[PHP] Uitzoeken waarom een kopiëeropdracht niet lukt

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:19
Hoi,

Ik heb een los staand script geschreven voor coppermine (gallery software). Dit was eerst een plugin voor de software, maar heb er inmiddels een los script van gemaakt. Nu gebruikt iemand dit script en bij hem wil de copieer opdracht gewoon niet uitgevoerd worden.

De copieer opdracht is eigenlijk vrij simpel:
code:
code:
1
2
3
4
5
6
$errorcode=0
if (!copy(dir1/file.jpg,dir2/file.jpg))
{
   $errorcode=$errorcode+1
   echo "file can't be copied. Returned errorcode:".$errorcode;
}

De persoon in kwestie krijgt keurig de melding terug "file can't be copied. Returned errorcode:1"
Maar nu kan ik niet achterhalen wat de ware toedracht is dat hij geen directory kan copieren. Ik begrijp van hem dat wel de directories goed aangemaakt zijn, maar het copieren lukt niet.

Kan ik op 1 of andere manier wel achterhalen wat er mis gaat? Heb al gevraagd of hij error_log en log_errors kan aanzetten in de php.ini, maar hij is geen beheerder van de server.

Verwijderd

Je kunt beginnen met een editor met fatsoenlijke syntax higlighting. En ontwikkelen doe je niet op een productieserver. Richt lokaal een ontwikkelserver in, en ga daarop knoeien.

Je bent gewoon wat quotes vergeten. Ik weet niet hoe je het voor elkaar krijgt, maar zo simpel is het volgens mij.

Als je de constante dir1 deelt door de constante file geconcateneerd met jpg, wat is dan het resultaat?

Mocht dit gewoon een c/p fout zijn, dan ligt het ongetwijfeld aan bestandsrechten die de user waaronder de webserver draait blijkbaar niet heeft op (waarschijnlijk) de doeldirectory.

• ge-flopt
Wel het vreemde is, dat bij mij dit script (hierboven was een voorbeeld) wel gewoon werkt. Maar wat ik begrijp is dat het moglijk gewoon een fout in aanhalings tekens is(zo kunnen zijn)?!

Verwijderd

Wanneer je een string niet tussen quotes zet zal PHP eerst naar een constante zoeken met die naam. Eigelijk geef je ook aan dat je een constante wilt gebruiken. Vindt PHP de contante niet dan zal hij de naam als string beschouwen. Mogelijk heeft de gebruiker ergens iets staan ala:
PHP:
1
define('dir1', 'dummywaarde');

Dan zal er gezocht worden naar een directory met de naam dummywaarde en niet naar dir1.

zie http://nl3.php.net/define

• ge-flopt
ok dan begrijp ik het... Ik pas het aan en zal het nog eens laten testen.

Heb het even getest, maar dat is ook niet de oplossing.
Als ik er quotes omheen zet dan gaat hij bij mij loopen zeueren dat ie de files niet kan vinden.

Zie ook nu dat er een fout in het script staat zoals ik hem hier gepost heb:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
$OLDFILE=OLDDIR/file.jpg
$NEWFILE=NEWDIR/file.jpg
$errorcode=0;
if (!copy($OLDDIR/file.jpg,$NEWDIR/file.jpg))
{
   $errorcode=$errorcode+1;
}

Backlash, jij geeft aan dat hij define gebruikt kan hebben, maar dat betwijfel ik, want hij snapt niets van PHP, en heeft mijn script 1 op 1 gekopieerd.
En dat van die quotes werkt niet want in het copy opdracht worden geen quotes gebruikt.

[ Voor 82% gewijzigd door ge-flopt op 14-04-2007 14:58 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kerel, hoe kan jij een script geprogrammeerd hebben als je niet eens het concept van strings snapt? Een letterlijke tekst, wat dus ook geldt voor die map- en filenamen die je gebruikt, moet tussen quotes staan.
PHP:
1
if (!copy("dir1/file.jpg", "dir2/file.jpg"))

Dat zou de hele oplossing moeten zijn. Als het dan nog niet werkt is het gewoon een rechtensysteem op de server...de Apache/IIS-user heeft dan gewoon geen rechten om bestanden aan te maken.

