Ik heb een nieuwe SATA-II 300 schijf gekocht, aangesloten op mijn moederbord. Hij word herkent in Windows(Op IDE schijf), en in de bios. Maar nu, als ik ALLEEN de SATA schijf in mijn computer laat, en ik probeer Windows XP Pro te installeren, wordt hij niet herkent. Ik heb een floppy gemaakt met drivers, en die wordt na lang proberen wel herkent bij de installatie. Dus ik installeer Windows, boot mijn pc opnieuw en dan.. komt er helemaal niks, gewoon een zwart scherm (Ook niet: Insert boot device etc., maar gewoon niks.)
Met IDE werkt alles gewoon wel goed, maar SATA is gewoon een probleem. Het installeren van Linux, Debian was ook al niet gelukt, ik denk vanwege hetzelfde probeem.
EDIT: Ik ga nu een BIOS reset proberen, ik zal het resultaat posten..
Heeft geen effect gehad.. ik heb ook nog andere jumpersettings geprobeerd, en meerdere malen verschillende acties uitgevoerd met de master/slave's van de IDE apparaten (2 CD-Rom/hdd) veranderen. Niks helpt..
EDIT1:Oplossing: Gewoon de harde schijf op RAID0 (JBOD) zetten, de RAID/SATA drivers bij Windows (F6) installeren, en dan werkt het!
Bedankt allemaal!
Specificaties:
MSI K8NGM2 (NForce 410/430 met GeForce 6100/6150 on-board) klik voor specs
Samsung SpinPoint P120 (Bulk, SP2004C, S-ATA2, NCQ) klik voor specs
AMD A64 3700+
1 GB HyperX
etc.
Met IDE werkt alles gewoon wel goed, maar SATA is gewoon een probleem. Het installeren van Linux, Debian was ook al niet gelukt, ik denk vanwege hetzelfde probeem.
EDIT: Ik ga nu een BIOS reset proberen, ik zal het resultaat posten..
Heeft geen effect gehad.. ik heb ook nog andere jumpersettings geprobeerd, en meerdere malen verschillende acties uitgevoerd met de master/slave's van de IDE apparaten (2 CD-Rom/hdd) veranderen. Niks helpt..
EDIT1:Oplossing: Gewoon de harde schijf op RAID0 (JBOD) zetten, de RAID/SATA drivers bij Windows (F6) installeren, en dan werkt het!
Specificaties:
MSI K8NGM2 (NForce 410/430 met GeForce 6100/6150 on-board) klik voor specs
Samsung SpinPoint P120 (Bulk, SP2004C, S-ATA2, NCQ) klik voor specs
AMD A64 3700+
1 GB HyperX
etc.
[ Voor 17% gewijzigd door Gniels op 17-04-2007 16:57 ]
PHILIPS Motional Feedback 544