Sony Bravia Home Theater sets [deel 1]

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 09:54
Binnenkort komen er een aantal nieuwe hometheater sets uit van Sony.

De sets:

DAV-DZ830W

Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/6567/davdz830wop0.jpg

• 1 Box Home Theatre system with 1200W output power
• Digital media port en Bravia theatre sync
• Auto calibration (silver)
• HDMI with upscaling
• Wireless rear speakers

DAV-DZ630

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/3978/davdz630kl5.jpg

• 1 Box Home Theatre system with 850W output power
• Auto calibration (bronze)
• HDMI with upscaling
• Portable audio enhancer

DAV-DZ230

Afbeeldingslocatie: http://img292.imageshack.us/img292/867/davdz230ed4.jpg

• 1 Box Home Theatre system with 850W output power
• Auto calibration (bronze)
• HDMI with upscaling
• Portable audio enhancer
• Also available in silver: DAVDZ231

Ik ben samen met deze sets aan het kijken naar de nieuwe lijn Bravia LCD-tv's. Doormiddel van het Bravia Theater Sync systeem zijn ze aan elkaar te koppelen. Lijkt me wel handig :)

Het vreemde is alleen dat ik vrij weinig informatie kan vinden over de sets. Ze zijn wel te vinden op een aantal sites via kieskeurig, maar voor de rest is er weinig bekend. Iemand die me wellicht wat meer kan inlichten ? Mijn voorkeur gaat zeker uit naar de DZ830W.

[ Voor 8% gewijzigd door enzoronald op 14-04-2007 14:55 ]

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
enzoronald schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:49:

DAV-DZ830W

• Wireless rear speakers
Werken die op batterijen?

Verwijderd

Werken die op batterijen?
Sony:
(S-DIAT infrarood luidsprekertechnologie)

De unieke Sony S-DIAT draadloze luidsprekertechnologie maakt een wirwar van draden naar de achterste luidsprekers overbodig. Het volstaat dat u de achterste luidsprekers in de buurt van een stopcontact plaatst. S-DIAT biedt een bewezen superieur digitaal geluid door gebruik te maken van infrarode overdracht.

'k Vermoed dat het systeem niet op batterijen werkt.

• enzoronald
heeft iemand uberhaupt ervaring met wireless speakers ? Valt het ontvangst van die dingen wel eens weg,etc. ? Is de kwaliteit minder,etc. ?

Daarnaast zie ik een verschil in wattage tussen de 630 en de 830 (800 watt tegenover 1200 watt). Wat denken jullie daarvan ?

Daarnaast is er nog een auto calibration iets. Silver tegenover brons. Iemand enig idee wat dat inhoud ?

• enzoronald
kleine bump. zijn er geen mensen die ook naar deze sets aan het kijken zijn ?

Verwijderd

enzoronald schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:00:

Daarnaast zie ik een verschil in wattage tussen de 630 en de 830 (800 watt tegenover 1200 watt). Wat denken jullie daarvan ?
Ik denk dat het allemaal prut is.

• enzoronald
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 16:44:
[...]

Ik denk dat het allemaal prut is.
hoe bedoel je prut ? Het aantal wattage stelt niets voor of het verschil tussen 800 en 1200 stelt niets voor ?

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:44
De geluidskwaliteit bedoelt hij waarschijnlijk;)

Verwijderd

Wel grappig dat je er deel 1 achter zet... Ik denk namelijk niet dat er meerdere delen gaan komen. Dit is zo'n specifiek onderwerp en niet een topic zoals: 'Home theater sets' ofzo.

Even over infrarood: Hier voor heb je nog steeds een draad (indd naar het stopcontact) en het moet 'in zicht' staan van de reciever of de infrarood transmitter. Ik vind het zelf helemaal niets (een vriend van mij heeft ook en sony set (weet niet precies welke)). Het klinkt niet goed. Ik vind dat infrarood maar raar... waarom niet 2 kabeltjes leggen, is dat zon groot probleem dan? Naja Sony heeft ook nieuwe uitvindingen nodig...

Ps, dat het niet klinkt (in mijn oren) kan natuurlijk ook liggen aan de speakers zelf... even voor 'the record'

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 20:34 ]

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
enzoronald schreef op zondag 15 april 2007 @ 20:08:
[...]

hoe bedoel je prut ? Het aantal wattage stelt niets voor of het verschil tussen 800 en 1200 stelt niets voor ?
Over die getallen zou ik me maar niet zo zorgen maken, die zijn compleet verzonnen. Zo'n 1000 watt homecinemasetje van Sony heeft een opgenomen vermogen van 110 watt. Maar goed ook, anders zou je een extra groep voor je geluidsetje aan moeten leggen. ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

enzoronald schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:00:
totale marketingnonsense. Bij dagelijks gebruik gebruik je amper 1 watt voor all 5 de luidsprekers in totaal. Zegt niets.
Daarnaast is er nog een auto calibration iets. Silver tegenover brons. Iemand enig idee wat dat inhoud ?
Dat hij met een microfoon het volume en de delay van de speakers kan instellen. En als het nog iets hipper is, is het 'room correction', een equalizer die per speaker meet hoe hij in die kamer klinkt en de weergave aan de karakteristiek van de kamer aanpast. Maar dat is meer iets voor high-end spul (en mensen die niet gelijk roepen dat EQ'en slecht is).

Dit soort sets moet je gewoon zelf eens beluisteren. Het is geen serieuze hifi, maar een compromis. Of jij het mooi vindt klinken, kan alleen jij bepalen door ernaar te luisteren. Ik durf er alvast op in te zetten dat ik dit voor muziek absoluut onder de maat vind. Voor films nog wel aardig (want kan hard, heeft veel bas en is 5.1; voor films vaak al heel aardig ;)).
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 20:25:
Ps, dat het niet klinkt (in mijn oren) kan natuurlijk ook liggen aan de speakers zelf... even voor 'the record'
Dat ligt ook aan de speakers. Je hebt maar 64kbit nodig om prima hifi kwaliteit naar de achterspeakers te sturen (dat is namelijk ongeveer de bitrate van één kanaal op een DVD in Dolby Digital). Daar zou ik niet bang voor wezen.

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 15-04-2007 22:50 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bamoah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Hoe zit het met de DAV-HDX500 dan ? Komt die niet beschikbaar voor de europese markt >?

Want heb er niet over gevonden in NL wel op de amerikaanse sites:

http://www.sonystyle.com/...tart?ProductSKU=DAVHDX500

Iemand enig idee ? want mij voorkeur gaat naar deze model

Verwijderd

De dz830w is in voorraad bij verschillende shops op kieskeurig, kwil die ook maar wil eerst een paar reviews afwachten..(?)
Pagina: 1