[ Voor 19% gewijzigd door NMe op 14-04-2007 15:07 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 12:05
PHP:
1
2
3
$OLDFILE=OLDDIR."/file.jpg";
$NEWFILE=NEWDIR."/file.jpg";
if (!copy($OLDDIR."/file.jpg",$NEWDIR."/file.jpg"))

[ Voor 29% gewijzigd door Bolukan op 14-04-2007 16:16 ]

• ge-flopt
:P Dank je :P Ik heb het mezelf ook geleerd en tot nu toe heeft het altijd gewerkt, maar nu even niet, en dan is het dus zoeken naar een spelt in een hooiberg. Maar aangezien dat ik nu toch les krijg ;) kan ik ff vragen hoe ik het beste dit kan doen:
PHP:
1

zou ik dit als volgt moeten weg zetten:
PHP:
1
if (!copy(\"$OLDDIR/file.jpg\",\"$NEWDIR/file.jpg\")) 

of zo:
PHP:
1
if (!copy("'".$OLDDIR/file.jpg."'","'".$NEWDIR/file.jpg."'"))

En weer zie ik dat ik een fout gemaakt heb in mijn voorbeeld script...(it's to ****ing warm :( ):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
$OLDFILE=OLDDIR/file.jpg;
$NEWFILE=NEWDIR/file.jpg;
$errorcode=0;
if (!copy($OLDDIR,$NEWDIR))
{
   $errorcode=$errorcode+1;
}

[ Voor 23% gewijzigd door ge-flopt op 14-04-2007 16:19 ]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Zo:
PHP:
1
<?php if(!copy($OLDDIR . '/file.jpg', $NEWDIR . '/file.jpg'))

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

ge-flopt schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:17:
:P Dank je :P Ik heb het mezelf ook geleerd en tot nu toe heeft het altijd gewerkt, maar nu even niet, en dan is het dus zoeken naar een spelt in een hooiberg. Maar aangezien dat ik nu toch les krijg ;) kan ik ff vragen hoe ik het beste dit kan doen:
PHP:
1

PHP:
1

of zo:
PHP:
1

En weer zie ik dat ik een fout gemaakt heb in mijn voorbeeld script...(it's to ****ing warm :( ):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
$errorcode=0;
if (!copy($OLDDIR,$NEWDIR))
{
   $errorcode=$errorcode+1;
}
zo:
PHP:
1
if (!copy("$OLDDIR/file.jpg","$NEWDIR/file.jpg"))

of beter:
PHP:
1
if (!copy($OLDDIR . "/file.jpg",$NEWDIR . "/file.jpg"))

[ Voor 3% gewijzigd door eghie op 14-04-2007 16:21 ]

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Weetje, een handleiding doorlezen is ontzettend handig. In dit geval dus: http://nl2.php.net/copy Doe dat eens wat vaker. Je string is niet eens goed. Bovendien is het antwoord volgens mij hier al een aantal keer gezegt.
Een string maak je zo:
PHP:
1
$string = "Hier de tekst van een sting, bijvoorbeeld een path.";

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• ge-flopt
Maar als je even kijkt naar het laatste stukje dan zie je dat ik het origineel een foutje (of 100) had staan. het laatste stukje uis goed: Dus eigenlijk is zoals ik het er neer zet, zover ik kan volgen goed:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
$errorcode=0;
if (!copy($OLDFILE,$NEWFILE)) // <------------- zo staat het toch eigenlijk goed?!
{
   $errorcode=$errorcode+1;
}

[ Voor 6% gewijzigd door ge-flopt op 14-04-2007 16:26 ]

