Toon posts:

KPN Experia box dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gister heb ik een Snel Surfen en Bellen abbonement van Het Net.
Vanmorgen deed internet het nog maar nu ik thuis kom doet hij het niet meer.
Er branden helemaal geen leds meer op het Speedtouch modem.

Wat kan dit zijn? Is hij misschien met een update bezig?

Verwijderd

Mischien dat je vergeten bent de stekker in het stopcontact te steken? :')

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
Aan/uit knop?

12V nog okeej? (Adapter meten)

Zit er wel stroom op het stopcontact waar die in is gestoken? (oftewel heeft niemand besloten dat het stopcontact moest worden gebruikt om te stofzuigen?

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Verwijderd

power zou ,als hij aangesloten is altijd moeten branden,normaliter groen,als hij rood is bij boot,is de zelftest mislukt,en is het waarschijnlijk een defecte box,maar in dit geval denk ik eerder een voedingsprobleem ......

Verwijderd

Topicstarter
Smht schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 18:28:
Aan/uit knop?

12V nog okeej? (Adapter meten)

Zit er wel stroom op het stopcontact waar die in is gestoken? (oftewel heeft niemand besloten dat het stopcontact moest worden gebruikt om te stofzuigen?
Ja er zit stroom op alleen hoe meet je de 12V
Mischien dat je vergeten bent de stekker in het stopcontact te steken?
Nee :*)
power zou ,als hij aangesloten is altijd moeten branden,normaliter groen,als hij rood is bij boot,is de zelftest mislukt,en is het waarschijnlijk een defecte box,maar in dit geval denk ik eerder een voedingsprobleem ......
Ik denk zelf niet aan een kapotte box omdat telefonie het nog wel doet, dat ook via die box gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 18:33 ]

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
Telefonie is nog niet geporteerd (bellen met 1368? en dan een tijdje wachten), dat betekent dat je nu nog belt via de analoge lijn (via de splitter ed.)

2 Mogelijkheden om te testen of je 12V het probleem is

1. Multimeter
2. Ander werkend 12V apparaat ;) met deze adapter verbinden

[ Voor 30% gewijzigd door Smht op 14-04-2007 18:39 ]

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Verwijderd

Topicstarter
Smht schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 18:37:
Telefonie is nog niet geporteerd (bellen met 1368? en dan een tijdje wachten), dat betekent dat je nu nog belt via de analoge lijn (via de splitter ed.)

2 Mogelijkheden om te testen of je 12V het probleem is

1. Multimeter
2. Ander werkend 12V apparaat ;) met deze adapter verbinden
Telefoon is wel geporteerd, heb gebeld en je moest maximaal een uur wachten. (Ik belde gisteren) Heb nu trouwens ook nummerweergave dus denk niet dat ik nog steeds over analoge lijn bel, had eerst geen nummerweergave. De telefoonstekker gaat vanaf de splitter de box in en daarna naar de telefoon, dus vind ik het merkwaardig dat hij het nog steeds doet.

Zal de adapter even testen..

Verwijderd

als u geporteerd bent moet de telefoon Direct op de box worden aangesloten en kan de splitter verwijderd worden,dus kabel in lijn van de splitter in adsl/dsl doen en telefoon op tel1/phone1
Wat u bedoelt is ACTIVEREN,niet porteren....denk ik
porteren duurt nl langer dan de door u gestelde tiijd

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 19:20 ]

Verwijderd

neemt niet weg dat dit een vreemd geval is,geen powerlamp =geen voeding

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:59
Je wordt pas geporteerd +- 10 dagen na het bellen van het activatienummer. Wanneer je voor deze tijd de telefoon op de EB aansluit waar geen stroom opstaat, zoals bij jou dus het geval is, bel je gewoon over de analoge lijn heen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik zie het verband met porteren en activeren en wat allemaal niet, omdat ik vanochtend en gisteren gewoon kon internetten via het Het Net abbonement. (Heb de snelheid gecheckt via www.speedtest.nl)

Ik bel morgen maar eens naar de helpdesk misschien is de Experia Box kapot, misschien hebben meer mensen hier last van, we zullen zien.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 21:49 ]

Verwijderd

Gast, als er geen lampjes branden op de EB en de stekker zit in het stopcontact, is of het modem stuk of de adapter. Pak een multimeter, gooi de zwarte pen in het midden en de rode pen op de buitenzijde van de plug, als de adapter nog functioneert komt er +- 18 volt af (Speedtouch) of 12 volt (Siemens).
Probeer ook eens een ander stopcontact om uit te sluiten dat het daar aan ligt. Geporteerd ben je nog niet als je vrijdag geactiveerd hebt, dat neemt 5 - 10 dagen in beslag op een analoge aansluiting, 10-14 dagen meestal op ISDN.
Mochten deze tips niet helpen (en probeer het nu ook eens op een ander stopcontact, de helpdesk zal je dat ook vragen!) , gewoon mijn vrienden op de HD bellen, zij maken een melding aan waarmee je dan binnen een paar dagen een nieuwe modem ontvangt als hij defect is.

Verwijderd

Harde reset al geprobeerd? ~15 secs je reset knop ingedrukt houden.

Verwijderd

Topicstarter
Gebeld naar de HD en in de loop van deze week zal ik een nieuwe pakket ontvangen en een doos waarmee ik het oude kan terugsturen, hoe zit het met die verzendkosten?

Trouwens wel goed dat ze meteen nieuwe sturen, dat je niet hoeft te wachten tot je oude bij hun is aangekomen en dat ze er allemaal naar gaan kijken, dat gezeur. Coplimentjes tot nu toe.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 10:51:
Harde reset al geprobeerd? ~15 secs je reset knop ingedrukt houden.
Als je box of je voeding kapot is gaat dat echt niet veel doen hoor.... Maar er is dus een nieuwe box onderweg, ziet er naar uit dat ie binnenkort weer verder kan gaan met internetten..

blub

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt, bedankt in ieder geval voor de tips en aanwijzingen!
Pagina: 1