[Vista] Welke netwerkkaart werkt gegarandeer?

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Een kennis van mij heeft een pc van de Aldi en heeft nu problemen met internet. De modem werkt uitstekend, draadloos gewoon internet met xp laptop. De kabel is ook goed (getest met laptop).

Vervolgens gezocht naar het moederbord type. Ben ff het nummer kwijt maar het is een msi moederbord waarvan er geen speciale vista drivers te vinden zijn. De netwerkkaart op het moederbord is een via rhine 2. Ook hier kan ik geen speciale vista drivers voor vinden.

Ik denk dat de beste manier om dit op te lossen is een extra netwerk kaart te kopen die zeker weten moet werken met vista. Nou weet ik alleen niet welke. Ik heb al gegoogled een een vista compatabillity list gevonden. De netwerkkaartenlijst is alleen erg beperkt en de kans dat ik die hier in de winkel vind is erg klein. Daarom mijn vraag. Weet iemand een netwerkkaart (niet draadloos) die zeker weten met vista overweg kan en die in Nederland makkelijk te krijgen is (bijvoorbeeld in de mediamarkt). Ik vraag het liever hier dan in de winkel, daar zeggen ze al gauw dat het vista compattible is.

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

de meeste netwerkkaarten werken inmiddels wel.
haal gewoon zo'n kaartje van 5 euro met een realtek 8139, overal wel te koop :P

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Precies. Vraag om een netwerkkaart van 10 euro, haal 'm uit de doos en kijk of er een chipje met RTL (RealTek) op zit en betaal. Dingen werken meestal out of the box (drivers zitten in Windows) en zijn anders te downloaden op de site van RealTek.

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Dankjewel, het werkt nu. _/-\o_

Wel slecht dat deze so called "vista compattible" computer niet "vista compattible" is. Ach ja, dat heb je weer met die nieuwe besturingssystemen. Ik wacht daarom zelf nog lekker een jaartje.

[ Voor 75% gewijzigd door michielvz op 15-04-2007 12:50 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:21:
de meeste netwerkkaarten werken inmiddels wel.
haal gewoon zo'n kaartje van 5 euro met een realtek 8139, overal wel te koop :P
Inderdaad 8139 had ik ook in m'n PC zitten en die werkte perfect met Vista :)

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
heb je voor je drivers ook op de site van medion (of hoe ze ook noemen ondertss) gekeken ?
of op de cd-rom/dvd-rom ?
mogelijk zitten ze daar en niet op de site van msi (of van waar het moederbord ook kwam).
Pagina: 1