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 07:35
Geen van allen:

PHP:
1
if (!copy($OLDDIR . "/file.jpg", $NEWDIR . "/file.jpg"))
die punt staat voor concatenation, oftewel: samenvoegen. Wat je hier wilt is het samenvoegen van een variabele ($OLDDIR, $NEWDIR) met een stringconstante "file.jpg". Stringconstanten horen tussen aanhalingstekens te staan.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• ge-flopt
Dat begrijp ik nu wel, maar kijk even naar mijn verbeterde if structuur, zo staat het ook in mijn script. Het stukje van file.jpg staat niet zo in het script maar wordt (incombinatie met dedirectory naam) in een losse variable gezet.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 13:44

Spockz

Live and Let Live

ge-flopt schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:23:
Maar als je even kijkt naar het laatste stukje dan zie je dat ik het origineel een foutje (of 100) had staan. het laatste stukje uis goed: Dus eigenlijk is zoals ik het er neer zet, zover ik kan volgen goed:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
$errorcode=0;
if (!copy($OLDDIR,$NEWDIR)) // <------------- zo staat het toch eigenlijk goed?!
{
   $errorcode=$errorcode+1;
}
Dat copy gedeelte staat idd wel goed. Maar je $OLDFILE moet zijn $OLDDIR = 'OLDDIR/file.jpg';

Hetzelfde geld voor je NEWFILE.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Xander
  • Nu online
ge-flopt schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:23:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
$errorcode=0;
if (!copy($OLDDIR,$NEWDIR)) // <------------- zo staat het toch eigenlijk goed?!
{
   $errorcode=$errorcode+1;
}
Je copy() staat nu goed ja, behalve dan dat je twee niet bestaande variabelen gebruikt. Zo kan 'ie dan weer wel:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
$OLDFILE = "OLDDIR/file.jpg";
$NEWFILE = "NEWDIR/file.jpg";
$errorcode=0;
if (!copy($OLDFILE,$NEWFILE)) // <------------- zo staat het toch eigenlijk goed?!
{
   $errorcode=$errorcode+1;
}

Maar even los daarvan, wat wil je bereiken met die errorcodes zo ? :X Die wordt nu altijd 1 als het fout gaat, ongeacht wat er fout gaat, dat is volgens mij niet echt het idee van een errorcode. Mocht dat wel je bedoeling zijn dan kan het simpeler...
ge-flopt schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:17:
[...]
PHP:
1

of zo:
PHP:
1

[...]
Mag ik je aanraden om eerst eens een boek over PHP te lezen oid ? :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ge-flopt
Wacht even................................
als ik alles in een variable zet:
$OLDFILE=$OLDDIR.$FILENAME
en
$NEWFILE=$NEWDIR.$FILENAME
dan hoef ik toch nergens quotes te gebruiken in de if structuur?!

Ik heb het namelijk alles in een variable gezet zoals boven vernoemd.
Maar even los daarvan, wat wil je bereiken met die errorcodes zo ? :X Die wordt nu altijd 1 als het fout gaat, ongeacht wat er fout gaat, dat is volgens mij niet echt het idee van een errorcode. Mocht dat wel je bedoeling zijn dan kan het simpeler...
Verderop worden er evt nog +2 of +4 bijgeteld, waardoor je als je bv errorcodr 5 hebt je weet dat het bij 1 en bij 3 fout gegaan is.

Excuses voor mijn verwarringen.

Maar ik denk dat het uiteindelijk ergens bij de rechten mis gaat bij die kerel. Is er op 1 of andere manier te zien wat er mis gaat? Geen leesrechten of schrijfrechten oid?!

