Toon posts:

Stage Amerika, waar pc kopen???

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Lieve mensen, ik ga voor 6 maanden stage lopen in Amerika nabij Washington DC (Greenbelt om precies te zijn). Nou heb ik daar natuurlijk een computertje nodig. In Nederland zou ik dan naar de shop survey gaan, en een winkel in de buurt kiezen, en dan systeem daar laten assembleren. Maar hoe zal ik het aanpakken in Amerika?

DUS: Hoe vind ik een goeie (goedkoop en betrouwbaar) computer winkel nabij mijn verblijfplaats in Amerika, waar ik een systeem kan laten assembleren?

Alvast bedankt voor reacties. Hoop dat dit het goeie forum is om dit te posten...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wil je per se een desktop pc? of voldoet een notebook ook? Want een notebook kan gewoon mee als handbagage en hoef je daar niet te gaan zoeken.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat ga je dan na 6 maanden met je pc doen? Is een laptop dan niet handiger..?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:26

Appie

F1RST Racing

www.newegg.com
www.frys.com
www.dell.com

Met alle bedrijven heb ik ervarinjg, maar zoals Terw_Dan voorstelt ga voor een laptop. Of ben je van plan na 6mnd de boel weer te verkopen?

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik wil daar goed kunnen werken. Moet redelijk zware programma's kunnen draaien. En wil een grote goede monitor (op ooghoogte). Met notebooks heb ik de indruk dat je:
- Veel meer betaald
- Langzamere pc hebt
- Minder comfortabel werkt

Dus vandaar wil ik liever gewoon een normale desktop pc... Ik denk dat ik hem als ik weg ga gewoon door ga verkopen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:59:
Nou ik wil daar goed kunnen werken. Moet redelijk zware programma's kunnen draaien. En wil een grote goede monitor (op ooghoogte). Met notebooks heb ik de indruk dat je:
- Veel meer betaald
Notebooks zijn anders behoorlijk betaalbaar
- Langzamere pc hebt
Natuurlijk onzin, een notebook is net zo snel als een gelijkwaardige pc.
- Minder comfortabel werkt
Tja, hang er een losse muis en keyboard aan, zet de notebook evt in een standaard zodat het ding mooi op ooghoogte staat en je bent van het probleem af. !7" Notebooks zijn prima verkrijgbaar en nog best te betalen, en het is gewoon er gemakkelijk en die kun je ook weer gewoon mee naar huis nemen (en je hebt nog wat te doen in het vliegtuig ook nog).
[/quote]

Verwijderd

De vraag is alleen welke zware programma's je gaat draaien? Wat jij als zwaar beschouwd is misschien helemaal niet zo zwaar als jij denkt. Als ik jouw topic history bekijk zie ik
- AMD Athlon XP 2100+
- MSI KT3 Ultra ARU
- ASUS V8460 (GF4 TI4600)
- 1 gig geheugen
- WinXP
staan...

De gemiddelde laptop is behoorlijk sneller dan die PC ;)

Daarmee wil ik zeggen dat je dus een redelijke laptop zou kunnen kopen en een externe muis/keyboard en vervolgens in America een beeldscherm zou kunnen kopen (wel even kijken DVI/VGA/whatever aansluiting) en geloof ook dat de stroom anders is dus daar moet je ook rekening mee houden

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Performance per euro bij notebooks is toch echt lager dan bij desktop pc's lijkt me hoor...

Maar ok, stel ik wil een notebook, zijn die dingen dan goedkoper in de VS dan hier?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:12:
Performance per euro bij notebooks is toch echt lager dan bij desktop pc's lijkt me hoor...

Maar ok, stel ik wil een notebook, zijn die dingen dan goedkoper in de VS dan hier?
Natuurlijk is een desktop in het algemeen krachtiger voor zijn geld, maar bedenk ook wel dat je weinig meer zult vangen voor je desktop over 6 maanden..

Verwijderd

Topicstarter
@Denniswerf: dat was 3 jaar geleden ofzo. Heb nu athlon dual core 3800+ met 2 GB ram.

Ik zal veel werken met MATLAB, Idrisi en Photoshop. Zal veel batch converies/herprojecties van satelliet beelden moeten doen, dus 2 GB is echt nodig, en een beetje snelle processor zou ook wel relaxt zijn.

Verwijderd

Ja die zijn daar goedkoper, hoewel dat de laatste tijd niet zoveel scheelt. Maar aangezien de dollar nu erg gunstig voor ons is zou ik zeker wachten tot je daar bent en online iets bestellen bij bijvoorbeeld dell.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Je zou het stagebedrijf ook om een (tijdelijke) notebook kunnen vragen.

Dan los je je hele probleem in één keer op.

Abort, Retry, Quake ???

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:54
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:16:
@Denniswerf: dat was 3 jaar geleden ofzo. Heb nu athlon dual core 3800+ met 2 GB ram.

Ik zal veel werken met MATLAB, Idrisi en Photoshop. Zal veel batch converies/herprojecties van satelliet beelden moeten doen, dus 2 GB is echt nodig, en een beetje snelle processor zou ook wel relaxt zijn.
Men neme een 2GB DDR2-667, Core 2 Duo T7200, Go 7600/7700/X1600/X1700 of beter en die zal nog sneller als je desktop zijn.

