[Apache] Limiteren van Uploadsnelheid

Pagina: 1
Acties:

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-02 16:11
Hoi mensen,

Ik zit met een probleem. Ik draai hier op een ADSL verbinding een apache webserver. Nu komt het wel eens voor dat er iemand zo 'grappig' is om te gaan WGET-ten. Hierdoor upload mijn server heel veel en zorgt ervoor dat de internetsnelheid van de andere pc's hier in het netwerk veel lager wordt. Is er een mogelijkheid om apache te forceren om maximaal een bepaalde upload snelheid te gebruiken? Ik heb hierover al fink wat gegoogled en op GoT rondgekeken maar eigenlijk niks relevants kunnen vinden.

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:52
RuntimeError schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 17:42:
Hoi mensen,

Ik zit met een probleem. Ik draai hier op een ADSL verbinding een apache webserver. Nu komt het wel eens voor dat er iemand zo 'grappig' is om te gaan WGET-ten. Hierdoor upload mijn server heel veel en zorgt ervoor dat de internetsnelheid van de andere pc's hier in het netwerk veel lager wordt. Is er een mogelijkheid om apache te forceren om maximaal een bepaalde upload snelheid te gebruiken? Ik heb hierover al fink wat gegoogled en op GoT rondgekeken maar eigenlijk niks relevants kunnen vinden.
Wat voor platform is het? Als het een standaard Windows server is kun je met standaard tooltjes zoals NetLimiter (overigens niet freeware) ook prima je doel bereiken. Volgens mij kun je niet in Apache zelf instellen hoe veel bandbreedte het mag gebruiken... :)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-02 16:11
Stom dat ik dat er niet bij verteld had. Het is een Linux server. Debian Sarge om precies te zijn, niet dat dat laatste er iets toe doet. De Apache versie is 1.3.34 .

• ReZ1987
Hmm. Ik zie wel een mod voor Apache 2.x maar daar staat nadrukkelijk bij:
Please note: mod_cband is an Apache2 module, it does not work with Apache 1.3.x!
Is upgraden geen optie? :P

Verwijderd

Over de muur naar de collega's van NOS :)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Niet direct voor Apache bedoeld, maar hiermee kan je van alle programma de beschikbare bandbreedte instellen: Netlimiter

edit:
Het topic staat nu in NOS maar je verteld niet welk OS je hebt. Dit programma is alleen voor Windows volgens mij.
Edit2:
Ja maar...
Naja ok, niet goed gelezen :P
Maar stom was het wel een beetje ;)

[ Voor 41% gewijzigd door fsfikke op 14-04-2007 18:16 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• ReZ1987
fsfikke schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 18:09:
Niet direct voor Apache bedoeld, maar hiermee kan je van alle programma de beschikbare bandbreedte instellen: Netlimiter

edit:
Het topic staat nu in NOS maar je verteld niet welk OS je hebt. Dit programma is alleen voor Windows.
*kuch*
RuntimeError schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 17:52:
Stom dat ik dat er niet bij verteld had. Het is een Linux server. Debian Sarge om precies te zijn, niet dat dat laatste er iets toe doet. De Apache versie is 1.3.34 .
;)

Verwijderd

mod_throttle misschien?

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
De Apache 1.3 is in legacy mode en bugs worden niet meer gefixed tenzij het om security gaat.
Op de Apache website zelf wordt zeer sterk aangeraden te upgraden naar 2.2

Voor Apache 2.0 en 2.2 heb je mod_cband.
Zo te zien maakt mod_cband geen onderscheid in up- of download, maar het is zeker interessant om mee te nemen.

• Roconda
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-01 14:31
Wat is hier thuis heb (op mijn interne fileserver; films etc) is dat ik al die films in een apparte map heb gezet en in die map een htaccess filetje met een Allow 192.x en Deny all.
Is simpel maar alleen mensen van buiten kunnen er nu helemaal niet bij.

Success

[ Voor 5% gewijzigd door Roconda op 14-04-2007 20:04 ]

Verwijderd

Roconda schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 20:03:
Is simpel maar alleen mensen van buiten kunnen er nu helemaal niet bij.
Misschien wil hij wél dat mensen van buiten er bij kunnen, maar wil hij niet dat ze ondertussen zijn andere activiteiten plat gooien :+

Misschien moet je de oplossing niet zozeer gaan zoeken in een Apache mod, maar in traffic shaping, en bvb de traffiek van je webserver richting internet een lagere prioriteit geven dan je andere traffiek of zelfs limiteren als je andere traffiek hebt?
Pagina: 1