[ Voor 55% gewijzigd door ge-flopt op 14-04-2007 16:31 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Christ. :X Ik heb letterlijk de code neergezet die je nodig hebt en nog steeds ben je aan het kloten met contanten. 8)7
PHP:
1
Dit is een som, geen string. Je deelt hier de waarde van OLDDIR (een string, want je hebt die constante niet gemaakt) door file.jpg, wat neerkomt op de waarde van "file" en "jpg" als strings aan elkaar geplakt. Tekstuele strings evalueren zo uit het hoofd naar true, wat dus betekent dat $OLDFILE niet meer bevat dan de waarde van 1 gedeeld door 1, dus gewoon 1.

Kijk nou nog eens goed naar wat ik hierboven tikte, dat is gewoon je oplossing. Je moet alleen de mapnaam even veranderen. 8)7

• Bolukan
  • Laatst online: 01-12 12:05

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Als je dat wilt kun je beter een locale variable nemen (boolean) iets als $Error ofzo en die true zetten op het moment dat er een error is voorgekomen. Vervolgens laat je je errorhandler de foutmelding afhandelen.

• ge-flopt
-NMe- schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:30:
Christ. :X Ik heb letterlijk de code neergezet die je nodig hebt en nog steeds ben je aan het kloten met contanten. 8)7

[...]

Dit is een som, geen string. Je deelt hier de waarde van OLDDIR (een string, want je hebt die constante niet gemaakt) door file.jpg, wat neerkomt op de waarde van "file" en "jpg" als strings aan elkaar geplakt. Tekstuele strings evalueren zo uit het hoofd naar true, wat dus betekent dat $OLDFILE niet meer bevat dan de waarde van 1 gedeeld door 1, dus gewoon 1.

Kijk nou nog eens goed naar wat ik hierboven tikte, dat is gewoon je oplossing. Je moet alleen de mapnaam even veranderen. 8)7
Neehee.... die file,jpg wordt ook in een variable gezet dus dat werkt niet! ik zet in $OLDFILE de inhoud van $OLDDIR aangevuld met $FILENAME! Hierdoor hoeven er dus geen quotes bij de IF constructie gebruikt te worden!

File.jpg kan ook iets anders zijn. dit zit allemaal in een database.

[ Voor 3% gewijzigd door ge-flopt op 14-04-2007 16:33 ]

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Zucht...

Je hoeft idd bij de if geen quotes te gebruiken als je een constante hebt gedefinieerd. Heb je dat niet gedaan en je wilt toch hebben wat als file opgegeven is moet je een variabele gebruiken, dus iets als $file.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jongen, luister nou eens. Quotes zijn nodig om strings te gebruiken, ook als het allemaal in een variabele zit. Lees dit maar eens door als je het van mij niet aan wil nemen.

Verwijderd

ge-flopt schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:32:

File.jpg kan ook iets anders zijn. dit zit allemaal in een database.
Dan moet je NU stoppen met het proberen bestanden te kopiëren, of dingen uit een database te halen. Zorg ervoor dat je eerste de basics begrijpt. Een string opbouwen uit een aantal delen stelt niks voor, maar je moet het wel beheersen. Als je nou echt alle eenvoudige operaties denkt te begrijpen moet je pas eens verder gaan denken.

• ge-flopt
Ik wil het gerust van je aannemen, maar....
wil jij zeggen dat ze het dan op de site van php.net ook fout hebben?:
PHP:
1
2
3
4
5
6
$file = 'example.txt';
$newfile = 'example.txt.bak';

if (!copy($file, $newfile)) {
    echo "failed to copy $file...\n";
}

Daar zie ik ook geen quotes bij de if loop staan.... leg me dat dan eens uit?!

Ik zal zo ff een nieuw stukje maken waaruit hopelijk eea duidelijker wordt.... Be back in 5

[ Voor 12% gewijzigd door ge-flopt op 14-04-2007 16:38 ]

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

omdat ze daar een variabele gebruiken.

eigenlijk staat daar

PHP:
1
2
3
4
5
<?php
if (!copy('example.txt', 'example.txt.bak')) {
    echo "failed to copy example.txt...\n";
}
?>

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

Misschien is het handig om eerst eens php te leren (zeer goed, is van een uni), of een andere of gewoon de documentatie door te lezen, of nog handiger je koopt een boek.
Met de troep die jij nu bakt kan je erg onveilige code maken :X.

