Surfen extreem traag als Torrent aan staat

Pagina: 1
Acties:
  • 1.600 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Sinds een paar dagen heb ik ineens weer dat het bijna niet te doen is om een beetje normaal te surfen wanneer ik iets aan het downloaden ben via Torrents. Als je iets aanklikt dan duurt het in sommige gevallen letterlijk 10 seconden voordat er iets in beeld komt en vaak is dan nog steeds niet alles geladen (plaatjes moeten nog te voorschijn komen, etc). Dit heb ik zowel bij GoT, T.net als hele lichte sites zoals Google.

Uiteraard komt dat niet doordat m'n upload (of download) vol zit, ik limiteer Torrents meestal op 20KB/s upload. Dit probleem had ik een tijd geleden - ongeveer een jaar denk ik - ook al, destijds alleen bij uTorrent en was de 'oplossing' om Azureus te gebruiken. Na een paar maanden probeerde ik uTorrent en toen werkte het ineens wel goed.

Nu heb ik het probleem dus weer met uTorrent, maar het probleem doet zich ook voor met BitComet, al dan niet in iets minder erge mate. Het ligt echter niet aan m'n verbinding (Orange 20Mbit), aangezien ik op m'n laptop wel gewoon kan surfen als er een Torrent aanstaat op m'n pc. Daarentegen heb ik het probleem ook op m'n laptop als ik daar via een Torrent iets probeer te downloaden. En sterker nog, op m'n pc wil Firefox zelfs zo af en toe crashen als uTorrent draait...

Wat ik zelf al heb geprobeerd:
[list]• uTorrent updaten van 1.6 (PC) en 1.61 (laptop) naar 1.7 beta - mocht niet baten
• BitComet 0.86 ipv uTorrent - Doet probleem zich nog steeds voor
• Andere poort in Torrentprogramma's instellen - Hielp niet
• Modem/router resetten - Geen invloed
• DHCP uitschakelen (je moet toch wat :P) - Ook niet
• Aantal verbindingen limiteren tot 99 - Niks
• Andere Torrents - Aantal films en series geprobeerd, allemaal hetzelfde effect
• Upload limiteren op 10KB/s - Weinig tot geen effect
• Internet Explorer gebruiken ipv Firefox - Zelfde verhaal

Overige informatie dat mogelijk van pas komt:
  • [b]Verbinding:[/] Orange 20Mbit (~1.6MB/s down, 100KB/s up) [br][b]Modem/router:[/] Wanadoo Livebox [br][b]Torrentsnelheden:[/] Uploadlimiet: 20KB/s, download: ~100KB/s [br][b]Browser:[/] Firefox 2.0.0.3 / Internet Explorer 6 [br][b]Netwerkkaart:[/] 3Com EtherLink XL 10/100 PCI For Complete PC Management NIC (3C905C-TX) (PC) / Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG (Laptop) [br][b]Netwerkbelasting:[/] 0~1% [br][b]Overige draaiende programma's:[/] [br]- Live Messenger 8.1 [br]- Miranda 0.6.0 (ICQ) [br]- Thunderbird 1.5.0.10 [br]- mIRC 6.20
Dus als iemand nog ideeën heeft wat ik zou kunnen proberen, dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt voor de moeite :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Zeldzame UPnP implementaties welkere prima functioneren zouden tijdelijk uitschakelen DHCP vernuttelozen.

[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 30-08-2016 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Anoniem: 159710 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 18:34:
[...]

Waarschijnlijk is deze 99 verbindingen nog steeds te veel voor je router. Ik weet voor 90% zeker dat dat de oorzaak is.
Dacht al dat iemand dat zou gaan zeggen ;) Aantal verbindingen heeft altijd op 500 gestaan en heeft het tot ongeveer 2 dagen geleden dus ook gewoon goed gedaan. En aangezien ik op m'n laptop gewoon kan surfen als op m'n pc een torrent aan staat lijkt het me sterk dat de router de boosdoener is (vandaar dat ik het dus ook in CSA heb gezet en niet in netwerken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:05
Inderdaad, ik heb ook een family pakket van orange, met de livebox haal ik op mn pc toch wel zo'n 6 / 700 connecties :).

Je zou misschien nog even naar het aantal tcp/ip connecties van je pc kunnen kijken (maximaal 10 normaal, heb die zelf op 128 staan..) weet niet zeker of dat wel helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theraven1982
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07-2011
Ik heb precies hetzelfde als ik torrents heb aanstaan. Geloof dat de ARP cache dan volraakt, zodat nieuwe connecties er niet meer in komen.
Vreemd genoeg helpt het bij mij als ik mn router reset, dan kan ik daarna weer een tijdje torrenten, tot het weer te erg wordt :\ (een prestige router heb ik).
Connecties e.d. verminderen in utorrent, of connecties ophogen in de router hielpen beide niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Probeer Tixati of lichtere alternatief PicoTorrent? Massa verbindingen of oudere client of wellicht versie slecht?

