Toon posts:

Thomson Alcatel Speedtouch 716 port forwarden/triggeren

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers.

Ik wil op mij eigen oude computer een site hosten, mijn server werkt en alles maar het lukt me niet om het modem goed in te stellen. Ik kan namelijk lokaal (via LAN) op mijn site maar ik krijg hem niet zo geconfigureerd dat ik dat ik hem extern (via een computer die niet op het netwerk is aangesloten) kan bekijken. Ik heb al application sharing geprobreerd en de Firewall (Modem en Computer) staat uitgeschakeld... Heeft iemand misschien een idee?
Mijn server is IIS met MS SQL.
Ik heb XS4ALL
Cya,

Rik

PS: ik weet eigenlijk niet of ik dit wel op Tweakers moet plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 18:53 ]

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Nog exacter: Alcatel SpeedTouch716WL

[ Voor 7% gewijzigd door Han op 14-04-2007 17:01 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Allebei al gedaan, geen succes :( ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 09:39 ]

• Han
  • Niet online

Han

Dan flikker die Speedtouch maar uit het raam, niks voor jou.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Han schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 17:03:
[...]

Dan flikker die Speedtouch maar uit het raam, niks voor jou.
Al gedaan, geen succes :+ .
Neej maar even serieus, is hier een oplossing voor :?

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 17:12:
Neej maar even serieus, is hier een oplossing voor :?
Begin maar eens met op te sommen wat je al allemaal hebt geprobeert en hoe. Dus niet enkel 'al geprobeert'.... Geef eens in detail aan welke stappen je allemaal hebt geprobeert en welke foutmeldingen je krijgt. Geef ook aan waar je hebt gezocht.

Verwijderd

Topicstarter
Han schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 17:15:
[...]

Begin maar eens met op te sommen wat je al allemaal hebt geprobeert en hoe. Dus niet enkel 'al geprobeert'.... Geef eens in detail aan welke stappen je allemaal hebt geprobeert en welke foutmeldingen je krijgt. Geef ook aan waar je hebt gezocht.
Ik heb de firewall uitgezet, dan precies gedaan wat Portforward zegt, ook op port 81 geprobeerd. Ik heb dus Game & Appli.cation sharing gedrukt, dan Create a new game or application. Toen heb ik de naam ingevuld (IIS port 80) en Manual entry of port maps aangevinkt. Vervolgens heb ik next gedrukt en de volgende gegevens ingevuld:

Protocol: any
Port Range: 80 to 80
Translate to: 80
Trigger Port: any
Trigger port:
Ik heb ook een keer geprobeerd Trigger port 80 maar dat lukt ook niet.

Nu druk ik op add, dan apply.
Dan ga ik naar Assign a game or application to a local network device. Daar selecteer ik als game or application IIS port 80 en als Device mijn Mac adress (van de server).
Log vink ik niet aan (ook een keer wel geprobeerd), en dan add gedrukt.

Dat heb ik gedaan.

De fout die ik krijg is gewoon simpelweg op port 80 dat ik op het modem ga inloggen, en op port 81 page cannot be found.

Cya

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nog een keer geprobeerd maar het lukt me maar niet.

Verwijderd

heb hetzelfde probleem. Kan geen game hosten omdat er op een een of andere manier geen poorten open kunnen op deze modem/router. De oplossing die we nu hebben is via Hamachi en dan lan. Wel heel vreemd dat het op een normale manier niet kan.Ook dmz instellen kan niet want dan is zogenaamd: "no compatible device found"
Pagina: 1