Ik weet alles van niks

• ge-flopt
OK om het geheel eens wat duidelijker te maken:
We hebben een data base daar staat de volgende (voor dit topic belangrijker info in, de rest laat ik achter wege)
Database:
- Filenaam
- Directory
- Albumnaam

Deze worden met het script gecopieerd van een willekeurige directoru (die bij directory staan) naar een directory die overeenkomt met albumnaam, Hierna wordt de database geupdate (alleen de waarde directory naam.)

De bovenstaande info is met een query uit de database gehaald
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
//$FILENAAM=waarde uit database veld Filenaam (in het voorbeeld even file.jpg, maar dit kunnen 100en verschillende zijn)
$FILENAAM=file.jpg;
//$Directory=waarde uit database veld Directory (in dit voorbeeld OLDDIR, maar ook dit kunnen verschillende zijn)
$Directory=OLDDIR;
//$Albumnaam=(in dit voorbeeld, ALBUM ....)
$Albumnaam=ALBUM;

$OUDEFILE=$Directory."/".$FILENAAM //geeft in dit voorbeeld OLDDIR/file.jpg
$NEWFILE=$Albumnaam."/".$FILENAAM //geeft in dit voorbeeld ALBUM/file.jpg

if (!copy($OUDEFILE,$NEWFILE)
{
  echo "error"
}

Dit zou toch goed moeten zijn, zit niets fout in...... toch?!

maar daar gaat het hier ook eigenlijk niet om. Het enige wat ik me afvroeg is hoe ik kan bepalen wat er tijdens de copieer slag verkeerd gaat. Is het een read error, een write error of iets anders?!
ibmos2warp schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:40:
Misschien is het handig om eerst eens php te leren (zeer goed, is van een uni), of een andere of gewoon de documentatie door te lezen, of nog handiger je koopt een boek.
Met de troep die jij nu bakt kan je erg onveilige code maken :X.
Als je nu eerst eens het gehele topic GOED doorleest, dan heb ik al een paar keer aangegeven dat ik verkeerd dingen over getypt heb. Tja en niet iedereen is gewoon een kei in het programmeren van php maar misschien zijn andere niet zo goed in het doorlezen van topic...
Spockz schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:38:
omdat ze daar een variabele gebruiken.

eigenlijk staat daar

PHP:
1
2
3
4
5
<?php
if (!copy('example.txt', 'example.txt.bak')) {
    echo "failed to copy example.txt...\n";
}
?>
En dat begrijp ik ook allemaal. Het is niet dat ik niet begrijp wat er mis staat in mijn code, maar daar gaat dit gehele topic ook gewoon weg niet over... ik wil gewoon een manier hebben hoe ik kan achterhalen WAT er mis gaat tijdens een copieer opdracht...

Als iemand trouwens zegt dat mijn code slecht is, mag hij van mij een copietje hebben van wat ik gemaakt heb.... dan mag hij nogmaals iets erover zeggen en dan praten we wel wat verder.

[ Voor 41% gewijzigd door ge-flopt op 14-04-2007 16:54 ]

Verwijderd

Als we er vanuitgaan dat je de bovenste 6 regels niet in het echt gebruikt maar even ter voorbeeld. Ja dan zou dat moeten werken.

Probeer om Engels en Nederlands niet zo door elkaar te halen (oudfile, newfile) (filenaam->filename) en kleine letters te gebruiken dit is namelijk overzichtelijker.

