Toon posts:

opstarten, meteen afmelden

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen

Na wat geknutsel op tijdens dit warme weer het volgende.
Windows van mijn laptop start ik op, ww bij gebr naam en vervolgens wordt hij meteen afgemeld. Ik kom Windows dus niet in. Dat is natuurlijk niet vanzelf gekomen. Via Autoruns heb ik iets teveel 'autoruns' 'verwijderd' waarna dit probleem.
Main probleem is dat ik de foto's terug moet hebben. goed... Wat heb ik gedaan (vele dingen waaronder).
1 - veilge modus starten, resultaat.....start ook niet op en doet precies het zelfde.
2- de rest tijdens de eerste opstart, dus systeem herstel etc
3. -opstarten vanaf de inst win xp. Molgelijkheden. (r) herstel. Gedaan. Vraag hij naar een admin wachtwoord. Deze heb ik nooit ingesteld... toch dus vragen. Wanneer ik het leeg hou en enter doe breekt hij het 'herstel' af. Verder natuurlijk wat wachtwoorden geprobeerd... helaas.
4 - windows opnieuw erop gezet. Ik heb de windows xp opnieuw geinstalleerd zonder de bestanden te hebben overschreden (thans daarvoor kon je kiezen). dus extra erop. Dus map heet windows1. Ik heb nu dus twee besturings systemen waarvan het 1 tje doet.

Hoera. Alles doet het weer..en je kan bij vele bestanden weer behalve die ... tja.. in het profiel (gebruiker vorige systeem) en natuurlijk staan daar net weer de foto's in. Gebruiker heeft dus geen toegang om hierin in te gaan (mapje van het vorige profiel)

Heeft iemand een idee om:
-of het vorige besturingssysteem weer te reparenen?
-of vanaf het nieuwe systeem de bestanden van het vorige profiel te benarderen.

Alvast bedankt voor jullie moeite

Met vr gr en ode aan het mooie weer!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Je kunt namelijk wel weer toegang krijgen tot de bestanden. Als je als administrator bent ingelogd. Dan rechtermuisknop op de map geven. Dan kiezen om de eigenaar te worden. Dan zou je weer bij moeten kunnen. Herstellen zal denk ik niet goed meer gaan. Heb je geen 2 partities op de hardeschijf? Want dan zou je gewoon belangrijke bestanden kunnen backuppen en 1e partitie formatteren en weer een nieuwe installatie doen.

[ Voor 137% gewijzigd door MasterMike op 14-04-2007 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dag mastermike,

Helaas is het via administrator niet de mogelijkheid om van dit bestand eigenaar te worden. Geen toegang zegt ie. Hij herkent hem helemaal niet. nul bytes etc.
Overal kom ik behalve dus in dat bestandje.

Heb je geen 2 partities op de hardeschijf? Want dan zou je gewoon belangrijke bestanden kunnen backuppen en 1e partitie formatteren en weer een nieuwe installatie doen.

Ik weet alleen niet waarom ik bovenstaande zou moeten doen, thans om die betreffende bestanden terug te krijgen. Belangrijke bestanden backuppen.. tja.. dat zou ik wel willen.. thans .... waar ik niet bij kom... de rest heb ik gelukkig.

Nog andere ideeen? volgens mij kom ik zo wel in de buurt

Groet en alvast bedankt voor je reactie

Verwijderd

Duw een linux live cd in je bak, dan kan je in ieder geval je foto's backuppen.

En dan gelijk linux installeren, dan heb je dit soort vage problemen niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi...piet...
Heb al een besturingssyteem. Trekt die Linux niks aan van de 'beveiliging van XP?', zou mooi zijn.
Helaas is de laptop niet van mij anders stond linux er ook als boot bij ja. Ik zal es kijken of ik nog een linux live heb ergens... thanks...

Verwijderd

Topicstarter
helaas kom ik er nog niet bij
Iemand anders nog ????

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 19:50:
helaas kom ik er nog niet bij
Iemand anders nog ????
Mogelijkheid 1 : Procedure: Eigenaar worden van een bestand of map
Mogelijkheid 2 : Bestanden kopieren naar een Memorystick of Hardeschijf met een FAT32 Partitie, FAT32 ondersteund namelijk de rechten niet en zal ze dan gewoon laten vallen.

Success :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ode aan bassjuh...het succes is dus gelukt..
Optie 1 is gelukt. Zo moet het het ja.
je moet het maar net even weten.

Bedankt en wellicht tot een ander probleem
Pagina: 1