Toon posts:

[Exchange 2003] Security rights op mailbox*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Besten,

Ik wil ervoor zorgen dat een aantal gebruikers wel items aan kunnen maken in hun agenda, maar geen rechten hebben om deze te verwijderen. Kan het zijn dat dit werkelijk niet voor elkeer te krijgen is in Exchange? Ik ben er inmiddels al heel wat tijd op kwijt, maar kan het niet vinden.. Wellicht zie ik wat over het hoofd..?

Situatieschets; rijschool heeft instructeurs met smartphone's. Zij kunnen zelf nieuwe appointments aanmaken, maar omdat het in de praktijk helaas gebeurd dat instructeurs na de rijles de appointment verwijderen en het geld in hun zak stoppen is er de wens om deze vorm van froude wat lastiger te maken. Andere creative oplossingen voor dit probleem zijn uiteraard ook welkom!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ehm.. de eigen Agenda hebben ze normaal FC op.
Je kan eventueel de ActiveSync settings managed maken waarbij je bij conflict resolutie altijd de server voorrang geeft, of je moet alle mailboxen langs om daar expliciet de permissies te veranderen.

http://www.amset.info/exchange/folderpermissions.asp

How to grant everyone reviewer calendar permissions on everybody calendar's (maar dan andersom benaderen uiteraard)

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 14-04-2007 13:44 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor je reply..

In de tools die je aangeeft (bv.pfdavadmin) zie ik alleen nog geen mogelijkheid om de ownership cq FC op de mailbox weg te halen. Zie ik iets over het hoofd?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Denk ik heel simpel? Als de frauderende instructeur weet dat hij het niet kan verwijderen voert hij het gewoon niet in? Je kan beter goede kilometeradministraties voeren?

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 23:08
Smartphones koppelen aan een gps antenne en het pakketje van traffic-control.nl erop installeren, krijg je een sluitende of niet sluitende KM registratie, sluit ie niet kan de instructeur op zn flikker krijgen.

Join the club

Verwijderd

Topicstarter
Tja, maar wat nou als de instructeurs de auto's ook prive mogen gebruiken?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
http://info.accredis.nl/o...IXP1IKCxIsCFQXalAod0Xh5DA

blackboxsysteem met een sattelietvolgsysteem. niemand die nu nog kan frauderen

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heeft hij zo'n systeem ook al, maar in de praktijk is dit blijkbaar niet geheel toereikend. Als de instructeur aan het begin van de rit zn agenda appointment weghaalt, kun je dus niets meer nakijken met je mooie GPS systeem.

Als alternatieve oplossingen (wanneer het niet met rechten binnen exchange op te lossen is) zit ik eerder te denken aan bijvoorbeeld;
- kan het dat er een notificatie ergens in een mailbox terecht komt wanneer iemand een appointment in zn eigen agenda verwijdert?
- kan het dat wanneer iemand via zn smartphone een agenda item aanmaakt hiervan standaard een invite naar een specifiek persoon binnen de exchange organisatie gestuurd word? Wanneer deze word verwijderd moet dat dan via een notificatie zichtbaar zijn.

dat soort dingen..

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:36
Ik zou dit niet rechten oplossen, maar programmeren. Je kunt aan elke exchange folder events hangen.

Je dan aan elke calender een sink kunnen hangen die elk nieuw item, elke edit en elke remove in bijvoorbeeld een database registreert.

De gebruiker heeft dan geen last van errors vanwege rechten enzo en heeft dus ook niet zo snel door dat 'ie gemonitord wordt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1