Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Astra] Stationair probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Hallo, ik heb sinds een paar weken een probleem met mijn ultieme studentenbak: een 1991 opel astra F. Voorheen liep hij altijd wel een beetje onrustig bij het stationair draaien, maar nu is bij de start het stationair toerental soms heel hoog, en soms juist te laag, zodat de motor weer afslaat. Ook merk ik dat de auto (ook warm) inhoud en stotterd bij het optrekken.

Ik dacht zelf dat het een soort choke ofzo is waar het fout mee gaat, in ieder geval een mechanisme om de motor door een koude start heen te helpen. In plaats van naar de garage te gaan wil ik eerst zelf kijken of ik het kan oplossen, ik denk zelf dat het vuiligheid is ofzo. Misschien zit het benzinefilter vies, of de carb of iets heel anders.

De vraag is, wat kan het zijn en waar moet ik zoeken?

De motor is een 1.6 benzine, met carberateur (voor zover ik weet nog niet eens injectie) Hij heeft circa 170.000km gelopen.

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 09:54

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Zijn vele oorzaken mogelijk. Vuil in de carburateur zou een goede kunnen zijn. Luchtfilter niet goed schoon waardoor niet genoeg lucht doorkomt. Kan trouwens best een injectie zijn in die tijd hoor. Die werd toen al volop gebruikt. Trouwens ik mag kennelijk ook even :w naar een mede amateur.

*empty*

Verwijderd

Als het carbs zijn is wellicht je naald rot

• LeonM
Ik zal morgen kijken of ik tijd heb om de carb eruit te halen en schoon te maken, gewoon met een borsteltje en wat wasbenzine neem ik aan?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
LeonM schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 20:45:
Ik zal morgen kijken of ik tijd heb om de carb eruit te halen en schoon te maken, gewoon met een borsteltje en wat wasbenzine neem ik aan?
Als je niet goed kan blazen kan wat perslucht ook fijn zijn :+ Aangezien ik dat niet kan gebruik ik 3 bar perslucht om de spoeiers schoon te maken :+

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 14-04-2007 20:49 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11 12:31
Ergens een temperatuursensor stuk waarschijnlijk. Slopeldealert bellen en vragen waar die bij Astra zitten.

• LeonM
Snelle Henkie schreef op maandag 16 april 2007 @ 00:00:
Ergens een temperatuursensor stuk waarschijnlijk. Slopeldealert bellen en vragen waar die bij Astra zitten.
Die is een tijdje geleden al vervangen, dus dat is het probleem niet, ook de thermostaat is vervangen, evenals de waterpomp. De motor blijft netjes op de juiste temperatuur.

Het stationair draaien van de motor heb ik inmiddels al flink kunnen verbeteren door de 12V contacten van de ontstekingspoel schoon te maken, die waren erg vies. Bovendien heb ik een gescheurde luchtslang tussen de carb en het filter vervangen.

Binnenkort maar even verder zoeken naar het volgens probleem: Er komt via de ventilatie een verbrande olielucht binnen als je afremd voor bijvoorbeeld een rood licht, vooral als de verwarming erbij aanstaat. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

carterventilatie misschien?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
loopt je koppeling misschien aan?

U vraagt, wij antwoorden.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
LeonM schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:24:
[...]

...
Binnenkort maar even verder zoeken naar het volgens probleem: Er komt via de ventilatie een verbrande olielucht binnen als je afremd voor bijvoorbeeld een rood licht, vooral als de verwarming erbij aanstaat. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Stotteren heb ik ook gehad, voor 90% verholpen na nieuwe roter + verdeelkap
De andere 10% kwam door brakke spanningsinvoer in bobine, die liet het soms afweten.

Rook/brand-olielucht...
Dat heeft mijn auto ook (astra f uit 1993). Vooral als ie warm is, dan "lekt" er olie op motorblok, die ter plekke verdampt (=die lucht).
Heeft trouwens bij mij niets met de verwarming te maken, zodra de blower draait stinkt het meteen in de auto (aangezien die dus de lucht voor aanzuigt trekt ie dus de stank naar binnen, ongeacht temperatuurstand.

Bij mij zie je ook wat vettige "aanslag" rondom een paar bougies zitten.
Olieverbruik is niet bijzonder hoog, koelvloeistof wel wat hoger.
Als ik goed doortrap op de snelweg dan zie je 'm ook aardig roken (wit), kortom, alle symptonen van lekke koppakking. Ik ga eerst kijken of ie door de keuring komt vd week (roest :X ) en daarna dit, indien nog nodig, oplossen.

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 20-04-2007 00:52 ]

Pagina: 1