Sinds een paar dagen heb ik ineens weer dat het bijna niet te doen is om een beetje normaal te surfen wanneer ik iets aan het downloaden ben via Torrents. Als je iets aanklikt dan duurt het in sommige gevallen letterlijk 10 seconden voordat er iets in beeld komt en vaak is dan nog steeds niet alles geladen (plaatjes moeten nog te voorschijn komen, etc). Dit heb ik zowel bij GoT, T.net als hele lichte sites zoals Google.
Uiteraard komt dat niet doordat m'n upload (of download) vol zit, ik limiteer Torrents meestal op 20KB/s upload. Dit probleem had ik een tijd geleden - ongeveer een jaar denk ik - ook al, destijds alleen bij uTorrent en was de 'oplossing' om Azureus te gebruiken. Na een paar maanden probeerde ik uTorrent en toen werkte het ineens wel goed.
Nu heb ik het probleem dus weer met uTorrent, maar het probleem doet zich ook voor met BitComet, al dan niet in iets minder erge mate. Het ligt echter niet aan m'n verbinding (Orange 20Mbit), aangezien ik op m'n laptop wel gewoon kan surfen als er een Torrent aanstaat op m'n pc. Daarentegen heb ik het probleem ook op m'n laptop als ik daar via een Torrent iets probeer te downloaden. En sterker nog, op m'n pc wil Firefox zelfs zo af en toe crashen als uTorrent draait...
Wat ik zelf al heb geprobeerd:
[list]• uTorrent updaten van 1.6 (PC) en 1.61 (laptop) naar 1.7 beta - mocht niet baten
• BitComet 0.86 ipv uTorrent - Doet probleem zich nog steeds voor
• Andere poort in Torrentprogramma's instellen - Hielp niet
• Modem/router resetten - Geen invloed
• DHCP uitschakelen (je moet toch wat
) - Ook niet
• Aantal verbindingen limiteren tot 99 - Niks
• Andere Torrents - Aantal films en series geprobeerd, allemaal hetzelfde effect
• Upload limiteren op 10KB/s - Weinig tot geen effect
• Internet Explorer gebruiken ipv Firefox - Zelfde verhaal
Overige informatie dat mogelijk van pas komt:
Uiteraard komt dat niet doordat m'n upload (of download) vol zit, ik limiteer Torrents meestal op 20KB/s upload. Dit probleem had ik een tijd geleden - ongeveer een jaar denk ik - ook al, destijds alleen bij uTorrent en was de 'oplossing' om Azureus te gebruiken. Na een paar maanden probeerde ik uTorrent en toen werkte het ineens wel goed.
Nu heb ik het probleem dus weer met uTorrent, maar het probleem doet zich ook voor met BitComet, al dan niet in iets minder erge mate. Het ligt echter niet aan m'n verbinding (Orange 20Mbit), aangezien ik op m'n laptop wel gewoon kan surfen als er een Torrent aanstaat op m'n pc. Daarentegen heb ik het probleem ook op m'n laptop als ik daar via een Torrent iets probeer te downloaden. En sterker nog, op m'n pc wil Firefox zelfs zo af en toe crashen als uTorrent draait...
Wat ik zelf al heb geprobeerd:
[list]• uTorrent updaten van 1.6 (PC) en 1.61 (laptop) naar 1.7 beta - mocht niet baten
• BitComet 0.86 ipv uTorrent - Doet probleem zich nog steeds voor
• Andere poort in Torrentprogramma's instellen - Hielp niet
• Modem/router resetten - Geen invloed
• DHCP uitschakelen (je moet toch wat
• Aantal verbindingen limiteren tot 99 - Niks
• Andere Torrents - Aantal films en series geprobeerd, allemaal hetzelfde effect
• Upload limiteren op 10KB/s - Weinig tot geen effect
• Internet Explorer gebruiken ipv Firefox - Zelfde verhaal
Overige informatie dat mogelijk van pas komt:
- [b]Verbinding:[/] Orange 20Mbit (~1.6MB/s down, 100KB/s up) [br][b]Modem/router:[/] Wanadoo Livebox [br][b]Torrentsnelheden:[/] Uploadlimiet: 20KB/s, download: ~100KB/s [br][b]Browser:[/] Firefox 2.0.0.3 / Internet Explorer 6 [br][b]Netwerkkaart:[/] 3Com EtherLink XL 10/100 PCI For Complete PC Management NIC (3C905C-TX) (PC) / Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG (Laptop) [br][b]Netwerkbelasting:[/] 0~1% [br][b]Overige draaiende programma's:[/] [br]- Live Messenger 8.1 [br]- Miranda 0.6.0 (ICQ) [br]- Thunderbird 1.5.0.10 [br]- mIRC 6.20
The devil is in the details.