PHP:
1
2
3
4
5
// vb:
$FILENAAM=file.jpg; 

// Zou in het echt zijn:
$FILENAAM=$row['file'];

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 16:54 ]

Verwijderd

ge-flopt schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:49:
PHP:
1
$FILENAAM=file.jpg;

Dit zou toch goed moeten zijn, zit niets fout in...... toch?!
Strings moet je q u o t e n.
PHP:
1
$FILENAAM = 'file.jpg';

Luister nou eens een keer, en neem niet aan dat je het goed hebt gedaan. Je kunt toch makkelijk een testje doen en kijken naar wat er in $FILENAAM staat?

• ge-flopt
Cheatah, lees nu eens precies door wat ik zeg. Blackspot begrijpt tenminste wat ik er neer zet.

Dat bedoel ik Blackspot. Tuurlijk de naamgeving van variables is niet denderend, maar in het daadwerkelijke script heb ik een goede (naar mijn idee) standaard gehouden.

Maar jongens daar gaat het uiteindelijk niet over:ik wil gewoon een manier hebben hoe ik kan achterhalen WAT er mis gaat tijdens een copieer opdracht...

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

ge-flopt schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:49:
Als je nu eerst eens het gehele topic GOED doorleest, dan heb ik al een paar keer aangegeven dat ik verkeerd dingen over getypt heb. Tja en niet iedereen is gewoon een kei in het programmeren van php maar misschien zijn andere niet zo goed in het doorlezen van topic...
Jah, maar daarom kan je daarna nog wel de goede dingen overnemen zoals: -NMe- in "[PHP] Uitzoeken waarom een kopiëeropdrac...". Dat is toch niet zo probleem. En als je niet een kei bent in php dan kan je het toch leren? Maar als je niet wilt doen wat andere al meerdere malen hebben verteld en gewoon verder wilt kloten mij best hoor. Ik zeg alleen wat mij verstandig lijkt. Ik heb ook niet effe in een dag php geleerd, ik ben al van me 12e bezig en ik ben nog bezig (ben nu 15). Bovendien als je het goed aanleert hoef je later niet extra moeite doen om het goed te leren ipv het slechte wat je altijd al zou hebben gedaan.

Ik weet alles van niks

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:53:
[...]

Strings moet je q u o t e n.
PHP:
1
$FILENAAM = 'file.jpg';

Luister nou eens een keer, en neem niet aan dat je het goed hebt gedaan. Je kunt toch makkelijk een testje doen en kijken naar wat er in $FILENAAM staat?
Amen. Dit topic heeft geen enkele zin voordat je eens rustig ervoor gaat zitten om de basis onder de knie te krijgen, ge-flopt. Lees om te beginnen de pagina over strings waar ik naar linkte eens héél goed door, en pak er daarna eens een tutorial of een boek bij. Het lijkt me op dit moment handig om een stapje terug te doen en éérst eens te gaan leren hoe het moet voordat je het daadwerkelijk toe gaat passen.

Dit topic doe ik verder op slot; de afgelopen 15 replies bevatten allemaal dezelfde uitleg van onze kant en dezelfde vragen van jouw kant; zo kom jij geen steek verder en wij ook niet. Eerst lezen, dan vragen. :)
ge-flopt schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:56:
Cheatah, lees nu eens precies door wat ik zeg. Blackspot begrijpt tenminste wat ik er neer zet.

Dat bedoel ik Blackspot. Tuurlijk de naamgeving van variables is niet denderend, maar in het daadwerkelijke script heb ik een goede (naar mijn idee) standaard gehouden.

Maar jongens daar gaat het uiteindelijk niet over:ik wil gewoon een manier hebben hoe ik kan achterhalen WAT er mis gaat tijdens een copieer opdracht...
Tsja...zoek de verschillen.
PHP:
1
$FILENAAM=file.jpg;
PHP:
1
$FILENAAM = "file.jpg";

Wil je zien wat het verschil is? Doe voor de lol eens een var_dump($FILENAAM); onder jouw regel en daarna datzelfde onder die van mij.

[ Voor 28% gewijzigd door NMe op 14-04-2007 17:02 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.