Opzich zijn laptops heel veel gezakt in prijs de laatste tijd (opzich is het nu weer iets minder). Vergeet niet dat een laptop alles in zich heeft. Beeldscherm, muis, toetsenbord, geluid, accu. Een full featured PC is nog steeds goekoper. Een laptop is echter wel makkelijk en is niet veel duurder. Kun je later thuis ook werken in de thuin in de zomer :+

• graey
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-01 00:27
Maar inderdaad, mijn broer ging ook voor een nieuwe pc, en toen hij zag dat laptops ook niet bizar veel meer kostten heeft hij een lappie gekocht, en ik heb em nog niet horen klagen ^^
...Kun je later thuis ook werken in de thuin in de zomer :+
offtopic:
Thuin? of Gaarden? :P

~graey

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-01 09:09
gewoon een laptop kopen
en dan aangekomen in amerika een externe toetsenbord/muis en laptop standaard kopen!
Ik heb zelf een week geleden een hele fijne laptopstandaard gekocht voor nog geen 10euro :)
neem een kijkje bij zepto :-] voor preformance laptops
http://www.zepto.nl/default.aspx?tax=1

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:14:
[...]
Natuurlijk is een desktop in het algemeen krachtiger voor zijn geld
Dat valt nog best mee eigenlijk. Voor zo'n 1000,- euro kun je een laptop kant & klaar kopen met bijna absoluut gelijkwaardige componenten als een desktop PC. (snell c2d, 2gb ram, etc).

-enigste- verschil is over het algemeen de grafische kaart. Die zijn bij laptops over het algemeen stukken minder krachtig dan wat je in een desktop kunt zetten. Voor gamers is een laptop dus niet altijd een optie, voor zware business gebruikers echter wel zeer zeker.

Daarnaast heeft een laptop nog een aantal praktische voordelen (bij gebruik als pure desktop computer):

Ingebouwde UPS. Dit komt zelden of nooit met een desktop mee.
Ultiem laag stroomverbruik. Een desktop hiervoor tweaken kost je handen vol geld.
Gerelateerd aan het vorige punt; weinig tot geen geluid. Een desktop voor low-noise tweaken kost je nog meer geld en heel, heel, heel erg veel moeite en tijd.
Neemt weinig ruimte in. Je zet hem gewoon plat op je bureau, losse monitor eraan, losse keyboard + muis erop en je hebt effectief een soort "mac mini" opstelling.
Het ingebouwde scherm kun je eventueel als 2de scherm gebruiken.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Terw_Dan schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:55:
Wil je per se een desktop pc? of voldoet een notebook ook? Want een notebook kan gewoon mee als handbagage en hoef je daar niet te gaan zoeken.
Is het niet zo dat in de US of A de voltage in de muur anders is (lager?) dan bij ons?

Dan lijkt het me niet lekker voor je pc/laptop dattie opeens minder voltage's krijgt.

(al zitten er op sommige PSU's zo'n rood knopje voor om te schakelen van 220/230 naar 115 (?) volt)

Greyh0und

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

GremliN-Online schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:21:Kun je later thuis ook werken in de thuin in de zomer :+
Dan mag je echter wel een ferm scherm hebben, want zelfs in de schaduw is je scherm vaak moeilijk leesbaar.

Yes, but no.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-01 08:46

Maartenvs

For Sale

Greyh0und schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:35:
[...]

Is het niet zo dat in de US of A de voltage in de muur anders is (lager?) dan bij ons?

Dan lijkt het me niet lekker voor je pc/laptop dattie opeens minder voltage's krijgt.

(al zitten er op sommige PSU's zo'n rood knopje voor om te schakelen van 220/230 naar 115 (?) volt)
Heb je zelf een laptop? Kijk anders eens op je voedingsblok staat bijna altijd 110/220 volt 50-60 hz :) dus kun je overal gebruiken.

Wat is verder het budget van de laptop/desktop? Mocht je er thuis straks weer vanaf willen zou je het beste kunnen kijken naar een laptop welke zijn waarde behoud. IBM en apple kun je volgens mijn in USA goedkoper halen als in NL en houden hun waarde naar mijn idee behoorlijk goed.

[ Voor 21% gewijzigd door Maartenvs op 14-04-2007 14:44 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:35
[...]

Laptop is geen issue, alle gangbare adapters zijn 110-230V. Voor PC's geldt het anders, je zult in de VS/NL dan een andere PSU moeten aanschaffen

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zoek een zakelijke laptop met docking station, kan je altijd ergonomisch werken zoals je gewend bent met een workstation. En met verkoop blijft de waarde beter behouden dan van een workstation.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

Dat maakt allemaal niet uit, de adapter zet die 230 of 115V toch om naar de ~20V die je notebook gebruikt. Het enige dat je nodig hebt is een adapter die dat aankan (kunnen ze eigenlijk allemaal wel) en een ander stekkertje. Maar zo'n stekkertje zal bij vrijwel iedere radioshack in de USA wel te vinden zijn voor minder dan $10

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09-2025
mad-dog schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:43:
[...]

