Toon posts:

scherm keuze laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Laat ik voorop stellen dat ik weinig verstand heb van hardware, dus ik hoop dat jullie me kunnen excuseren wanneer de antwoorden op mijn vragen nogal voor de hand liggen

Sinds een jaar ben ik helemaal verknocht aan het gamen op laptops. Ik heb zelf een Dell laptop M1710 met Geforce 7900 GTX

Ik wil over een 6-10 maanden waarschijnlijk een nieuwe laptop kopen en twijfel tussen een nieuwe van DELL of van Alienware (al heb ik geen ervaring met hun)

Kunnen jullie aangeven wat voor scherm nu het beste voor gamen op een laptop?
Mijn huidige dell heeft: 17-inch UltraSharpTM TFT Active Matrix WUXGA (1.920 x 1.200)-breedbeeldscherm met TrueLifeTM .
Allienware heeft 19" WideSXGA+ 1680 x 1050 LCD Display

Kan iemand me aangeven wat belangrijk is voor een goede schermkwaliteit voor Laptop? Dell TFT en Alienware LCD. Wat is het verschil tussen TFT en LCD?
Daarnaast heeft Dell WUXGA en Alienware WideSXGA.... Weet iemand wat dit betekent?

Ik moet overigens zeggen dat ik de schermkwaliteit van Dell erg goed vindt

Alvast dank!

Edwin

Verwijderd

TFT is een type LCD scherm, misschien kun je eens de grote TFT schermen topics doorkijken voor dit soort informatie.

bv: \[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 13

Hier kun je heel veel informatie uithalen over types, modellen en technologieën.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 16:11 ]

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
TFT en LCD zijn eigenlijk hetzelfde.. Officieel is TFT weer een verbetering op LCD, maar het is precies hetzelfde idee en sommige mensen noemen het TFT, anderen weer LCD. Kijk maar in verschillende webshops, de een heeft een sectie Monitoren>TFT, de andere Monitoren>LCD :)..

WUXGA en WideSXGA zullen hoogstwaarschijnlijk amper verschillen, de W in WUXGA staat voor Wide, wat bij de Alienware voluit is geschreven.
Het belangrijkste is de resulotie. 1920x1200 vs 1680x1050 is gewoon een makkelijke keuze, de schermen zijn allebei 17", de Dell heeft simpelweg meer pixels :) Ik zou voor de Del gaan.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990