Toon posts:

schoonmaken laptop scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yo ppls, ik heb even een vraag omtrend mijn pas bestelde laptop.
Het gaat om deze laptop.
Een Sony VGN-AR31M met een 17 inch X-Black LCD Scherm met dubbele lampen. (nieuwe technologie moest ik er echt even bijzetten :D)

Maar mijn vraag is dus:
LCD/TFT cleaner op het scherm gebruiken? (van digiconnect)

Dit lijkt misschien een stomme vraag maar ik ben er nogal zuinig op :p
Beetje stom om het gewoon te testen en dan met een verpestte laptop te zitten :)

Thx,

Gr. Ikki

P.S: Ik heb namelijk geen idee hoeverre zo'n scherm van een normaal LCD/TFT scherm verschilt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 14:38 ]

Verwijderd

bel Sony, ik heb zelf een soortgelijk scherm en maak 'm schoon met een stofvrij doekje dat je bij de fotowinkel koopt en heb nog nooit een vloeistof oplossing nodig gehad.

en zo nieuw is die X-Black dubbele lampen ook weer niet :Z :X

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt ;)

• crashmatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-01 23:17
Ik heb hier zelf een VGN FS315E gevalletje, en ik kon dat spul van digiconnect prima gebruiken. Kijk alleen uit dat je niet te veel gebruikt, want dan kan het tussen je scherm en behuizing naar binnen lekken :x

Verwijderd

Misschien wel hartstikke fout, maar ik gebruik gewoon een stofvrije doek, en als er echt vette vingers opzitten gebruik ik gewoon glassex.

Wat ook super werkt is:

http://www.inktec.nl/nl/dept_3.html#item_663 Dit word normaal gebruikt om cartridges mee schoon te maken (Lees: vuiligheid van de kop verwijderen), is mileuvriendelijk en niet schadelijk bij aanraking. Echt super spul!

Edit: Met 60 ML kun je je scherm meer dan 20 keer schoonmaken!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 14:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
crashmatrix schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:43:
Ik heb hier zelf een VGN FS315E gevalletje, en ik kon dat spul van digiconnect prima gebruiken. Kijk alleen uit dat je niet te veel gebruikt, want dan kan het tussen je scherm en behuizing naar binnen lekken :x
Mooi zo'n reactie had ik nu nodig. Bedankt! _/-\o_

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
ik gebruik gewoon een theedoek (die zijn erg zacht) met een beetje water,
daar krijg ik alles schoon mee :9
en maak de doek niet te nat (eerder ligt vochtig) want anders loopt het idd je behuizing in :P

[ Voor 31% gewijzigd door BlackRageNL op 14-04-2007 15:08 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29
Antistatische doekjes van 3 euro bij de lokale C1000 werken ook prima, 100 stuks en ik kan nog jaren vooruit :P. Heb een Asus, schijnen ook Sony schermen te gebruiken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:44:
Misschien wel hartstikke fout, maar ik gebruik gewoon een stofvrije doek, en als er echt vette vingers opzitten gebruik ik gewoon glassex.

Wat ook super werkt is:

http://www.inktec.nl/nl/dept_3.html#item_663 Dit word normaal gebruikt om cartridges mee schoon te maken (Lees: vuiligheid van de kop verwijderen), is mileuvriendelijk en niet schadelijk bij aanraking. Echt super spul!

Edit: Met 60 ML kun je je scherm meer dan 20 keer schoonmaken!
Glassex is niet zo slim om te gebruiken, bijt je plastic snel uit :X

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:01
Ik doe het voornamelijk met een stofvrij doekje, en als deze niet aanwezig is gewoon met me T-Shirt XD. Je verbaasd je erover als je in de zon zit en deze er schuin op schijnt hoeveel stof er op je scherm kan zitten. Vloeistof is niet echt nodig aangezien dit het risico alleen maar groter kan maken dat er iets kapot gaat.

Gewoon een doekje of T-shirt of iets anders voorzichtig eroverheen wrijven. Niets aan de hand.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Verwijderd

Topicstarter
Dbm12 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 17:07:
Ik doe het voornamelijk met een stofvrij doekje, en als deze niet aanwezig is gewoon met me T-Shirt XD. Je verbaasd je erover als je in de zon zit en deze er schuin op schijnt hoeveel stof er op je scherm kan zitten. Vloeistof is niet echt nodig aangezien dit het risico alleen maar groter kan maken dat er iets kapot gaat.

Gewoon een doekje of T-shirt of iets anders voorzichtig eroverheen wrijven. Niets aan de hand.
Kijk, zo'n vloeistof beschermd je beeldscherm en brengt een antistatische laag aan ;)
Daarom wilde ik dat weten 8)7

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:26
Gebruik zelf gewoon een vochtig doekje, niet TE nat natuurlijk. Gelukkig zijn die dingen niet zo snel stuk, heb al 2x koffie over die van mij gegooid. :P
Pagina: 1