Laptop is geen issue, alle gangbare adapters zijn 110-230V. Voor PC's geldt het anders, je zult in de VS/NL dan een andere PSU moeten aanschaffen
Het kan anders gelden, maar zelfs een groot aantal losse PSU's voor desktop PC's kunnen tegenwoordig gewoon een hele range aan voor het input voltage.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Terw_Dan schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:47:
[...]
Dat maakt allemaal niet uit, de adapter zet die 230 of 115V toch om naar de ~20V die je notebook gebruikt. Het enige dat je nodig hebt is een adapter die dat aankan (kunnen ze eigenlijk allemaal wel) en een ander stekkertje. Maar zo'n stekkertje zal bij vrijwel iedere radioshack in de USA wel te vinden zijn voor minder dan $10
4 dollar bij een Tandy winkel in Orlando ;) . Maar als je een geaarde stekker hebt, dan is die net iets te breed, en mijn verloopstekkertje scheurde in en was niet echt stabiel. Ik heb later hier in een goede electronica winkel een 7-in-1 verloopstekker gekocht met randaarde, was 12 of 13 euro en werkt perfect; is al in allerlei landen getest ;)

Ik zou zeker voor een laptop gaan, en op je stageplek om een monitor+muis+toetsenbord vragen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
mieJas schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:39:
[...]

Dan mag je echter wel een ferm scherm hebben, want zelfs in de schaduw is je scherm vaak moeilijk leesbaar.
ik kan toch echts alles goed zien met mijn dell inspiron 6400 hoor (standaard scherm).
ik raadt je echt een laptop aan, ik moet wel zeggen dat ik een desktop mis op het moment (heb nu alleen een laptop). maar een laptop is perfect om mee te nemen naar school/werk etc.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

gambieter schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 14:55:
[...]

4 dollar bij een Tandy winkel in Orlando ;) . Maar als je een geaarde stekker hebt, dan is die net iets te breed, en mijn verloopstekkertje scheurde in en was niet echt stabiel. Ik heb later hier in een goede electronica winkel een 7-in-1 verloopstekker gekocht met randaarde, was 12 of 13 euro en werkt perfect; is al in allerlei landen getest ;)
Ik bedoelde niet een verloopstekker, maar gewoon een stekker van het stopcontact naar de ingang van je adapter. Dan loop je ook niet te klooien emt verloopjes enzo

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Terw_Dan schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 15:18:
[...]
Ik bedoelde niet een verloopstekker, maar gewoon een stekker van het stopcontact naar de ingang van je adapter. Dan loop je ook niet te klooien emt verloopjes enzo
OK :) . Is ook handiger voor een langere periode, maar niet voor een weekje congressen zoals ik doe. Alleen hebben sommige merken laptops weer afwijkende plugs om in de adapter te steken; voor zowel mijn Dell als MSI laptop kan ik niet zomaar een standaard electriciteitskabel gebruiken, en dan is de geaarde verloopstekker een stuk handiger ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

gambieter schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 15:21:
[...]

OK :) . Is ook handiger voor een langere periode, maar niet voor een weekje congressen zoals ik doe. Alleen hebben sommige merken laptops weer afwijkende plugs om in de adapter te steken; voor zowel mijn Dell als MSI laptop kan ik niet zomaar een standaard electriciteitskabel gebruiken, en dan is de geaarde verloopstekker een stuk handiger ;)
Niet? Wat voor rare plugs zitten daar dan aan? Iedere notebook die ik tot nu toe heb gezien was voorzien van 2 of 3 pins plug die echt meer dan standaard zijn.

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
onthoud ook de laptops kwetsbaarder zijn, en als ze vallen dat je je scherm computer muis en tobo kwijt bent...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Terw_Dan schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 15:30:
[...]

Niet? Wat voor rare plugs zitten daar dan aan? Iedere notebook die ik tot nu toe heb gezien was voorzien van 2 of 3 pins plug die echt meer dan standaard zijn.
Mijn Dell Inspiron 510m heeft een 2+1 plug naast elkaar, dus niet in driehoek; ik ga ervanuit dat de +1 voor de aarde is, en dat je er eventueel wel zo'n standaard plug in krijgt, maar nooit de behoefte gehad dit te proberen. De MSI heeft een 2+1 driehoek, waar je mogelijk ook een standaard plugje in krijgt zonder randaarde. Zelfde laken een pak ;)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:54
hermedico schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 15:35:
onthoud ook de laptops kwetsbaarder zijn, en als ze vallen dat je je scherm computer muis en tobo kwijt bent...
Dus je gaat ook gewoon gooien met je laptop. Uiteraard gewoon voorzichtig zijn. Heb zelf voor school een rugtas waar mn laptop in kan, dan is de klans heel klein dat er wat gebeurd.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

hermedico schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 15:35:
Mwah, als ik mijn TFT scherm van m'n bureau laat vallen gaat hij ook stuk.
Als je gewoon voorzichtig met je spullen omgaat is er niets aan de hand.
Pagina: 1