zetten de boel weer aan de praat te krijgen?

Ik heb der nogal haast bij, en aangezien ik niet mijn windows op een andere schijf kan zetten, moet het dus vanuit deze schijf opgelost worden..

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Als SMART met Ultra DMA CRC errors komt zou ik je IDE kabel maar eens controleren / vervangen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan, maar dit heeft me niks opgeleverd.. Alleen maar dat ik helemaal Windows niet meer in kan komen!!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Zou de officieele tool van WD gebruiken om de status van je disk te testen, als die fouten geeft en RMA aanbeveelt; kijk eens of je nog garantie hebt.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen, maar ik kom mn windows niet in!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Met de cd van Windows even checkdisk en gelijk fixboot en fixmbr doen?

Verwijderd

Topicstarter
Al geprobeerd, zorgt ervoor dat ik weer in windows kan komen, maar t duurt niet lang en dan valt me pc weer uit.. SMART en WD tools laten geen problemen zien, dus ik dacht dat ik er toch maar aan moest gaan geloven, dus ik alle partities verwijderen met de XP setup disk en mijn Windows op een andere schijf instaleren, maar halverwege, BSOD... Ik haal de WD schijf die problemen geeft eruit, weer BSOD.. Ik haal vervolgens de maxtor deruit en zet de WD er weer in, weer BSOD.. Elke keer de fout melding IRQL_IS_NOT_LESS_OR_EQUAL

Kan dus nu niet eens Windows instaleren. Is er een ander onderdeel kapot?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

lijkt verdacht veel op een geheugen probleem. Test dat eens met memtest. ALs je meerder bankjes hebt probeer het is met eentje / de ander alleen

Verwijderd

Topicstarter
Memtest is nu bezig, is alleen zo traag als ik weet niet wat!! 10% totale tests duurt 20 minuten!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

20 minuten? Laat hem maar 20 uur draaien, dan kan je iets zeggen over hoe stabiel het geheugen is.
Neem ook eens de BSOD guide door in WOS om meer info over je BSOD te krijgen.

Hoezo ben je er zo zeker van dat je HD het probleem is?

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 15-04-2007 21:03 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nou mn HDD was een probleem, wist ik 100% zeker.. Dat is nu opgelost, alleen krijg ik dus nu deze BSOD. Die memtest loopt nog altijd en ik laat hem lekker doorlopen, omdat het probleem nu waarschijnlijk daar ligt.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Hoe hoog is de geheugen doorvoersnelheid die memtest laat zien linksboven? Als die erg laag is, is er wellicht iets goed mis.

Verwijderd

Topicstarter
Doorvoer snelheid staat op 645 mb/s. Heb DDR-RAM en t was daht ik PC3200. 1x 512mb en 2x 256mb.Ik heb een stuk of 6 keer die test door laten gaan en kwam niet uit op problemen, er bleef elke keer gewoon PASS komen. Geen errors of iets.

*UPDATE*
Probleem zat hem in een van mijn 256mb DDR reepjes... Ik had er eentje uitgehaald en nu doet hij het weer zoals hij hoort, kom nu alleen 256mb RAM te kort ;) Het probleem lijkt dus opgelost, dus hier kan een slotje op!

Bedankt aan iedereen die me geholpen heeft met het verhelpen met mijn probleem :Y) d:)b

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 19:23 ]

Pagina: 1