[ Voor 228% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 30-08-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Hahn schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 18:36:
[...]
Dacht al dat iemand dat zou gaan zeggen ;) Aantal verbindingen heeft altijd op 500 gestaan en heeft het tot ongeveer 2 dagen geleden dus ook gewoon goed gedaan. En aangezien ik op m'n laptop gewoon kan surfen als op m'n pc een torrent aan staat lijkt het me sterk dat de router de boosdoener is (vandaar dat ik het dus ook in CSA heb gezet en niet in netwerken).
Tja dan ligt het er lijkt mij nog steeds aan welke downloads je precies aan het downloaden bent...
Dit probleem had ik een tijd geleden - ongeveer een jaar denk ik - ook al, destijds alleen bij uTorrent en was de 'oplossing' om Azureus te gebruiken
Stomme vraag, maar waarom niet gewoon Azureus gebruiken dan?

PS. een schone install van uTorrent helpt ook niks? Dat op een of andere manier log files ofzo te groot zijn>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06 01:10

Jimbolino

troep.com

Dus je laptop blijft snel als je op je pc een torrent start.
En je PC blijft snel als je op je laptop een torrent start?

Maak je trouwens gebruik van UPNP/portmapping, of ben je niet connectable?

Misschien de Windows XP SP2 connection limit omhoog gooien? (zou veel kunnen schelen als je niet connectable bent namelijk)

Niewste uTorrent (beta) heeft automatische upload throttling, misschien helpt dat iets (of juist niets)

[ Voor 14% gewijzigd door Jimbolino op 14-04-2007 18:44 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Anoniem: 204528 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 18:42:
[...]

Tja dan ligt het er lijkt mij nog steeds aan welke downloads je precies aan het downloaden bent...
Heb het ook bij andere Torrents ;)
[...]

Stomme vraag, maar waarom niet gewoon Azureus gebruiken dan?
Omdat ik uTorrent een stuk fijner vind en het gewoon goed heeft gewerkt en ik dus niet weer voor de makkelijke 'oplossing' wil kiezen.
PS. een schone install van uTorrent helpt ook niks? Dat op een of andere manier log files ofzo te groot zijn>
Heb 'm een aantal keer opnieuw gedownload en geïnstalleerd, ook op andere locaties.
Jimbolino schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 18:43:
Dus je laptop blijft snel als je op je pc een torrent start.
En je PC blijft snel als je op je laptop een torrent start?
Yup.
Maak je trouwens gebruik van UPNP/portmapping, of ben je niet connectable?
Dat ondersteunt m'n router volgens mij niet.
Misschien de Windows XP SP2 connection limit omhoog gooien? (zou veel kunnen schelen als je niet connectable bent namelijk)
Waar zou ik dat kunnen vinden? :$
Niewste uTorrent (beta) heeft automatische upload throttling, misschien helpt dat iets (of juist niets)
Ik gebruik nu uTorrent 1.7 Beta.

[ Voor 33% gewijzigd door Hahn op 14-04-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-06 22:17
Probeer dit eens :) Het ziet er een beetje dubieus uit, maar ik heb het ook gedaan toen ik nog torrents gebruikte, zo'n beetje 23 windows-installs geleden, en volgens mij werkte het prima! :)

- Daar dus ;)
-- Ik bedoel dus de 'this website'-link.

[ Voor 15% gewijzigd door Groever op 14-04-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

"Dat ondersteunt m'n router volgens mij niet."

Juist daarom uitschakelen, mijn Orange Livebox bv legt welleens het loodje als ik dat aan zet / of aan laat staan..

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 185882 op 14-04-2007 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-07 22:45
Ik had onlangs hetzelfde probleem (met azureus) en de volgende wijzigingen in mijn router hebben enorm geholpen:
Afbeeldingslocatie: http://www.gratizwebtoolz.nl/images/router.jpg

Kijk hierbij vooral naar de default waardes en de ingestelde waardes.

Het gaat hier om een linksys router met DDWRT erop. Ik weet dat dit waarschijnlijk niet te vergelijken is met jouw livebox, maar misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06 01:10

Jimbolino

troep.com

Hahn schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 18:44:
[...]
http://www.lvllord.de/

zeker als je van een (public) tracker met veel sources download kan het wat uithalen.

[ Voor 20% gewijzigd door Jimbolino op 14-04-2007 18:52 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:44

Dido

heforshe

Ik heb zelf in zo'n geval via de windows task-manager de priority van het p2p-proces verlaagd naar "BelowNormal" en alles draaide weer prima.

Aangezien het inderdaad niet aan je verbinding lijkt te liggen zal dat wellicht meer effect hebben dan je verbinding tweaken.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Briljant, binnen een half uur 11 reacties en het lijkt erop dat de oplossing er nog bij zat ook _o_ Ik heb het tooltje uit Jimbolino's linkje geprobeerd en nu gaat alles weer vanouds.

Ik dank u allen hartelijk :>

Pagina: 1