4 korte mac vragen

Pagina: 1
Acties:

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 10:32
Heb net een macbook gekocht en als 100% windows gebruiker ondervind ik een paar starterproblemen. Daarom zou ik graag op de volgen 4 korte vragen een antwoord willen hebben dat ik weer verder kan.

Eerst de grootste noob vraag,

Wat is de command knop,
Wat is de option knop
(in alle apple forum’s hebben ze het over die knoppen maar ik weeet de logotjes er niet bij)

En verder,
Hoe kan ik pictogrammen schikken zoals je dat in Windows doet (automatisch uitlijnen op raster)

Hoe kan ik een afbeelding van een map wijzigen, dwz het pictogrammetje van de map

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 15:45
command is de knop met de 'apple'
option is de knop met 'alt'
pictogrammen schikken, doe je dmv rechtermuisknop in een venster -> "show view options".

[ Voor 5% gewijzigd door Kaspers op 14-04-2007 11:20 ]

Verwijderd

Ik raad je aan google images search te gebruiken voor dit soort vragen. Vind je vrijwel meteen een plaatje:

Option
Afbeeldingslocatie: http://macseason.com/wp-content/uploads/2006/12/150px-option-key.jpg

Command (rechter)
Afbeeldingslocatie: http://www.adventisti.lv/blog/wp-content/images/command-key.jpg

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Command is die met het Apple logo, option is alt.

Met Weergave->Ruim selectie op kun je icoontjes uitlijnen geloof ik. Ik heb hem op automatisch uitlijnen staan. Je kunt via Weergave->Toon weergaveopties wat instellingen veranderen, zoals automatisch op raster en de icoongrootte.

Dat veranderen kan ook, dan moet je een icoontje hebben. Dan ga je naar Archief->Toon info (of Command-I), en selecteer je dat icoontje in het infoscherm. Comand-C om te kopiëren. Dan open je op dezelfde manier het inforscherm van de map waarvan je het icoontje wilt veranderen, selecteer het huidige icoontje, en weer Command-V om te plakken. Als je een icoontje weer weg wilt halen kun je hem in het infoscherm selecteren en op Backspace drukken.

edit: leuk leuk :P

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:21
XO101 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:09:
Heb net een macbook gekocht en als 100% windows gebruiker ondervind ik een paar starterproblemen. Daarom zou ik graag op de volgen 4 korte vragen een antwoord willen hebben dat ik weer verder kan.

Eerst de grootste noob vraag,

Wat is de command knop,
Wat is de option knop
(in alle apple forum’s hebben ze het over die knoppen maar ik weeet de logotjes er niet bij)

En verder,
Hoe kan ik pictogrammen schikken zoals je dat in Windows doet (automatisch uitlijnen op raster)

Hoe kan ik een afbeelding van een map wijzigen, dwz het pictogrammetje van de map
Command = Apple
Option = Alt
(de rest weet ik niet uit m'n hoofd, zit nu niet achter een Mac)
Het is inderdaad wel irritant dat ze altijd maar Command zeggen ipv Apple of dat gekke tekentje. De option onthoud ik doordat op je Alt-toets een tekentje staat dat mij deed denken aan het teken voor een schakelaartje, dat switcht tussen 2 opties, of Alt van alternatief, een optie.

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik vind Command wel zo makkelijk eigenlijk

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
Sijmen schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:19:
Dat veranderen kan ook, dan moet je een icoontje hebben. Dan ga je naar Archief->Toon info (of Command-I), en selecteer je dat icoontje in het infoscherm. Comand-C om te kopiëren. Dan open je op dezelfde ...
En bekijk deze video op YouTube maar eens om de beschrijving van Sijmen in actie te zien. Maakt het misschien wat duidelijker waar je moet klikken enzo.

Verder zeg ik zelf altijd (wanneer men vraagt naar een commando) "appeltje t" of "appeltje q" (;

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51
Irritant is als ik met bootcamp op de macmini (in dit geva) Vista draai. Dan is op hetzelfde keyboard kopieren niet meer Command-C maar CTRL-C. maar goed, moet ik maar bij OSX blijven :)

No production networks were harmed during this posting

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Dancing_Animal schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:22:
[...]
Het is inderdaad wel irritant dat ze altijd maar Command zeggen ipv Apple of dat gekke tekentje. De option onthoud ik doordat op je Alt-toets een tekentje staat dat mij deed denken aan het teken voor een schakelaartje, dat switcht tussen 2 opties, of Alt van alternatief, een optie.
Sterker nog, dat is precies wat het tekentje voorstelt. De ? is waarschijnlijk terug te voeren op een anekdote over Steve Jobs die vond dat er teveel Apple logootjes in de applicatie-menu's te vinden waren. Volgens mij staan de benamingen trouwens in het Getting Started boekje wat je bij je Mac krijgt.

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Pagina: 1