[PS3] Rood knipperend lampje

Pagina: 1
Acties:
  • 2.881 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:18
Mijn broer heeft vanaf de lancering de PS3 in huis staan. (Hij is licht verstandelijk gehandicapt, vandaar dat ik hem probeer te helpen)

Ik heb al hier en daar op internet gekeken maar kom er niet echt uit.

Het volgende is aan de hand:

Als hij de PS3 aan zet gaat het lampje rechts branden, rood van kleur.
Als hij deze 1 keer aan raakt om het systeem aan te zetten wordt het lampje groen.
Kort hierna volgen twee korte piepjes en gaat het lampje knipperen in een rode kleur.

Het systeem doet vervolgens niets meer. Nu las ik hier en daar over warmte problemen echter staat de PS3 gewoon bovenop een lage kast zonder er iets omheen. Hij heeft er ook al een week of 3 fanatiek zonder problemen op zitten te spelen.

Het probleem doet zich voor sinds hij een blu-ray afstandbediening heeft gekocht voor zover ik van hem begrijp.

Iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:57
Probeer eens de aan/uit knop een aantal seconden ingedrukt(dus je vinger erop) te houden tot ie begint te piepen, als het goed is worden de instellingen van de PS3 dan gereset, dus als het daar aan zou liggen heb je dat snel gezien.

Heb je ook al geprobeert de PS3 aan te zetten via een controller of de BD remote?

Als ie echt kapot blijkt kun je er zelf weinig aan doen, dan is het verstandiger om Sony te bellen al lijkt het me dan vrij sterk dat de lichtjes het nog wel doen maar heb gekkere dingen gezien in me 16 jarige leventje.

[ Voor 7% gewijzigd door Rctworld op 14-04-2007 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:05
Als ik me niet vergis betekent een rood knipperend lampje dat de PS3 oververhit is. Kijk eens in de manual.
En anders eens de verkoper contacteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:05
Rctworld schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 19:28:
Probeer eens de aan/uit knop een aantal seconden ingedrukt(dus je vinger erop) te houden tot ie begint te piepen, als het goed is worden de instellingen van de PS3 dan gereset, dus als het daar aan zou liggen heb je dat snel gezien.
Dat van dat resetten is m.i. een fabeltje. Door die aan/uit ingedrukt te houden forceer je gewoon een shutdown zoals dat bij PC's ook het geval is. Ik heb het in elk geval al een paar keer gedaan en er werd gewoon niets gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 23:57
Rctworld schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 19:28:
Als ie echt kapot blijkt kun je er zelf weinig aan doen, dan is het verstandiger om Sony te bellen al lijkt het me dan vrij sterk dat de lichtjes het nog wel doen maar heb gekkere dingen gezien in me 16 jarige leventje.
Hoezo zouden de lichtjes niet doen? Een hoop apparaten hebben een zelftest, de 360 kan bijvoorbeeld een of meerdere LEDs van de ring of light rood laten worden als er iets mis is en afhankelijk van de combinatie weet je ongeveer wat. Zelfde verhaal met een moederbord die gaat piepen als er iets mis is met je CPU, RAM of videokaart om maar wat te noemen ;).

Kortom, controleer even wat de handleiding zegt over rood knipperende lampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:06
X-t-r-e-m-e schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 18:23:
Mijn broer heeft vanaf de lancering de PS3 in huis staan. (Hij is licht verstandelijk gehandicapt, vandaar dat ik hem probeer te helpen)

Ik heb al hier en daar op internet gekeken maar kom er niet echt uit.

Het volgende is aan de hand:

Als hij de PS3 aan zet gaat het lampje rechts branden, rood van kleur.
Als hij deze 1 keer aan raakt om het systeem aan te zetten wordt het lampje groen.
Kort hierna volgen twee korte piepjes en gaat het lampje knipperen in een rode kleur.

Het systeem doet vervolgens niets meer. Nu las ik hier en daar over warmte problemen echter staat de PS3 gewoon bovenop een lage kast zonder er iets omheen. Hij heeft er ook al een week of 3 fanatiek zonder problemen op zitten te spelen.

Het probleem doet zich voor sinds hij een blu-ray afstandbediening heeft gekocht voor zover ik van hem begrijp.

Iemand hier ervaring mee ?
Ik heb volgens mij ergens gelezen dat de ps3 dan "kapot is ofzo" .. Misschien even sony bellen om na te vragen, en indien die kapot is, op te laten halen voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Ik ga morgen even naar de winkel, vooralsnog werkt het apparaat nog steeds niet. Het is overigens precies hetzelfde euvel als dat filmpje op YouTube. Ik laat morgen nog wat meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Twixie schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:32:
[...]

Dat van dat resetten is m.i. een fabeltje. Door die aan/uit ingedrukt te houden forceer je gewoon een shutdown zoals dat bij PC's ook het geval is. Ik heb het in elk geval al een paar keer gedaan en er werd gewoon niets gereset.
Ja het is echt een fabeltje :O Komop man, laat me niet lachen, als je van linux terug wil naar het GameOs zonder dat je eerst moet aangeven in linux dat je de GameOS wilt opstarten dan moet je hem eerst 10 sec ingedrukt houden bij het aanzetten(en dus niet zoals jij beweert bij het uitzetten). Dit zorgt er voor dat alle instellingen terug gaan naar de standaard(houd in GameOS) en dat ie opnieuw de outputs gaat scannen(dus als jij av hebt dan merk je daar niks van). Zodra die dan HDMI vind moet ie eerst weer de max resolutie enzo detecteren ;) En dat werkt ook wel degelijk bij het aanzetten terwijl ie al op het GameOS staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Een rood knipperend lampje is een defecte PS3. Hier kun je zelf niets meer aan doen. Bij een schappelijke winkelier zul je nog wel een nieuwe meekrijgen. Let er dan even op dat je savegames op een USB-stick of een geheugenkaart zet. (Sowieso aan te raden).

edit: zo, dat was slim. Hij gaat niet meer aan dus kun je de savegames ook niet meer op een geheugenkaart zetten natuurlijk. Sjonge....

[ Voor 21% gewijzigd door Shiver23 op 16-04-2007 18:27 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Ik moet de sony-service lijn bellen. Als je dan de bon laat zien, waaraan ze kunnen zien dat hij minder als een half jaar oud is, ruilen ze hem aan de deur om. Dus als het goed is moet ik bellen, komt er een koerier, geef ik de oude mee en krijg gelijk tevens een nieuwe terug.

Morgen even een afspraak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
lol minder als een half jaar oud is, volgens mij is ééntje uit Amerika van de launch net iets meer als een halfjaar oud :P Lijkt me toch knap dat je dat hier ook nog zou moeten doen op dit moment, maarja zal wel formaliteit zijn ;)
Pagina: 1