[Asus P5W DH Deluxe] Realtek WiFi chipset firmware upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:37

Church of Noise

Drive it like you stole it

Topicstarter
Zoals ik een hele tijd geleden postte, had ik 'n prob om met de meegeleverde wifi combo, nl de Realtek 8187L, van de Asus P5W DH Deluxe verbinding te maken met het WiFi netwerk hier. De verbinding viel om de minuut (+-) weg.
Toen ik de PC bij de PCboer had gebracht om te laten checken wat er fout was, bleek er niks fout. Men vermeldde toen wel dat ze WEP ipv WPA hadden getest.
En inderdaad, toen ik dat hier ook probeerde, waren de problemen 'opgelost'.

Echter, ik had graag ook WPA gebruikt ipv WEP. Wat googlen leverde wat links op naar Linux-related sites waar men vermeldde dat een firmware upgrade soelaas zou bieden.
Helaas is de link die vermeld wordt niet meer geldig.

Weet iemand waar ik zoiets kan vinden? (niet op de realtek noch op de asus site zo blijkt...)
Of bestaan er andere manieren?

[ Voor 2% gewijzigd door Church of Noise op 14-04-2007 11:29 . Reden: aanvullen ]

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 21:19
Vista beta drivers zijn er wel, weet niet welk OS je gebruikt?

• Church of Noise

Church of Noise

Topicstarter
Win XP, heb ook net de laatste drivers van realtek zelf gedownload.
Maar gezien 't probleem ook de kop opsteekt in Linux, lijkt het me echt wel om 'n firmware-issue te gaan...

Mocht de driver 't probleem oplossen, meld ik 't hier.

Net nog wat verder gebrowst op de asus-fora en dit tegengekomen: http://vip.asus.com/forum...xe&page=1&SLanguage=en-us
Blijkbaar wordt WPA eenvoudigweg niet meer ondersteund!

Niet wat ik wilde horen!
Gelukkig zijn er nog oudere zaken waarbij 't wel werkt.

Voor Vista worden blijkbaar wél WPA2-compatibele drivers uitgebracht :(

[ Voor 46% gewijzigd door Church of Noise op 14-04-2007 18:42 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 12:51

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Op de ASUS site heeft een tijd geleden een firmware update gestaan voor de WiFi module. Ik heb echter nooit problemen gehad omdat ik standaard WEP gebruik. (Helaas kan een DS geen verbinding via WPA maken...)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 23:23
haal de driver anders bij realtek zelf vandaan... heb ik vandaag ook gedaan voor t zelfde moederbordje. Daar zijn ze ook al een behoorlijk stuk verder met drivers (ook geluid)

“An elephant is a mouse with an operating system”

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:39
Hmmm, ik heb de drivers bij Realtek vandaan, maar nog geen WPA2 ondersteuning in Windows XP.

Iemand nog een idee, hoe de Asus P5W DH Deluxe de Realtek RTL8187 Wireless chip WPA2 compatible te maken?

Meer mensen met deze vraag:

http://vip.asus.com/forum

[ Voor 53% gewijzigd door Jumpman op 25-04-2007 23:40 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Church of Noise

Church of Noise

Topicstarter
Graag had ik gehoord of er eigenlijk iemand hier met de bijgeleverde WiFi mumbo jumbo WPA gebruikt?

Ik kan immers de router hier wel op WPA instellen en ook de netwerkinstellingen van Windows (XP SP2, for the record) instellen voor wat betreft WPA, maar de verbinding valt nog steeds weg...
Pagina: 1