[XP]Terugkerende HDD problemen

Pagina: 1
Acties:

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:57
Hallo Tweakers,

Ik word een beetje gek van mijn pc. Ik heb telkens terugkerende problemen met mijn PC.
De pc is 2 en half jaar oud, en ik kan er nog fatsoenlijk spellen op spelen die ik wil spelen enzv. Ik hoef dus niet perce een nieuwe PC...

Stats:
Moederbord: GigaByte GA-K8VT800 Pro
Geheugen: Corsair CMX 512-3200C2PRO 512 MB, PC3200, 400 MHz
HDD: WD Caviar Special Edition 200 GB, 7200 Rpm, 8 MB, S-ATA /150
WD Caviar SE16 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Video kaart: Radeon 9800 Pro 128 MB
Voeding: 360 Watt Chieftec
OS Windows Xp pro, sp2 Full up to date.
-----------------------Dit zijn de stats zoals de pc nu is, ik hiervoor nog 2X WD hdd 120gig gehad, maar die hebben ook allebei al het loodje gelegt, Veel registery errors, en een boel bad sectors. 1 X RMA 1 X prullenbak

Nu heb ik al een tijdje deze 200 gig en 250 gig er in hangen en net zoals bij de andere hdd's gaat het een 'tijdje' goed. Tot dat ik op een middag de pc aandoe en er weer problemen zijn,
Wat mij meteen opviel aan windows, was dat hij ontzettend vaak ging scandisken voor het opstarten. Elke keer als ik de pc aan deed was er wel weer een scandisk, vaak de 250 gig schijf waar windows op staat. de 200gb schijf gebruik ik voor back-up, films die ik nog moet kijken, dingen voor school en ander spul dat ik niet kwijt wil.

Problemen
Problemen die ik heb gehad:
met de 120gig schijven heb ik vaak problemen gehad met "Windows XP could not start because the following file is missing or corrupt:
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM"
Dit probleem had ik toen ongeveer elke maand, na een tijdje begon het ergere vormen aan te nemen en heb toen de Lifeguard van WD gerund, en het bleek dat de HDD niet meer helemaal 100% was, RMA dus. Dus een nieuwe verse 120gig om Windows op te zetten.
Daarna heb ik de 200gig gekocht om als backup te gebruiken voor bestanden voor school. Dit ging toen een tijd goed, totdat de 120gig weer kuren begon te vertonen deze heb ik toen de hele tijd kunnen verhelpen tot dat ik geen RMA meer kon doen. En heb toen de 250 gig gekocht, die ook goed ging tot nu:

ik krijg nu bij de Scandisk, die ik volgens mij zowie zo al te vaak krijg de volgende fout

Bestandsrecordsegment XXXX is onleesbaar.
En dat dan 1000X ofzo..

Heeft iemand een idee wat ik met me computer moet, heb ik gewoon "bad luck", of zal het toch aan het geheugen/mobo liggen?? :'(

Alvast bedankt,
Braxe

Verwijderd

Volledig nieuwe windows installatie gedaan telkens?

En heb je de kabel van het moederbord naar je harddisk al vervangen?

Misschien een BIOS update van je moederbord?
Je HD op een andere power connector?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:27

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Misschien heeft je mobo iets met WD schijven? Het is bekend dat bij een nForce4 en Maxtor problemen zijn voor de SATA, misschien is een soortgelijke situatie bij jou het geval en dat het een tijdje duurt voordat je het merkt. Kan zijn dat de controller/driver de hdd na verloop van tijd 'sloopt'.

Commandline FTW