Hallo, ik heb sinds een paar weken een probleem met mijn ultieme studentenbak: een 1991 opel astra F. Voorheen liep hij altijd wel een beetje onrustig bij het stationair draaien, maar nu is bij de start het stationair toerental soms heel hoog, en soms juist te laag, zodat de motor weer afslaat. Ook merk ik dat de auto (ook warm) inhoud en stotterd bij het optrekken.
Ik dacht zelf dat het een soort choke ofzo is waar het fout mee gaat, in ieder geval een mechanisme om de motor door een koude start heen te helpen. In plaats van naar de garage te gaan wil ik eerst zelf kijken of ik het kan oplossen, ik denk zelf dat het vuiligheid is ofzo. Misschien zit het benzinefilter vies, of de carb of iets heel anders.
De vraag is, wat kan het zijn en waar moet ik zoeken?
De motor is een 1.6 benzine, met carberateur (voor zover ik weet nog niet eens injectie) Hij heeft circa 170.000km gelopen.
Ik dacht zelf dat het een soort choke ofzo is waar het fout mee gaat, in ieder geval een mechanisme om de motor door een koude start heen te helpen. In plaats van naar de garage te gaan wil ik eerst zelf kijken of ik het kan oplossen, ik denk zelf dat het vuiligheid is ofzo. Misschien zit het benzinefilter vies, of de carb of iets heel anders.
De vraag is, wat kan het zijn en waar moet ik zoeken?
De motor is een 1.6 benzine, met carberateur (voor zover ik weet nog niet eens injectie) Hij heeft circa 170.000km gelopen.